Ankara Mon Amour - Şükran Yiğit



Yeniden merhaba !

Okuma hızımı kaybettiğimi söylemiştim size geçtiğimiz günlerde nitekim bu ara eski okuma hızıma geri dönüyorum. :) Bu benim için sevindirici çünkü kendimi ancak okuduğum zamanlarda ben hissedebiliyorum.


Gel gelelim yeni okuyup bitirdiğim kitaba efendim. Şükran Yiğit'i hiç duydunuz mu mirim ? Ben geçen kış adını duymuştum ve çok da merak etmiştim. Ama malumunuz araya başka kitaplar girince Şükran Yiğit benim balık hafızamın derinliklerine kaçıverdi ;) Her neyse konumuza dönelim biz. Şükran Yiğit hakkında kısaca bilgi vererek başlamak istiyorum öncelikle. Şükran Yiğit 1961 İstanbul doğumlu. Odtü Endüstri Mühendisliği mezunu ve şu ana kadar çıkmış üç kitabı var. Ankara Mon Amour, Çatıkatı Aşıkları ve Bir Akdeniz Kedisinin Hatıraları. Ben ilk olarak Ankara Mon Amour kitabı ile başladım ve bu sabah bitirdim. Kitap o kadar güzel ve sade bir anlatıma sahip ki içine hemen alıveriyor sizi. 91 yılından beri Ankara da yaşayan bendeniz bu kitapla bir kez daha Ankaralı oldum o derece sevdim Yiğit'in Ankara tasvirlerini,canlı tuttuğu insan hallerini. Sokakta, mahallede ,okulda ya da herhangi bir çay bahçesinde otururken rastlayabileceğiniz tarifi pek mümkün ancak okuyunca insanı içine alıveren bir kurgusu var sevgili Şükran Yiğit'in.


Kitabın konusu 1969 Ankara'sında geçiyor. O sıralar küçük bir çocuk olan Suna ve ailesinin küçük dünyaları, birdenbire mahallerine taşınan genç ve güzel Gülay Hanım ve küçük kızı Emel ile değişiveriyor. Suna'nın küçük dünyasına katılan ve iyi arkadaş olan Emel ve onları birleştiren acı olay dilimi ile aslında sonlanacakken yeniden yeniden filizlenen bir dostluğun hikayesi Ankara Mon Amour. Tabi bir de Suna'nın yurt dışından yeni dönen dayısı Ömer ve Gülay Hanımın yasak aşk hikayesi de çarpıcı bir şekilde kitapta anlatılıyor. Ardından birbiri sıra yaşanan olaylar ve hüzünlü bir sonla Gülay Hanımın bir gün kendini asması ve sonrasında yaşananları konu alıyor.


Ankarayı bu kadar iyi anlatan bir tek Barış Bıçakçı idi benim gözümde onun tüm kitaplarını hatmetmiş biri olarak Şükran Yiğit'in Ankara bakışı çok çok iyi geldi bana. Yeniden onun kitaplarıyla Ankarayı keşfe çıkmak ayrı bir keyif olacak hele de 69-80 arası Ankarayı kafamda hayal etmek ayrı bir zevk benim için.

Hala Şükran Yiğit'in kitaplarıyla tanışmadıysanız tanışın vakit kaybetmeden ve mümkünse eğer Ankara Mon Amour ile başlayın. Kitap İletişim yayınlarından çıkmış ve 167 sayfa. 


Herkese mutlu bir hafta olsun :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk