Nezihe Meriç- Çisenti

Merhaba ;)

Çisenti 19 bölümden oluşan 114 sayfalık bir öykü kitabı.

Bugün size edebiyatımızın usta öykücülerinden Nezihe Meriç'ten bahsetmek istiyorum. Nezihe Meriç' i okumak bir ayrıcalık bana kalırsa sevmek de öyle, öyle ki herkes Nezihe Meriç okuyamaz onu anlayamaz diye de bir söylem atıyorum ortaya ki gerçekten Nezihe Meriç'i okumak zor onun hikayelerinin içine girmek, kendinizi onunla bütünleştirmek her baba yiğidin harcı değil bana kalırsa.




Nezihe Meriç'i ilk defa okuyan biri olarak çarpıldım kelimesi hafif kalıyor zira onu okuyanlar benim ne demek istediğimi anlayacaklar. Hayata kenardan baktırmıyor Nezihe Meriç hayatın içine içine girmenizi onu birebir yaşamanızı istiyor. Kim istemez hayattan kaçmayı kim istemez uzaklaşmayı ve kim istemez hayata biraz dur demeyi mola vermeyi. İşte Nezihe Meriç ile bunları teker teker yaşayabilirsiniz. Nezihe Meriç size öykü anlatmıyor kitabında sizi hiç beklemediğiniz bir yaşamın içine sokuyor orada bırakıyor bir süre tökezleyip düşüyorsunuz tam bir anlama sokacakken sizi çarpıcı bir sona sürüklüyor ve bitiriveriyor kitabını.


Nezihe Meriç'in girdiği mekanlar anılar. Anıların içinde kaybolmayı seçiyor yaşanmışlıkların içinde hapsolmayı içine çekmeyi unuttuğu hatıralarını alamadığı nefesin yerine koyuyor. Yazarın dili kuru, sıkıcı veya basit değil derin ve düşündürmeye itiyor. Onu okurken kafanızda soru işaretleri artar bir yandan da çevrenizi daha detaylı incelersiniz. Hayata gereksiz ve biçimsiz bakmaz daha çok umut edersiniz. Nezihe Meriç'in çizgisi bellidir onun kitaplarında hırs,intikam,acı,kan,vahşet göremezsiniz. Okurken nefret duygunuz bilenmez anıların tesiriyle yaşarsınız anılarınız depreşir sadece.


Küçük bir bölüm başlığı veriyorum size sanırım bu bir fikir edinmenizi sağlar.


"Dünyaya Gelmek İsteyip İstemediğimi Soran Olmadı./ Nasıl Yaşamak İstediğime Gelince... ,/Bir Küçük Bölüm Yazabilirim, Örnek Olarak" 



Yeni yılınız umut ve kitap dolu olsun :)






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan