Kayıtlar

Ocak, 2015 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Ayfer Tunç- Memleket Hikayeleri

Resim
Selamlar ;) !


Yine bir kitabı bitirmenin heyecanıyla ve iki gün rötarla yeniden buralardayım. Bu sefer ki kitabımın adı Memleket Hikayeleri ve yazarı benim en çok sevdiğim yazarlardan olan sevgili Ayfer Tunç.


Ayfer Tunç ile tanışmam Yeşil Peri Gecesi kitabından önce öykülere çok meraklı olan bendeniz Aziz Bey Hadisesi ile oldu o zaman kütüphanede bulamamıştım Yeşil Peri Gecesini çok da pahalıydı alamadım bende ilk bulduğum Ayfer Tunç kitabına atladım ^^


Ayfer Tunç'un bugüne kadar pek çok kitabını okudum bunlar:


Yeşil Peri Gecesi,Dünya Ağrısı,Kapak Kızı,Aziz Bey Hadisesi,Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi,Suzan Defter ve son olarak Memleket Hikayeleri Aklımda kalanlar bunlar belki arada unuttuklarım da olabilir ama yazarın bütün eserlerini okuyamadım arada diğer yazarları da okumak gerek dimi ama ^^

Ayfer Tunç okumak onunla daha önce hasbihal etmek gibidir çok önceden tanıştığınız ancak araya yılların girmesiyle görüşemediğiniz ama özlem duyduğunuz dostunuza kavuşma…

İlhami Algör - Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku

Resim
Selamlar !

Haftanın ilk gününden hepinize merhabalar :) Öncelikle yazıma geçmeden önce blok ismimi neden değiştiğini anlatmak istiyorum biraz radikal bir karar oldu ama yeni ismimle daha mutlu olduğumu söylemek istiyorum aceleye getirilmiş bir isimdi eski blok adım o yüzden bu sefer ki tam anlamıyla içime sindi ^^ Umarım sizde seversiniz en az benim kadar ^^


Gelgelim bu hafta başının ilk kitabına İlhami Algör'ün''Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku'' kitabını dün bitirdim ve biraz sizinle bu kitaptan konuşalım istedim.


Yazar İlhami Algör'ün geçtiğimiz Aralık ayında kitabından aynı adla uyarlanan filmi de vizyona girdi ve büyük ilgi gördü sinema salonlarında. Ben yazarı film ile tanıdım daha önce İlhami Algör ile bir hasbihalim yoktu bu vesileyle alıp okudum. Kitap İletişim Yayınlarından çıkmış ve 57 sayfa. 


İlk başta kitap çok kısa olduğu için çok bir beklenti içine girerek okumayın film hala vizyonda mı bilmiyorum ama kitabı okumadan da gidip izleyebilirsiniz ka…

Sarah Jıo - Gündüzsefası

Resim
Selamlar !

Öksürmekten kudurduğum, halsizlikten bağdaş kurup oturamadığım, Allah'ım al şu mal canımı da kurtulayım dediğim bir nezle dönemine daha girmiş bulunmaktayım çok sayın kitap dostlarım ! Ölüyorumm yetişin dostlarım derken bir yandan da canım George Michael bana o muhteşem sesiyle arka fonda şarkılar söyleyedursun bende yatağımda size yeni bitirdiğim pembe kitabım Sarah Jıo ve ''Gündüzsefası'' ndan bahsedeyim dedim nasıl iyi etmiş miyim ?  Aslında kitap çıkalı iki kocaman ay oldu herhalde en son ben okumuşumdur en son yorum atan da ben olacağım neyse son olmaya alıştık artık sıkıntı yapmıyorum eskisi kadar hele de fena halde  öksürürken :D

Ay Savaşçısı Olmak !

Resim
Küçükken hepimizin birer kahramanı vardır en az bir ya da iki. Yaş ilerledikçe o kahramanlar değişir benimki kazık kadar oldum şu yaşıma kadar hiç değişmedi. Benim çocukluğum ergenlik dönemlerim hatta lise üniversite boyutunda hatta ve hatta şu kazık kadar halimle hep aynı kaldı. '' Ay Savaşçısı ''


Mine Söğüt - Madam Arthur Bey ve Hayatındaki Her Şey

Resim
İstanbul'u sevmeyen var mı aramızda ? ya da oraya gidip de aşık olmadan dönmemiş olan ? İstanbul'un her yanı aşık olunası değildir aslında güzelliklerinin yanında, karanlık yanları da çoğunluktadır oysa ki. Siz bu İstanbul'u tanımak ve hayalinizde muhteşem bir yolculuğa çıkmaya niyetliyseniz, değişik karakterlerle dolu bir romanda gezinmek dahası romanın baş kahramanı ''Madam Arthur'' beyi daha yakından tanımak (nam-ı değer kadınadam) istiyorsanız haydi buyrun Mine Söğüt'ün dünyasına.


Yazıma girişte İstanbul ile başladım çünkü '' Madam Arthur ve Hayatındaki Her Şey'' Mine Söğüt'ün dilinden kaleminden dökülen kirli,çarpık ve diz boyun batağa batmış olan İstanbul'u gezerken rehber oluyor da size o yüzden. Yazarın soyutlayarak anlattığı düşsel dünya kendisinin de ifade ettiği gibi 1970'lerden bugüne Türkiye'nin yaşadığı karanlık süreci anlatıyor. Bir nevi ayna tuttuğunu dile getirmiş o yıllara ama o ayna bizim bildiğimiz ayn…

Sylvia

Resim
Merhaba ;

Pazar gecesi sinemasal film yorumlarına devam ediyoruz. Pazar filmimi izledim ve hemen sizlerle paylaşıyorum. Filmimiz bu hafta '' SYLVİA ''



Filmin adından da anlaşılacağı üzere ünlü yazar ve şair Sylvia Plath'ın yaşam öyküsünden esinlenerek hazırlanmış. Başrollerini ünlü Oscarlı güzel Gwyneth Paltrow ve 007 James Bond serisinden de tanıdığınız Daniel Craig var. Filmin senaryosunu John Brownlow hazırlamış ve bir İngiliz yapımı 110 dakika.


Tiyatro - Hayvan Çiftliği

Resim
Selamlar ; !

Bu tembel pazar gününüzü şenlendirmek ve size izlediğim oyunlardan birini daha anlatmak için bundan daha güzel bir zamanlama olmazdı sanırım :)  Tiyatroyu çok seven bendeniz izleme fırsatını yakalamış olduğum nacizane tiyatro oyunlarından biri olan ''George Orwell'' aynı adla sahneye uyarlanan ''Hayvan Çiftiği'' adlı oyunundan bahsedeceğim sizlere. Hadi bir zahmet kulakları dört açıyoruz koltuklara daha rahat yerleşiyoruz hazır mıyız millet işte bir iki ve başladımmm :)



Öncelikle ( bilet bulabilirseniz tabi :) bu oyuna giderken her şeye hazırlıklı olun. Neden mi çünkü oyun sizi çarpacak. Özellikle kitabını okuyup öyle gitmenizi tavsiye ederim bu sizi oyuna hazırlayacak ve daha da içinize sindirerek izlemenizi sağlayacaktır. Kitabı okuyanlar oyuna gidince tek tek parçaları birleştiriyor ve oyunu izlerken hal-i zatıyla daha çok zevk alıyorlar.

Tegv de Neler Var Neler :)

Resim
Herkeslere Merhaba ! :)

Öncelikle hafta sonunun getirdiği aylak cuma gününü çarçabuk geçirmenizi ve hemencecik hafta sonu tatilinize kavuşmanızı dileyerek yazıma bir giriş yapıyorum efendim :)


Dostlar daha önce size Tegv den az da olsa bahsetmiştim şimdi biraz daha kafanızı şişireceğim evett ! hazır mıyız gençler !

Arkadaşlar Tegv ile alakalı çok soru geldiğinden elimden geldiğince birikimimi sizinle paylaşmaya çalışacağım. Öncelikle Tegv'in çocuklara yönelik bir kuruluş olduğunu söyleyerek başlıyorum. Eğer Google amca ile münasebetiniz varsa tegv.org adresinden Tegv ile alakalı ön bilgi alabilir çocuklara yönelik etkinliklerimizle ilgili bilgi alabilirsiniz ve eğer ki içiniz bize ısındıysa size en yakın park ya da birime gelip gönüllü olmak istediğinizi söyleyip ailemize katılabilirsiniz :)

Gönüllülük detaylarına geçiyorum hemencecik:

 18 yaşını bitirmiş olmak,En az lise mezunu olmak,Vakfın amaç ve misyonunu benimsemek, Vakfın belirlediği amaçlara uygunluk ve çocuklara etkinlikle…

Yalçın Tosun - Peruk Gibi Hüzünlü

Resim
Yeniden Merhaba ;

Bu kış okumak isteyip de bir türlü vakit bulamadığım kitapları okuyorum. Yeni yıla girerken kendi kendime bir söz vermiştim hiç okumadığım ama merak ettiğim yazarları başa alıp  bu merakımı gidereceğim diye. En nihayetinde bunu gerçekleştirmek beni ziyadesiyle mutlu ediyor ^^


Size yeni bitirdiğim bir kitaptan ve yazarından bahsedeceğim elbette. Hadi bakalım kulakları dört açalım ve kahvemizden bir fırt çekelim :D


Yalçın Tosun ismini aramızda duyanlarımız vardır belki. Ben kendisiyle geçen yıl tanıştım. Anne Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler kitabını okuyunca diğer iki kitabını da okumalıyım dedim kendime kati suretle. Yalçın Tosun'un ''Peruk Gibi Hüzünlü'' kitabını kütüphanede bulunca hemen atladım tahmin edersiniz :D Öykü kitaplarını çok sevdiğimi her fırsatta söylerim benim için öykücülükte beynime yer edinen bazı isimler vardır hepimizin öyledir bit-tabi. Bir Sait Faik benim için eşi benzeri olmayan bir öykücü ise bir diğeri de şu yüzyılda, Türk Edeb…

Yaşar Kemal - Yılanı Öldürseler

Resim
Soğuk çok soğuk bir Ankara sabahından yazıyorum size !

Yine okuduğum ve tadı damağımda kalan usta bir yazardan ve eserinden bahsedeceğim yine.

Yaşar Kemal '' Yılanı Öldürseler'' 2015 yılında okuduğum ve size anlatacağım kitaptır efendim. Yaşar Kemal'i zaten tanımayan bilmeyen yoktur kitap kurtları arasında. Yaşar Kemal yazdıklarıyla efsaneleşmiş, Türk toplumunca ve dünyada yazdıklarıyla nam salan özgün bir kalem. O yüzden hemen kitabın içeriğinden bahsetmek istiyorum sizi fazla merakta bırakmadan.



Kitap YKY çıkmış, toplam 102 sayfa. Kitabın içerisinde anlatılan hikayeyle uyumlu çok güzel çizimler yer alıyor. Yaşar Kemal'in bu kitabını alacak olanlar arşivlik bir eser aldıklarını sakın unutmasınlar. Aslında yazarın her kitabı arşivlik ya neyse :)



Kış

Resim
Şu an sonsuzluğa gitmek isterdim her şeyi ardımda,arkamda bırakarak. Bana garip gelen köhne ne varsa unutmak isterdim. Kafamda dönüp dolaşan cevabı olmayan her soruya karşı gelerek, karşı durarak, haykırarak selamsız sabahsız kaçmak isterdim insanlardan. Ölesiye yorgunum çünkü ölesiye bezgin. Umutlanmak için çabalardım eskiden tekrar ayağa kalkmalarım meşhurdur aslında. Her uyanışımda yeni olmayan bir öncekini tekrarladığım sabahlara haykırmak istediğim çok şey var aslında. Siz hiç kelimelerin ağzınızda yuvarlandığını, onlardan kurtulmaya her çalıştığınızda sizi faka bastırmalarını seyrettiniz mi acı içinde bir oraya bir buraya sövdünüz mü ,ya da soğuk bir kış günü tek sadık dostunuz olan kulaklığınızı da alıp o kaçmak istediğiniz insanların arasına girdiniz ve daha da yalnızlaştınız mı ?


Bazen gündüzlerin benim için hiç bir anlamı yok bazen gecelerim çoğalıyor bazense gün geceye karışıyor. Anlamsızlığımı yok etmek için yazıyorum kalemlerim yetmiyor tek açmalık hepsi. İlhamım yıldızla…

Hasan Ali Toptaş - Sonsuzluğa Nokta

Resim
"... İnsan, ne denli çaba gösterirse göstersin ve kaçınılmazlığına ne denli inanırsa inansın, ayrılığa hiçbir zaman hazırlanamıyor çünkü. Hazırım, dediği anda bile içinde ele geçiremediği bir nokta kalıyor sürekli; ayrılığa alıştıramayacağı, sızlanışlarını durduramayacağı bir nokta... belki de, yalnızca bu noktanın ele geçirilemeyişi yüzünden, birçok terk ediliş anında gerekli gereksiz bir yığın şey konuşuyor insanlar; içlerindeki o noktayı örtebilmek için gülünç tartışmaların tozuna dumanına boğuluyorlar, geçmişe ve geleceğe acımasızca saldırıp kendi yarattıkları harabelerin ortasında yuvarlanıyorlar. O nokta yüzünden hüngür hüngür ağlayanlar da var belki, köpek gibi yalvaranlar, kendilerini içkiye, kumara vuranlar, dövüşenler, sızanlar, yaralananlar, hatta kendilerini kendilerine vuranlar da var."


Yeniden Merhaba ;) 

Giriş olarak etkileyici cümleler seçmek istedim dostlar bu cümleleri okuyanlar benim kimden bahsedeceğimi anladılar aslında ya da şöyle söylemeliydim belki de y…

Tiyatro - Nice Yıllara

Resim
Merhaba !


Bu haftayı sırf tiyatroya ayırdığımı itiraf etmeliyim. Devlet tiyatrolarında harika oyunlar var çünkü mutlaka görülmesi gereken. Dün size ''Kontrabas'' oyunundan söz ettim şimdi de ''Nice Yıllara'' adlı oyundan söz etmek istiyorum. 

Oyun ''Tuncay Özinel'in yazdığı usta sanatçı '' Göksel Kortay'ın '' yönettiği ve yine bir başka usta oyuncu '' Defne Yalnız'ın oynadığı tek kişilik iki perdelik bir oyun. 

Oyundan bahsetmek istiyorum hemen sizlere. Oyunda yer alan Defne Yalnız altmış yaşını çoktan aşmış uzun bir süreden beri sahneye çıkmamış, o şaşalı, coşku dolu tiyatro günlerini özleyen Zerrin Karaman karakterine hayat vermektedir. Oyunun dekoru da gayet başarılı bana göre. Zerrin Karaman'ın evi, bir köşesi tiyatro kulisini andıran tek göz odalı evinde tek başına doğum gününü kutlamaya hazırlanırken aynı zamanda geçmişi ile hesaplaştığını, geçen güzel günlerini andığını, çağırdığını sandığı dostları…

Tiyatro - Kontrabas

Resim
Merhaba yine ben !

Bu ara blogumda her şeyi paylaşma hezeyanına tutuldum aaa dostlar ! Benim beğendiğim,sevdiğim, gördüğüm her şeyi sizde izleyin, siz de görün diye taklalar atıyorum. Şimdi diyebilirsiniz bana ''Yahu Damla dellenme yine bu ne aşk sendeki illa bize bir şeyleri tanıtacaksın illa bir şeyleri bize sevdireceksin diye çırpınma, ne bu telaş bu ne titizlik !'' O zaman bende size derim ki dostlarım '' Hayat kısa ve kuşlar cidden uçuyor !! :)   Her neyse yeni bir deneyimle başlamak gittiğim oyunlardan bahsetmek istiyorum sizinle. İlki geçen hafta Ankara Devlet Tiyatrosu 75. Yıl sahnesinde oynanan ''Kontrabas '' oyunu.



Oyunu geçen hafta izledim ama oyunla ilgili izlenimlerime geçmeden önce birkaç bir şey paylaşmak istiyorum sizinle.  Tiyatroyu çok seven ben o gün küçük sahnesi ve dar mekanı ile tek kişilik oyunlara genellikle ev sahipliği yapmış olan 75.yıl sahnesindeki seyircileri esefle kınadım. Zira ben Olcay Kavuzlu'nun yerinde ols…

Gone Girl

Resim
Merhaba!

Öncelikle hepinizin yeni yılını kutlarım umarım yeni yıl size her ne diliyorsanız onu verir. Her anlamda okumalı, yazmalı, sanatlı bir yıl olsun :)


2014'ü uğurlarken her yıl yaptığım gibi ders çalışmak yerine bu yıl bir ilke imza attım ve dedim ki nasıl olsa bir şeye yaramıyor bari oturup ne zamandır izlemek istediğim filmlerden birini izleyeyim hem yeni yıla iyi girerim hem de kendimi motive etmiş olurum diye düşündüm


Sizlere dün gece izlediğim harika bir filmden bahsetmek istiyorum. Filmin adı '' Gone Girl'' Türkçeye çevrilmiş hali ''Kayıp Kız''. Bu filmin tesadüf eseri gördüm ve yönetmeni '' DavidFincher'' olunca hemen izlemek istedim. David Fincher'in film tarzını bilenler ve onu sevenler bir de bu filmi izleyin efendim.