19 Aralık 2014 Cuma

Hırsız ve Burjuva - Hüsnü Arkan

Soğuk bir Ankara gününden hepinize merhabalar ! :)


Sizlere bugün yeni bitirmiş olduğum ''Hırsız ve Burjuva '' dan bahsedeceğim. Kitabın yazarı müzisyen kişiliği ile de tanımış olduğumuz Hüsnü Arkan. Kitap Kırmızı Kedi yayınlarından çıkmış ve toplam 218 sayfa. 


Yazarın daha önce Mino'nun Siyah Gülü ve Menekşeler Atlar Oburlar kitaplarını okumuş ve dilini çok sevmiş buna istinaden diğer kitaplarını da alıp okumak istemiştim. Hüsnü Arkan'ın Hırsız ve Burjuva '' adlı kitabı benim 3. Hüsnü Arkan kitabım oldu. Başlarken diğer iki kitabının da vermiş olduğu referansla beklentilerimi büyük tuttum nitekim kitaba başlarken büyük tutmuş olduğum beklentilerim beni hayal kırıklığına uğrattı. Hüsnü Arkan bu kitabında yapılan hırsızlıklara,çalınan hayatlara,yalanlara,insanların dünyadaki yalanlarına , hırsızlıklarına dokundurmalar yapmak istemiş bu çok güzel amma velakin kitabın başında bu isteğini çok dağıtmış çok konuyu oturtamamış gibi. 
Kitabın merkezinde 12 Eylül 1980 de doğan ve öğretmen bir anne ile muhasebeci bir babanın oğlu olarak doğan Evren, çöplüklerden geçinen Ruhan, Evren'in hayallerinin kadını ve Ruhan ile bir zamanlar kötü bir geçmişi olan sokak kadını Gülgün, oturdukları yoksul mahallede kimsesizliğiyle yaşamayı öğrenen,saf ve Gülgün'ün kardeşi İsmail, yarattığı fırsatları iyi değerlendirip iş bitiriciliği ile nam salan Hadim Bey ve Hadim Bey'in iş bitiriciliği ve şansı sayesinde zenginliğinin zirvesinde olan büyük patron Eyüp'ün hırsızlık ve dolandırıcılık bağlamında birbiriyle kesişen hikayelerini anlatıyor Hırsız ve Burjuva.


Kitabın son sayfaları çok akıcı olmakla beraber genel olarak son sayfalarının da bu kişilerin karşılaşmalarının trajik bir biçimde olması ile kitap biraz hareketlenir gibi olurken havada kalan bir son ile birdenbire bitiveriyor hikaye. Hüsnü Arkan'ın kitabı belki de bu şekilde bitirmesi okuyucunun kitabı kendi hayal gücüyle mayalaması ve kendine göre bir son vermesini istemesi de olabilir zannımca. 



 Genel olarak benim için biraz hayal kırıklığı yarattı ya da sorun bendedir bilemiyorum ama elimde biraz süründü. Okuyunca benimle fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. 


Kitapla kalın ! :) 

3 yorum:

  1. Merhaba,
    Blogumda kitap çekilişim var katılımınızı beklerim
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil
  2. Hüsnü Arkan iyi yazıyor ama bazen zamanı olmuyor , bazen modu tutmuyor , belki de başka zamanlarda , bambaşka gözlerle okunur :D

    YanıtlaSil

19 Aralık 2014 Cuma

Hırsız ve Burjuva - Hüsnü Arkan


Soğuk bir Ankara gününden hepinize merhabalar ! :)


Sizlere bugün yeni bitirmiş olduğum ''Hırsız ve Burjuva '' dan bahsedeceğim. Kitabın yazarı müzisyen kişiliği ile de tanımış olduğumuz Hüsnü Arkan. Kitap Kırmızı Kedi yayınlarından çıkmış ve toplam 218 sayfa. 


Yazarın daha önce Mino'nun Siyah Gülü ve Menekşeler Atlar Oburlar kitaplarını okumuş ve dilini çok sevmiş buna istinaden diğer kitaplarını da alıp okumak istemiştim. Hüsnü Arkan'ın Hırsız ve Burjuva '' adlı kitabı benim 3. Hüsnü Arkan kitabım oldu. Başlarken diğer iki kitabının da vermiş olduğu referansla beklentilerimi büyük tuttum nitekim kitaba başlarken büyük tutmuş olduğum beklentilerim beni hayal kırıklığına uğrattı. Hüsnü Arkan bu kitabında yapılan hırsızlıklara,çalınan hayatlara,yalanlara,insanların dünyadaki yalanlarına , hırsızlıklarına dokundurmalar yapmak istemiş bu çok güzel amma velakin kitabın başında bu isteğini çok dağıtmış çok konuyu oturtamamış gibi. 
Kitabın merkezinde 12 Eylül 1980 de doğan ve öğretmen bir anne ile muhasebeci bir babanın oğlu olarak doğan Evren, çöplüklerden geçinen Ruhan, Evren'in hayallerinin kadını ve Ruhan ile bir zamanlar kötü bir geçmişi olan sokak kadını Gülgün, oturdukları yoksul mahallede kimsesizliğiyle yaşamayı öğrenen,saf ve Gülgün'ün kardeşi İsmail, yarattığı fırsatları iyi değerlendirip iş bitiriciliği ile nam salan Hadim Bey ve Hadim Bey'in iş bitiriciliği ve şansı sayesinde zenginliğinin zirvesinde olan büyük patron Eyüp'ün hırsızlık ve dolandırıcılık bağlamında birbiriyle kesişen hikayelerini anlatıyor Hırsız ve Burjuva.


Kitabın son sayfaları çok akıcı olmakla beraber genel olarak son sayfalarının da bu kişilerin karşılaşmalarının trajik bir biçimde olması ile kitap biraz hareketlenir gibi olurken havada kalan bir son ile birdenbire bitiveriyor hikaye. Hüsnü Arkan'ın kitabı belki de bu şekilde bitirmesi okuyucunun kitabı kendi hayal gücüyle mayalaması ve kendine göre bir son vermesini istemesi de olabilir zannımca. 



 Genel olarak benim için biraz hayal kırıklığı yarattı ya da sorun bendedir bilemiyorum ama elimde biraz süründü. Okuyunca benimle fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. 


Kitapla kalın ! :) 

3 yorum:

ilknur AKPINAR on 19 Aralık 2014 11:35 dedi ki...

Merhaba,
Blogumda kitap çekilişim var katılımınızı beklerim
http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

peynirlikrakerinyazıları on 20 Aralık 2014 02:41 dedi ki...

Hemen bakıyorum :)

KİTAP EYLEMİ on 6 Ekim 2015 10:59 dedi ki...

Hüsnü Arkan iyi yazıyor ama bazen zamanı olmuyor , bazen modu tutmuyor , belki de başka zamanlarda , bambaşka gözlerle okunur :D

Yorum Gönder