1 Ocak 2015 Perşembe

Gone Girl



Merhaba!

Öncelikle hepinizin yeni yılını kutlarım umarım yeni yıl size her ne diliyorsanız onu verir. Her anlamda okumalı, yazmalı, sanatlı bir yıl olsun :)


2014'ü uğurlarken her yıl yaptığım gibi ders çalışmak yerine bu yıl bir ilke imza attım ve dedim ki nasıl olsa bir şeye yaramıyor bari oturup ne zamandır izlemek istediğim filmlerden birini izleyeyim hem yeni yıla iyi girerim hem de kendimi motive etmiş olurum diye düşündüm


Sizlere dün gece izlediğim harika bir filmden bahsetmek istiyorum. Filmin adı '' Gone Girl'' Türkçeye çevrilmiş hali ''Kayıp Kız''. Bu filmin tesadüf eseri gördüm ve yönetmeni '' David Fincher'' olunca hemen izlemek istedim. David Fincher'in film tarzını bilenler ve onu sevenler bir de bu filmi izleyin efendim.



Sizlere filmden bahsetmek istiyorum. Fincher'in Gillian Flynn’in çok satan romanından Flynn’in, kendi uyarladığı senaryoyu ekrana aktarma başarısını tasvir etmek için akıla tek bir söz geliyor, o da ‘titiz’. Kayıp Kız, hikaye’ ye yetersiz bir karesi bile bulunmayan, konunun binbir türlü sürprizlerini usta bir titizlikle harmanlayan muazzam bir gerilim. Filmde gerilimi sahneler çok fazla. Özellikle ''ARGO'' filmindeki performansıyla hayran kaldığım ''Ben Affleck'' bu filmde biraz ''Rosamund Pike'’ gerisinde kalsa da bence harika bir ikili oluşturdukları kesin. Film bir romandan uyarlama zaten söyledim. Konusuna gelelim. Nick ve Amy beş senedir evlidirler ve evliliklerinin 5. yıl dönümünü kutlamaya hazırlanıyorlardır. Fakat Amy bir gün esrarengiz bir şekilde kaybolur. Geri dönmeyince Nick bir şeylerden şüphelenir ve polise karısının kaybolduğunu haber verir. Karısının kaybolmasıyla tüm şüpheleri üzerine çeken Nick bir yandan karısını öldürmekle suçlanırken diğer yandan da suçsuz olduğunu ispatlamaya Amy'i aramaya çalışmaktadır. Olaylar bundan sonra daha da karmaşıklaşacaktır zira Amy ölmemiştir ancak kocası Nick'e onu aldatmanın ve kötü giden evliliklerinin cezasını ona çok pahalı ödetecektir.


Film 150 dakika zira heyecan, gerilim, korku, şüphe on numara. Oyunculukta sınır tanımayan ve bu filmiyle daha da hayran kaldığım ‘Rosamund Pike' beni mest etti. En zor sahnelerde bile tekar tekrar oyunculuğunu ispatladı. Filmi izlerken benim tavsiyem kitabını okumayın ve öyle izleyin esrarı keşfederken daha çok heyecan duyarsınız. 



Filmin en kötü tarafı bir sonu olmaması tamamıyla havada kalması ama bu bile filmin havasını bozamamış. Şu aralar tatil modunda olan sizlere bu filmi keyifle öneriyorum. Filmin fragmanını buraya bırakıyorum belki ilginizi çeker diye :) 





Mutlu Yıllar !














2 yorum:

  1. gone girl'ü ben de çok beğenmiştim , şaşırtıcı bir filmdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok beğendim ağzım açık kaldı izlerken :D

      Sil

1 Ocak 2015 Perşembe

Gone Girl




Merhaba!

Öncelikle hepinizin yeni yılını kutlarım umarım yeni yıl size her ne diliyorsanız onu verir. Her anlamda okumalı, yazmalı, sanatlı bir yıl olsun :)


2014'ü uğurlarken her yıl yaptığım gibi ders çalışmak yerine bu yıl bir ilke imza attım ve dedim ki nasıl olsa bir şeye yaramıyor bari oturup ne zamandır izlemek istediğim filmlerden birini izleyeyim hem yeni yıla iyi girerim hem de kendimi motive etmiş olurum diye düşündüm


Sizlere dün gece izlediğim harika bir filmden bahsetmek istiyorum. Filmin adı '' Gone Girl'' Türkçeye çevrilmiş hali ''Kayıp Kız''. Bu filmin tesadüf eseri gördüm ve yönetmeni '' David Fincher'' olunca hemen izlemek istedim. David Fincher'in film tarzını bilenler ve onu sevenler bir de bu filmi izleyin efendim.



Sizlere filmden bahsetmek istiyorum. Fincher'in Gillian Flynn’in çok satan romanından Flynn’in, kendi uyarladığı senaryoyu ekrana aktarma başarısını tasvir etmek için akıla tek bir söz geliyor, o da ‘titiz’. Kayıp Kız, hikaye’ ye yetersiz bir karesi bile bulunmayan, konunun binbir türlü sürprizlerini usta bir titizlikle harmanlayan muazzam bir gerilim. Filmde gerilimi sahneler çok fazla. Özellikle ''ARGO'' filmindeki performansıyla hayran kaldığım ''Ben Affleck'' bu filmde biraz ''Rosamund Pike'’ gerisinde kalsa da bence harika bir ikili oluşturdukları kesin. Film bir romandan uyarlama zaten söyledim. Konusuna gelelim. Nick ve Amy beş senedir evlidirler ve evliliklerinin 5. yıl dönümünü kutlamaya hazırlanıyorlardır. Fakat Amy bir gün esrarengiz bir şekilde kaybolur. Geri dönmeyince Nick bir şeylerden şüphelenir ve polise karısının kaybolduğunu haber verir. Karısının kaybolmasıyla tüm şüpheleri üzerine çeken Nick bir yandan karısını öldürmekle suçlanırken diğer yandan da suçsuz olduğunu ispatlamaya Amy'i aramaya çalışmaktadır. Olaylar bundan sonra daha da karmaşıklaşacaktır zira Amy ölmemiştir ancak kocası Nick'e onu aldatmanın ve kötü giden evliliklerinin cezasını ona çok pahalı ödetecektir.


Film 150 dakika zira heyecan, gerilim, korku, şüphe on numara. Oyunculukta sınır tanımayan ve bu filmiyle daha da hayran kaldığım ‘Rosamund Pike' beni mest etti. En zor sahnelerde bile tekar tekrar oyunculuğunu ispatladı. Filmi izlerken benim tavsiyem kitabını okumayın ve öyle izleyin esrarı keşfederken daha çok heyecan duyarsınız. 



Filmin en kötü tarafı bir sonu olmaması tamamıyla havada kalması ama bu bile filmin havasını bozamamış. Şu aralar tatil modunda olan sizlere bu filmi keyifle öneriyorum. Filmin fragmanını buraya bırakıyorum belki ilginizi çeker diye :) 





Mutlu Yıllar !














2 yorum:

KİTAP EYLEMİ on 25 Şubat 2016 09:44 dedi ki...

gone girl'ü ben de çok beğenmiştim , şaşırtıcı bir filmdi :)

Damla EKER on 17 Eylül 2016 09:33 dedi ki...

Bende çok beğendim ağzım açık kaldı izlerken :D

Yorum Gönder