Cemil Kavukçu - Düşkaçıran

Merhaba kitap yoldaşlarım, kardeşlerim ;)

Dün size dert yakınıyordum okuyamıyorum diye ama bakın iki gün boyunca art arda iki kitap yorumu birden giriyorum bu hem siz kitapseverler için hem de benim için şahane değil mi ? :)


Öykü okumayı çok çok sevdiğimi fırsat buldukça öykü kitaplarına sığınıp onlara kaçtığımı beni çok iyi tanıyanlar bilir artık sizler de biliyorsunuz. Eğer sizde benim gibi öykü kitaplarını seviyor bolca okuyorsanız ve elbette Cemil Kavukçu ile tanışmadıysanız şiddetle tavsiye etmekten geri durmayacağım bir yazar olduğunu söylememe gerek olmadığını düşünüyorum. Kavukçunun bugüne kadar pek çok kitabını hatmeden biri olarak yeni okuyup bitirdiğim öykü kitaplarından biri olan  ''Düşkaçıran'' dan biraz bahsetmek istiyorum. 


Düşkaçıran Can yayınlarından çıkmış 111 sayfalık bir öykü kitabı. Cemil Kavukçuyu tanıyanlar onun mühendis olduğunu bilirler.


Öykücülüğün ustalarındandır yazar bununla beraber en ufak ironilerden yola çıkarak basit hikayelerden oluşturmuş olduğu öyküleri biz okuyanlarına farkındalık kazandırmakla kalmaz küçücük bir kıvılcımdan çıkardığı hikayeleriyle okuyanı adeta mest eder. 
Kavukçu doğup büyüdüğü şehirleri baz alır öykülerinde. Şehirlerde yaşanan umutlu-umutsuz aşkları, hayatın içinden geçen yokuşları, o yokuşları tırmanan, düşen insan tasvirlerini koyar önünüze. Düşkaçıran , sadece bir öykü kitabı değildir aynı zamanda kırılmaya hazır olan yaşamların işaretidir. 


İnanılmazı gerçek yapan hayatlar okumak istiyorsanız bence Cemil Kavukçu ile tanışma zamanınız gelmiş de geçiyor bile ;) 


Bir sonraki kitap yorumunda görüşürüz inşallah kitapla kalın ;)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk