30 Ocak 2015 Cuma

Ayfer Tunç- Memleket Hikayeleri

Selamlar ;) !


Yine bir kitabı bitirmenin heyecanıyla ve iki gün rötarla yeniden buralardayım. Bu sefer ki kitabımın adı Memleket Hikayeleri ve yazarı benim en çok sevdiğim yazarlardan olan sevgili Ayfer Tunç.


Ayfer Tunç ile tanışmam Yeşil Peri Gecesi kitabından önce öykülere çok meraklı olan bendeniz Aziz Bey Hadisesi ile oldu o zaman kütüphanede bulamamıştım Yeşil Peri Gecesini çok da pahalıydı alamadım bende ilk bulduğum Ayfer Tunç kitabına atladım ^^


Ayfer Tunç'un bugüne kadar pek çok kitabını okudum bunlar:


  • Yeşil Peri Gecesi,
  • Dünya Ağrısı,
  • Kapak Kızı,
  • Aziz Bey Hadisesi,
  • Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi,
  • Suzan Defter ve son olarak 
  • Memleket Hikayeleri
Aklımda kalanlar bunlar belki arada unuttuklarım da olabilir ama yazarın bütün eserlerini okuyamadım arada diğer yazarları da okumak gerek dimi ama ^^

Ayfer Tunç okumak onunla daha önce hasbihal etmek gibidir çok önceden tanıştığınız ancak araya yılların girmesiyle görüşemediğiniz ama özlem duyduğunuz dostunuza kavuşmak, sarılmak gibidir. Özellikle bu kitabı aldıysanız ya da almayı düşünüyorsanız birbirinden farklı, özgün, sıcak memleket hikayeleri okumaya hazırlayın kendinizi. Ben okurken bu çabuk bitmesin diye gıdım gıdım okudum. Tam bir şehirler arşivi bu kitap. Erzurum'dan Adapazarı'na, Artvin den Ankara'ya memleket kokan hikayeler. Hani bir yolculukta ya da birileri konuşmak için sizinle muhabbet olsun diye ''Memleket nere'' kardaş ya da'' Memleket neresi bacım '' sorusunun cevabı işte bu kitapta saklı.




Memleket memleket gezeceksiniz bu kitabı okurken Çerkez gelinlerinin hürmetkarlığıyla tanışırken bir yandan da Bulgar muhacirlerin çalışkanlığını öğreneceksiniz sonra Boşnak kızlarının dillere destan güzelliğiyle tanışacaksınız. Arnavutların inatçılığı, Lazların siniri, Ahbaz erkeklerinin tembelliği,Gürcü kadınlarının huysuzluğunu öğreneceksiniz.


Refik Halit Karay'ın Memleket Hikayeleri'ni selamlıyor bu kitap ve gel beni oku yurdunda kimler yaşıyor oku ve gör diyor ;)


Kitap İletişim yayınlarından çıkmış 278 sayfa. Ben kütüphaneden aldım bu kitabı ama en yakın zamanda kendi kütüphaneme de alacağım çünkü her sayfasında bir başka insanın öyküsü var ve ben bir öyküsever olarak canım Ayfer Tunç hep yazsın biz de hep okuyalım diyorum.


Kitapla kalın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

30 Ocak 2015 Cuma

Ayfer Tunç- Memleket Hikayeleri


Selamlar ;) !


Yine bir kitabı bitirmenin heyecanıyla ve iki gün rötarla yeniden buralardayım. Bu sefer ki kitabımın adı Memleket Hikayeleri ve yazarı benim en çok sevdiğim yazarlardan olan sevgili Ayfer Tunç.


Ayfer Tunç ile tanışmam Yeşil Peri Gecesi kitabından önce öykülere çok meraklı olan bendeniz Aziz Bey Hadisesi ile oldu o zaman kütüphanede bulamamıştım Yeşil Peri Gecesini çok da pahalıydı alamadım bende ilk bulduğum Ayfer Tunç kitabına atladım ^^


Ayfer Tunç'un bugüne kadar pek çok kitabını okudum bunlar:


  • Yeşil Peri Gecesi,
  • Dünya Ağrısı,
  • Kapak Kızı,
  • Aziz Bey Hadisesi,
  • Bir Deliler Evinin Yalan Yanlış Anlatılan Kısa Tarihi,
  • Suzan Defter ve son olarak 
  • Memleket Hikayeleri
Aklımda kalanlar bunlar belki arada unuttuklarım da olabilir ama yazarın bütün eserlerini okuyamadım arada diğer yazarları da okumak gerek dimi ama ^^

Ayfer Tunç okumak onunla daha önce hasbihal etmek gibidir çok önceden tanıştığınız ancak araya yılların girmesiyle görüşemediğiniz ama özlem duyduğunuz dostunuza kavuşmak, sarılmak gibidir. Özellikle bu kitabı aldıysanız ya da almayı düşünüyorsanız birbirinden farklı, özgün, sıcak memleket hikayeleri okumaya hazırlayın kendinizi. Ben okurken bu çabuk bitmesin diye gıdım gıdım okudum. Tam bir şehirler arşivi bu kitap. Erzurum'dan Adapazarı'na, Artvin den Ankara'ya memleket kokan hikayeler. Hani bir yolculukta ya da birileri konuşmak için sizinle muhabbet olsun diye ''Memleket nere'' kardaş ya da'' Memleket neresi bacım '' sorusunun cevabı işte bu kitapta saklı.




Memleket memleket gezeceksiniz bu kitabı okurken Çerkez gelinlerinin hürmetkarlığıyla tanışırken bir yandan da Bulgar muhacirlerin çalışkanlığını öğreneceksiniz sonra Boşnak kızlarının dillere destan güzelliğiyle tanışacaksınız. Arnavutların inatçılığı, Lazların siniri, Ahbaz erkeklerinin tembelliği,Gürcü kadınlarının huysuzluğunu öğreneceksiniz.


Refik Halit Karay'ın Memleket Hikayeleri'ni selamlıyor bu kitap ve gel beni oku yurdunda kimler yaşıyor oku ve gör diyor ;)


Kitap İletişim yayınlarından çıkmış 278 sayfa. Ben kütüphaneden aldım bu kitabı ama en yakın zamanda kendi kütüphaneme de alacağım çünkü her sayfasında bir başka insanın öyküsü var ve ben bir öyküsever olarak canım Ayfer Tunç hep yazsın biz de hep okuyalım diyorum.


Kitapla kalın !

0 yorum:

Yorum Gönder