18 Kasım 2014 Salı

J.M.Coetzee -Romancının Romanı

Uzun zamandır elimde olan bir kitap ''Romancının Romanı''ve en nihayetinde bitirebilmek bugüne kısmetmiş.  kitap hem kendimden kaynaklı sebeplerden ötürü çok süründü elimde hem de beni çok da içine çekmedi.


Romanın kahramanı okuyanlar ya da bilenler bilir Elizabeth Costello yaşlanmakta olan bir yazar. Seçkin bir Avustralyalı ve dünyanın çeşitli yerlerindeki üniversitelere seminerler için çağrılmakta konuşmalar yapmakta kendine uygun gelmeyeni (ben buna işine gelmeyeni diyorum ) kabul etmemekte direnen asi, haylaz bir o kadar da yaratıcı bir zekaya sahip bir ihtiyar. Ne yalan söyleyeyim aynı yazarın '' Utanç '' adlı kitabını ballandıra ballandıra okuyunca bu biraz fazla kasmış fazla fazla derine gitmiş dedim okurken. Araya bu yüzden başka bir kitap aldım. Okuyacaklara tavsiyem başka bir kitapla beraber bu kitaba devam etmeniz. Aksi takdirde bu tür felsefesi çok derinlere inen, fazla düşündürtmeye müsait olan bu eseri okurken yok bu şurda ne demek istiyordu yok burda ne anlatmış esasen kadını çözmek şurda dursun elinizde eserin fazla sürünmesine ve okurken histeri krizleri geçirmenize ramak kalabilir.


Her neyse bu kitapta Costello'nun kendi iç hesaplaşmalarını, oğlu,kızı ve ablasıyla yaşadıklarını onlara karşı neler hissettiğini de okuyacaksınız hatta kitabın ilk bölümlerinde oğlu ile diyalogları çok fazla o yüzden çok bunaltıcı değil ama sonlara doğru gelirken Costello'nun arayışları ve konuşmaları sizi biraz zorlayabilir.

En son bölümde bir yargıçın ve onları izleyen bir kurulun önüne çıkan Costello inanç sorgulaması yaşıyor ki bu da kitabın en çarpıcı ve en akılda kalıcı yerlerinden biri. Kitapta bu bölümle ilgili gözüme çarpan birkaç söze yer vererek bitirmek istiyorum.



'İnanç olmaksızın insan olamayız' diye yineler yargıç.
- ''Evet inançlarım var ama onlara inanmıyorum. İnanılacak kadar önemli değiller. Kalbim onlardan yana değil. Kalbim ve görev bilincim.''

''İnanç sahip olduğumuz tek ahlaki dayanak değildir. Kalbimize de kulak verebiliriz.''




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

18 Kasım 2014 Salı

J.M.Coetzee -Romancının Romanı


Uzun zamandır elimde olan bir kitap ''Romancının Romanı''ve en nihayetinde bitirebilmek bugüne kısmetmiş.  kitap hem kendimden kaynaklı sebeplerden ötürü çok süründü elimde hem de beni çok da içine çekmedi.


Romanın kahramanı okuyanlar ya da bilenler bilir Elizabeth Costello yaşlanmakta olan bir yazar. Seçkin bir Avustralyalı ve dünyanın çeşitli yerlerindeki üniversitelere seminerler için çağrılmakta konuşmalar yapmakta kendine uygun gelmeyeni (ben buna işine gelmeyeni diyorum ) kabul etmemekte direnen asi, haylaz bir o kadar da yaratıcı bir zekaya sahip bir ihtiyar. Ne yalan söyleyeyim aynı yazarın '' Utanç '' adlı kitabını ballandıra ballandıra okuyunca bu biraz fazla kasmış fazla fazla derine gitmiş dedim okurken. Araya bu yüzden başka bir kitap aldım. Okuyacaklara tavsiyem başka bir kitapla beraber bu kitaba devam etmeniz. Aksi takdirde bu tür felsefesi çok derinlere inen, fazla düşündürtmeye müsait olan bu eseri okurken yok bu şurda ne demek istiyordu yok burda ne anlatmış esasen kadını çözmek şurda dursun elinizde eserin fazla sürünmesine ve okurken histeri krizleri geçirmenize ramak kalabilir.


Her neyse bu kitapta Costello'nun kendi iç hesaplaşmalarını, oğlu,kızı ve ablasıyla yaşadıklarını onlara karşı neler hissettiğini de okuyacaksınız hatta kitabın ilk bölümlerinde oğlu ile diyalogları çok fazla o yüzden çok bunaltıcı değil ama sonlara doğru gelirken Costello'nun arayışları ve konuşmaları sizi biraz zorlayabilir.

En son bölümde bir yargıçın ve onları izleyen bir kurulun önüne çıkan Costello inanç sorgulaması yaşıyor ki bu da kitabın en çarpıcı ve en akılda kalıcı yerlerinden biri. Kitapta bu bölümle ilgili gözüme çarpan birkaç söze yer vererek bitirmek istiyorum.



'İnanç olmaksızın insan olamayız' diye yineler yargıç.
- ''Evet inançlarım var ama onlara inanmıyorum. İnanılacak kadar önemli değiller. Kalbim onlardan yana değil. Kalbim ve görev bilincim.''

''İnanç sahip olduğumuz tek ahlaki dayanak değildir. Kalbimize de kulak verebiliriz.''




0 yorum:

Yorum Gönder