Johanne Greenberg -Sana Gül Bahçesi Vadetmedim

Herkeslere kocaman bir merhaba :)

Çok uzak kalıyorum biliyorum normalde iki günde bir bloga girip yazı yazmam, kitaplar hakkında yorum yapmam lazım ancak makale okumaktan, ders çalışmaktan çok da fırsatım olmuyor :)

Hayat telaşı sizi olduğu gibi beni de savurup duruyor. Yeni yeni heyecanların peşinde sürüklenirken bazen hayal kırıklıklarına teslim olabiliyorum çoğu kez ama yılmamak gerek ne de olsa düştükçe ayağa kalkmasını öğreniyoruz ;)




Her neyse hayat telaşımla alakalı daha fazla sızlanmadan kitap yorumuma geliyorum :)


Sana Gül Bahçesi Vadetmedim yazarı ''Johanne Greenberg' eseri çeviren Nesrin Kasap' Metis' yayınlarından çıkan bu kitap 282 sayfa.


İçine doğduğu dünyayı anlamlandırmayı bırakan ve kendi dünyasını kuran bir kız Deborah 16 yaşında ve kendi mizacı, düşsel gücüyle kurduğu bu dünyanın esiri olmuş durumda. Deborah kimlik kavramını bırakalı çok olmuş o kendi zıtlıklarıyla uğraşıyor kendi karmaşasında yarattığı olgulara sığınıyor. Deborah'ın bunları yaşamaya başlamasıyla beraber iki dünya arasında sıkışması ve akıl hastanesine yatmasıyla olaylar birbirini izliyor. Deborah'ın yaşadıklarına şahit olurken onun delilikle-akıllılık arasında gidip gelen dünyasına, hiçliğine, sıradanlıklarla örülü kurmaca dünyasına da merhaba diyeceksiniz.  İki dünya arasına sıkışan ve hangisini seçeceğine karar veremeyen genç kızı doktoru Furi'nin yönlendirmeleri kurtaracaktır ama bu zannedildiği gibi kolay olmayacaktır.

Kendi yaşamından yola çıkarak yazdığı Sana Gül Bahçesi Vadetmedim özellikle psikoloji türdeki kitap severlerin hoşuna gideceğini düşünüyorum zira içinde akıllılıkla - deliliğin arasına sıkışıp kalan hayatları okuyacaklar bir nevi bu kitabı alanlar.

Benim elimde çok gitti geldi bu kitap umarım siz seversiniz ;)  Bir başka kitapta görüşmek üzere


                                                                           Kitapla kalın :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk