Sabahattin Ali- Değirmen


https://4.bp.blogspot.com/-JqaKBT1TsSw/VFIpiFlaNnI/AAAAAAAAAEQ/k3dKkHYrEL8/s1600/IMG_20141023_141928.jpg


         Sabahattin Ali kimimize göre gerçek bir öykü ustası, kimimize göre büyüsü kitaplarında saklı bir cambaz, kimimize göre okumalara doyamadığımız bir yazar o.

        Sabahattin Ali’nin bir sonraki eseriyle gününüzü şenlendirmek isterim. Daha önce Kürk Mantolu Madonna, İçimizdeki Şeytan, Sırça Köşk, Kuyucaklı Yusuf, Çakıcının İlk Kurşunu ve Yeni Dünya kitaplarını okumuş olan ben seriye Değirmen adlı kitabını da eklemiş bulunuyorum. Değirmen adlı kitabını çok sevmemiş yazar Sabahattin Ali hatta ve hatta bir hata olarak kabul etmiş kitabının ön sözünde kitabını yerlere vurmuş, yermiştir. Bu yapıtı yazan bir başkası olsaydı acımasızca eleştirirdim bile demiştir o keza ki kendini de kıyasıya eleştirmekten geri durmamıştır. Kitap, üç kısımdan oluşuyor.



Birinci kısımda 5 öykü var. Bunlar:
·        Değirmen,
·        Kurtarılamayan Şaheser,
·        Kırlangıçlar,
·        Viyolonsel,
·        Birdenbire Sönen Kandilin Hikâyesi

İkinci kısımda yer alan öykülerin adları ise şunlar:
·        Bir Delikanlının Hikâyesi,
·        Bir Gemici Hikâyesi,
·        Bir Orman Hikâyesi,
·        Kazlar,
·        Bir Firar,
·        Kanal,
·        Candarma Bekir,
·        Sarhoş

Üçüncü kısımda ise:
·        Bir Cinayetin Sebebi,
·        Bir Siyah Fanila İçin,
·        Komik-i Şehir

İçerisinden hangisini ya da hangilerini sevdin diye soracak olursanız ben kitaba adını veren Değirmen adlı öyküyü, Kırlangıçlar, Kanal ve Viyolonsel adlı öyküleri çok sevdim. Aslında büyük ustanın diğer yapıtlarıyla karşılaştırıldığında evet biraz hafif kalıyor bu kitaptakiler. Ama okudukça sarıyor sizi. Gözlem yeteneğini, insanların kişilik özelliklerini okuyucuya nasıl yansıtılacağını iyi bilen Sabahattin Ali yeri geliyor acıyı sevinçle harmanlayıp katıyor önünüze siz anlamadan olayı birdenbire yaşatmayı seviyor. Hem okuyanı şaşırtan hem de düşündüren hikâye örgüleri yaratmayı seviyor.

Çok konuşmaya lüzum yok ben sevdim umarım siz de severseniz. Sabahattin Ali külliyatı her kütüphanede olması gereken eserlerin başında geliyor.

Kitapla kalın ;)



       



Yorumlar

  1. annem takip edemiyorum blogunu ben ama neden :(

    YanıtlaSil
  2. Allah Allah baktım bi sıkıntı yok ama :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan