26 Aralık 2014 Cuma

2014' te Okuduğum Kitaplar

Merhaba yeniden :)


Bugün de okuduğum kitapları yazmak istedim malum 2014 'ü bitirmeye az kalmışken belki siz de okuduğum kitapları merak edersiniz belki okuduklarınız vardır belki konuşmak istersiniz ortak okuduklarımız vardır arlarında kim bilir :)


Efendim hemen en etkilendiğim kitapla başlamak istiyorum söze. Sinan Sülün ''Karahindiba '' benim en çok sevdiğim kitap oldu hatta dostlarıma da hediye ettim mümkün olduğunca. Dilini, hikayelerini o kadar çok sevdim ki kendisiyle tanışmak ve hikayelerinin devamı gelir mi diye sorma ihtiyacı içerisindeyim. Bende bir takıntı vardır herkesin okuduğu popüler olan bir kitabı ben okuyamıyorum kıyıda köşede kalmış o kadar güzel kitaplar var ki bunlardan ilki Sinan Sülün ise diğeri de benim için '' Şükran Yiğit'' tir. Şükran Yiğit'in iki kitabını okudum ve müthiş Ankara betimlemelerine hayran kaldım. Bir kitap dostum Şükran Yiğit ile ilgili güzel bir tespiti vardı. Bu ülkede Ayşe Kulin veya Canan Tan neden bu kadar ön plana çıkmış anlamıyorum halbuki ortaya çıkarılmamış müthiş bir cevherdir Şükran Yiğit. Bende onun bu sözüne katılmış ve son romanı Handan ile kendini yenilemeyi bırakan Ayşe Kulin'e birileri ya roman yazmayı bırakmasını söylesin ya da ciddi anlamda ticari kaygı ile basılan kitaplarını yayımlamaktan vazgeçmesini tembihlesin zira kendisini çok çok severdim ve tanışmışlığım da var ama böyle giderse kendisine bağlı üç-beş sadık okurunu da kaybedecek benden söylemesi  demekten alıkoyamıyorum kendimi.



Gelgelim bir ''Fi'' ''Çi'' serisi aldı yürüdü ilk kez bir kitap beni itti almadım. Eğer iyi bir okursanız okunacak  ve okunmayacak kitap ayrımını zaman içerisinde yapabiliyorsunuz ve bende bu konuda asla mütevazi olamam. Eğer bir kitap bana ne yapacağımı söyleyip bana akıl vermeye kalkıyorsa benim aklım bana yeter derim ve kitabı kaparım. Şimdi diyeceksiniz ki:

 - Ama biz her şeyi kitaplardan öğreniyoruz senin bu açıklaman hiç oldu mu ?


Arkadaşlar kitaplar bizlere yeni dünyalar açar,yeni yeni insanlar tanımamıza vesile olur. İçimizde yaşadığımız ya da yaşayacağımız sevinçleri, coşkuların bir ön izlemesidir kitaplar. Bizlere zaman zaman ders verirler evet ama bizlere akıl vermezler sadece yol gösterirler hepsi bu. İyi bir okuyucu benim bu satırlarımdan ne demek istediğimi anlayacaktır zaten çok deşmeye gerek yok. :)



Evet efendim sizlere 2014 listemi sunarken 2015'te hala keşfini yapamadığım Murakami ve Hakan Günday kitaplarını alıp psikopata bağlayacağımı söylemekten büyük mutluluk duyuyorum :D



Kitapla kalın !

Kitap Fotoğrafı İnternetten Alıntıdır.




2014 Okuduklarım 

Sait Faik Abasıyanık- Lüzumsuz Adam
Nazan Bekiroğlu- Nar Ağacı
Birhan Keskin- Soğuk Kazı
Birhan Keskin- Yol
Sadık Hidayet- Kör Baykuş
Elif Şafak- Ustam ve Ben
Tezer Özlü- Çocukluğun Soğuk Geceleri
Tezer Özlü- Zaman Dışı Yaşam
Sabahattin Ali- Sırça Köşk
Yusuf Atılgan- Canistan
Albert Camus-Yabancı
Barış Bıçakçı- Aramızdaki En kısa Mesafe
Barış Bıçakçı- Bir Süre Yere Paralel Gittikten Sonra
Barış Bıçakçı- Bizim Büyük Çaresizliğimiz
Birhan Keskin- Ba
Yalçın Tosun-Anne Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler
Cemil Kavukçu-Yalnız Uyuyanlar İçin
Ahmet Ümit- Kavim
Barış Bıçakçı-Sinek ısırıklarının Müellifi
Murat Menteş - Ruhi Mücerret
Füruzan- Parasız Yatılı
Barış Bıçakçı-Baharda Yine Geliriz
Sabahattin Ali-Yeni Dünya
Zülfü Livaneli- Arafatta Bir Çocuk
Peyami Safa- Fatih Harbiye
Ayşe Kulin- Gece Sesleri
Zülfü Livaneli- Son Ada
Daniell Wallece- Büyük Balık
Pelin Buzluk- Deli Bal
Barış Bıçakçı- Veciz Sözler
Cemil Kavukçu- Bilinen Bir Sokakta Kaybolmak
Samipaşazade Sezai-Sertgüzeşt
Nermin Bezmen - Kurt Seyit ve Şura
Şebnem İşigüzel- Öykümü Kim Anlatacak
Seray Şahiner-Hanımların Dikkatine
Sarah Jio- Son Kamelya
Murathan Mungan-Lal Masallar
Latife Tekin- Sevgili Arsız Ölüm
Sevgi Soysal- Tante Rosa
Seray Şahiner-Gelin Başı
Abbas Sayar- Yılkı Atı
Peyami Safa- Dokuzuncu Hariciye Koğuşu
Ayfer Tunç- Kapak Kızı
İnci Aral - Mor
Tomris Uyar- Diz Boyu Papatyalar
Murathan Mungan- Kibrit Çöpleri
Latife Tekin- Berci Kristin Çöp Masalları
Sinan Sülün- Karahindiba
Fethiye Çetin -Anneannem
Hasan Ali Toptaş- Bin Hüzünlü Haz
Hasan Ali Toptaş- Ölü Zaman Gezginleri
Hasan Ali Toptaş- Ben Bir Gürgen Dalıyım
Barış Bıçakçı- Herkes Herkesle Dostmuş Gibi
Ayfer Tunç- Yeşil Peri Gecesi
Yekta Kopan- Bir de Baktım Yoksun
Buket Uzuner- Balık İzlerinin Sesi
Ayşe Kulin- Nefes Nefese
Ece Temelkuran-Bütün Kadınların Kafası Karışıktır
Ayfer Tunç-Suzan Defter
Kürşat Başar- Yaz
Hüsnü Arkan- Mino'nun Siyah Gülü
Melisa Kesmez- Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz
Tezer Özlü- Tezer Özlü'den Leyla Erbil'e Mektuplar
Kemal Binbaşar- Cemo
Jan- Philipp Sendker- Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler
Jan- Philipp Sendker- Kalp Yalnıza İçeriden Açılan Bir Kapıdır
Ayfer Tunç- Aziz Bey Hadisesi
Hasan Ali Toptaş- Gölgesizler
Ayfer Tunç- Dünya Ağrısı
J.D.Salinger- Çavdar Tarlasında Çocuklar
Adalet Ağaoğlu- Ruh Üşümesi
J.D.Salinger- Franny ve Zooey
Cengiz Aytmatov-Gün Olur Asra Bedel
Jery Kosinski- Boyalı Kuş
Oya Baydar- Elveda Alyoşa
Ayfer Tunç- Bir Delinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi
Sabahattin Ali- Çakıcı'nın İlk Kurşunu
Tezer Özlü- Yaşamın Ucuna Yolculuk
Tezer Özlü- Kalanlar
Tezer Özlü- Yeryüzüne Dayanabilmek İçin
Jose Saramago-Bilinmeyen Adanın Öyküsü
Hüsnü Arkan- Menekşeler Atlar Oburlar
Cengiz Aytmatov- Cengiz Han'a Küsen Bulut
Zülfü Livaneli- Engereğin Gözü
Yusuf Atılgan-Bütün Öyküleri
J.M. Coetzee- Utanç
Füruzan- Sevda Dolu Bir Yaz
Sabahattin Ali- Değirmen
Johanne Greenberg- Sana Gül Bahçesi Vadetmedim
Şükran Yiğit- Ankara Mon Amour
Jehan Barbur- Çatıdaki Çimenler
Sam Savage - Firmin
Tomris Uyar- İpek ve Bakır
Ahmet Ümit- Patasana
Hüsnü  Arkan- Hırsız ve Burjuva
Hasan Ali Toptaş- Yalnızlıklar
Nezihe Meriç- Çisenti
Rıchard Bach- Martı





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

26 Aralık 2014 Cuma

2014' te Okuduğum Kitaplar


Merhaba yeniden :)


Bugün de okuduğum kitapları yazmak istedim malum 2014 'ü bitirmeye az kalmışken belki siz de okuduğum kitapları merak edersiniz belki okuduklarınız vardır belki konuşmak istersiniz ortak okuduklarımız vardır arlarında kim bilir :)


Efendim hemen en etkilendiğim kitapla başlamak istiyorum söze. Sinan Sülün ''Karahindiba '' benim en çok sevdiğim kitap oldu hatta dostlarıma da hediye ettim mümkün olduğunca. Dilini, hikayelerini o kadar çok sevdim ki kendisiyle tanışmak ve hikayelerinin devamı gelir mi diye sorma ihtiyacı içerisindeyim. Bende bir takıntı vardır herkesin okuduğu popüler olan bir kitabı ben okuyamıyorum kıyıda köşede kalmış o kadar güzel kitaplar var ki bunlardan ilki Sinan Sülün ise diğeri de benim için '' Şükran Yiğit'' tir. Şükran Yiğit'in iki kitabını okudum ve müthiş Ankara betimlemelerine hayran kaldım. Bir kitap dostum Şükran Yiğit ile ilgili güzel bir tespiti vardı. Bu ülkede Ayşe Kulin veya Canan Tan neden bu kadar ön plana çıkmış anlamıyorum halbuki ortaya çıkarılmamış müthiş bir cevherdir Şükran Yiğit. Bende onun bu sözüne katılmış ve son romanı Handan ile kendini yenilemeyi bırakan Ayşe Kulin'e birileri ya roman yazmayı bırakmasını söylesin ya da ciddi anlamda ticari kaygı ile basılan kitaplarını yayımlamaktan vazgeçmesini tembihlesin zira kendisini çok çok severdim ve tanışmışlığım da var ama böyle giderse kendisine bağlı üç-beş sadık okurunu da kaybedecek benden söylemesi  demekten alıkoyamıyorum kendimi.



Gelgelim bir ''Fi'' ''Çi'' serisi aldı yürüdü ilk kez bir kitap beni itti almadım. Eğer iyi bir okursanız okunacak  ve okunmayacak kitap ayrımını zaman içerisinde yapabiliyorsunuz ve bende bu konuda asla mütevazi olamam. Eğer bir kitap bana ne yapacağımı söyleyip bana akıl vermeye kalkıyorsa benim aklım bana yeter derim ve kitabı kaparım. Şimdi diyeceksiniz ki:

 - Ama biz her şeyi kitaplardan öğreniyoruz senin bu açıklaman hiç oldu mu ?


Arkadaşlar kitaplar bizlere yeni dünyalar açar,yeni yeni insanlar tanımamıza vesile olur. İçimizde yaşadığımız ya da yaşayacağımız sevinçleri, coşkuların bir ön izlemesidir kitaplar. Bizlere zaman zaman ders verirler evet ama bizlere akıl vermezler sadece yol gösterirler hepsi bu. İyi bir okuyucu benim bu satırlarımdan ne demek istediğimi anlayacaktır zaten çok deşmeye gerek yok. :)



Evet efendim sizlere 2014 listemi sunarken 2015'te hala keşfini yapamadığım Murakami ve Hakan Günday kitaplarını alıp psikopata bağlayacağımı söylemekten büyük mutluluk duyuyorum :D



Kitapla kalın !

Kitap Fotoğrafı İnternetten Alıntıdır.




2014 Okuduklarım 

Sait Faik Abasıyanık- Lüzumsuz Adam
Nazan Bekiroğlu- Nar Ağacı
Birhan Keskin- Soğuk Kazı
Birhan Keskin- Yol
Sadık Hidayet- Kör Baykuş
Elif Şafak- Ustam ve Ben
Tezer Özlü- Çocukluğun Soğuk Geceleri
Tezer Özlü- Zaman Dışı Yaşam
Sabahattin Ali- Sırça Köşk
Yusuf Atılgan- Canistan
Albert Camus-Yabancı
Barış Bıçakçı- Aramızdaki En kısa Mesafe
Barış Bıçakçı- Bir Süre Yere Paralel Gittikten Sonra
Barış Bıçakçı- Bizim Büyük Çaresizliğimiz
Birhan Keskin- Ba
Yalçın Tosun-Anne Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler
Cemil Kavukçu-Yalnız Uyuyanlar İçin
Ahmet Ümit- Kavim
Barış Bıçakçı-Sinek ısırıklarının Müellifi
Murat Menteş - Ruhi Mücerret
Füruzan- Parasız Yatılı
Barış Bıçakçı-Baharda Yine Geliriz
Sabahattin Ali-Yeni Dünya
Zülfü Livaneli- Arafatta Bir Çocuk
Peyami Safa- Fatih Harbiye
Ayşe Kulin- Gece Sesleri
Zülfü Livaneli- Son Ada
Daniell Wallece- Büyük Balık
Pelin Buzluk- Deli Bal
Barış Bıçakçı- Veciz Sözler
Cemil Kavukçu- Bilinen Bir Sokakta Kaybolmak
Samipaşazade Sezai-Sertgüzeşt
Nermin Bezmen - Kurt Seyit ve Şura
Şebnem İşigüzel- Öykümü Kim Anlatacak
Seray Şahiner-Hanımların Dikkatine
Sarah Jio- Son Kamelya
Murathan Mungan-Lal Masallar
Latife Tekin- Sevgili Arsız Ölüm
Sevgi Soysal- Tante Rosa
Seray Şahiner-Gelin Başı
Abbas Sayar- Yılkı Atı
Peyami Safa- Dokuzuncu Hariciye Koğuşu
Ayfer Tunç- Kapak Kızı
İnci Aral - Mor
Tomris Uyar- Diz Boyu Papatyalar
Murathan Mungan- Kibrit Çöpleri
Latife Tekin- Berci Kristin Çöp Masalları
Sinan Sülün- Karahindiba
Fethiye Çetin -Anneannem
Hasan Ali Toptaş- Bin Hüzünlü Haz
Hasan Ali Toptaş- Ölü Zaman Gezginleri
Hasan Ali Toptaş- Ben Bir Gürgen Dalıyım
Barış Bıçakçı- Herkes Herkesle Dostmuş Gibi
Ayfer Tunç- Yeşil Peri Gecesi
Yekta Kopan- Bir de Baktım Yoksun
Buket Uzuner- Balık İzlerinin Sesi
Ayşe Kulin- Nefes Nefese
Ece Temelkuran-Bütün Kadınların Kafası Karışıktır
Ayfer Tunç-Suzan Defter
Kürşat Başar- Yaz
Hüsnü Arkan- Mino'nun Siyah Gülü
Melisa Kesmez- Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz
Tezer Özlü- Tezer Özlü'den Leyla Erbil'e Mektuplar
Kemal Binbaşar- Cemo
Jan- Philipp Sendker- Her Kalp Kendi Şarkısını Söyler
Jan- Philipp Sendker- Kalp Yalnıza İçeriden Açılan Bir Kapıdır
Ayfer Tunç- Aziz Bey Hadisesi
Hasan Ali Toptaş- Gölgesizler
Ayfer Tunç- Dünya Ağrısı
J.D.Salinger- Çavdar Tarlasında Çocuklar
Adalet Ağaoğlu- Ruh Üşümesi
J.D.Salinger- Franny ve Zooey
Cengiz Aytmatov-Gün Olur Asra Bedel
Jery Kosinski- Boyalı Kuş
Oya Baydar- Elveda Alyoşa
Ayfer Tunç- Bir Delinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi
Sabahattin Ali- Çakıcı'nın İlk Kurşunu
Tezer Özlü- Yaşamın Ucuna Yolculuk
Tezer Özlü- Kalanlar
Tezer Özlü- Yeryüzüne Dayanabilmek İçin
Jose Saramago-Bilinmeyen Adanın Öyküsü
Hüsnü Arkan- Menekşeler Atlar Oburlar
Cengiz Aytmatov- Cengiz Han'a Küsen Bulut
Zülfü Livaneli- Engereğin Gözü
Yusuf Atılgan-Bütün Öyküleri
J.M. Coetzee- Utanç
Füruzan- Sevda Dolu Bir Yaz
Sabahattin Ali- Değirmen
Johanne Greenberg- Sana Gül Bahçesi Vadetmedim
Şükran Yiğit- Ankara Mon Amour
Jehan Barbur- Çatıdaki Çimenler
Sam Savage - Firmin
Tomris Uyar- İpek ve Bakır
Ahmet Ümit- Patasana
Hüsnü  Arkan- Hırsız ve Burjuva
Hasan Ali Toptaş- Yalnızlıklar
Nezihe Meriç- Çisenti
Rıchard Bach- Martı





 

0 yorum:

Yorum Gönder