4 Ocak 2015 Pazar

Tiyatro - Nice Yıllara

Merhaba !


Bu haftayı sırf tiyatroya ayırdığımı itiraf etmeliyim. Devlet tiyatrolarında harika oyunlar var çünkü mutlaka görülmesi gereken. Dün size ''Kontrabas'' oyunundan söz ettim şimdi de ''Nice Yıllara'' adlı oyundan söz etmek istiyorum. 


Oyun ''Tuncay Özinel'in yazdığı usta sanatçı '' Göksel Kortay'ın '' yönettiği ve yine bir başka usta oyuncu '' Defne Yalnız'ın oynadığı tek kişilik iki perdelik bir oyun. 


Oyundan bahsetmek istiyorum hemen sizlere. Oyunda yer alan Defne Yalnız altmış yaşını çoktan aşmış uzun bir süreden beri sahneye çıkmamış, o şaşalı, coşku dolu tiyatro günlerini özleyen Zerrin Karaman karakterine hayat vermektedir. Oyunun dekoru da gayet başarılı bana göre. Zerrin Karaman'ın evi, bir köşesi tiyatro kulisini andıran tek göz odalı evinde tek başına doğum gününü kutlamaya hazırlanırken aynı zamanda geçmişi ile hesaplaştığını, geçen güzel günlerini andığını, çağırdığını sandığı dostlarıyla tek tek hesaplaşmasını anlatıyor. Zerrin Karaman'ın bütün bunları yaparken çektiği yoksulluğu, geçim sıkıntısını, yaşadığı yalnızlığı ve çaldığı sandığı ama her defasında çalmadığını anladığı telefonuyla kavgasını da anlatıyor. Çaldığı sandığı ama her defasında onu yanıltan telefonu o ölmeye yakın bu sefer gerçekten çalıyor ama bu seferde kahramanımız Zerrin Karaman kendini ölümün soğuk kollarına çoktan atmış oluyor. 







Defne Yalnız'ın en önemli becerilerinden biri hiç kuşkusuz yaşına rağmen oyunla bütünleşmesi. Hareketleri,jest ve mimikleri ile oyunun içinde sanki gerçekten yaşayan kanlı canlı bir Zerrin Karaman buluyorsunuz karşınızda. Oyunun içinde beni gene en çok etkileyen yerlerden biri de kendi kendine telefonuyla girdiği diyaloglar. Bu konuşmalarda birden hüzünlenirken birden bire sinirleniyor aniden bir başka hareketle bir anının içine girip seyirciyi  şaşırtıp neşeleniyor ve tekrar hüzünlenebiliyor olmasıdır. Duygu geçişlerini yaparken hiç zorlanmayan usta oyuncu özellikle ''Lady Macbeth'i canlandırdığı günlerin özlemini yaşayan, o günleri hatırlarken gözleri parlayan Zerrin Karaman'ın duygu doluluğunu çok iyi yansıtmış bana kalırsa. 



Ben oyunu yine 75.yıl sahnesinde izledim geçen ay ancak şimdi yorumlayabiliyorum. Eğer programda görürseniz Defne Yalnız'ın bu tek kişilik muhteşem performansını kaçırmamanızı öneririm. 

"Sadece kalabalıklar içinde yalnızlığı yaşayanlar, yalnız kaldıklarında kalabalık olurlar." der.


İyi Seyirler ! 


3 yorum:

  1. Cumartesi gunu Sevgili Hayat oyununa gidicektim ama oyuncu rahatsizligindan dolayi iptal olmus yerine Nice Yillara oyunu varmisss. Ben de dedim ki damlisim cok begenmisti olsundu oleydi ^.^

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy Zeze o zaman bu yorum tam denk gelmiş çok sevindim şu an ^^ Bebeğim oyunu çok seveceksin bence izledikten sonra senden de yorum bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Defne Yalnız ile Tüyapta karşılaştım biliyor musun ve tanımadan kendisini kitap tavsiyesinde bulunmuştum... ah ne kadar kibar hanımlar var diye düşünerek , eşim o gittikten sonra anımsatmıştı kim olduğunu , ne güzel br şey olurdu kim bilir oyununu izlemek :D

    YanıtlaSil

4 Ocak 2015 Pazar

Tiyatro - Nice Yıllara


Merhaba !


Bu haftayı sırf tiyatroya ayırdığımı itiraf etmeliyim. Devlet tiyatrolarında harika oyunlar var çünkü mutlaka görülmesi gereken. Dün size ''Kontrabas'' oyunundan söz ettim şimdi de ''Nice Yıllara'' adlı oyundan söz etmek istiyorum. 


Oyun ''Tuncay Özinel'in yazdığı usta sanatçı '' Göksel Kortay'ın '' yönettiği ve yine bir başka usta oyuncu '' Defne Yalnız'ın oynadığı tek kişilik iki perdelik bir oyun. 


Oyundan bahsetmek istiyorum hemen sizlere. Oyunda yer alan Defne Yalnız altmış yaşını çoktan aşmış uzun bir süreden beri sahneye çıkmamış, o şaşalı, coşku dolu tiyatro günlerini özleyen Zerrin Karaman karakterine hayat vermektedir. Oyunun dekoru da gayet başarılı bana göre. Zerrin Karaman'ın evi, bir köşesi tiyatro kulisini andıran tek göz odalı evinde tek başına doğum gününü kutlamaya hazırlanırken aynı zamanda geçmişi ile hesaplaştığını, geçen güzel günlerini andığını, çağırdığını sandığı dostlarıyla tek tek hesaplaşmasını anlatıyor. Zerrin Karaman'ın bütün bunları yaparken çektiği yoksulluğu, geçim sıkıntısını, yaşadığı yalnızlığı ve çaldığı sandığı ama her defasında çalmadığını anladığı telefonuyla kavgasını da anlatıyor. Çaldığı sandığı ama her defasında onu yanıltan telefonu o ölmeye yakın bu sefer gerçekten çalıyor ama bu seferde kahramanımız Zerrin Karaman kendini ölümün soğuk kollarına çoktan atmış oluyor. 







Defne Yalnız'ın en önemli becerilerinden biri hiç kuşkusuz yaşına rağmen oyunla bütünleşmesi. Hareketleri,jest ve mimikleri ile oyunun içinde sanki gerçekten yaşayan kanlı canlı bir Zerrin Karaman buluyorsunuz karşınızda. Oyunun içinde beni gene en çok etkileyen yerlerden biri de kendi kendine telefonuyla girdiği diyaloglar. Bu konuşmalarda birden hüzünlenirken birden bire sinirleniyor aniden bir başka hareketle bir anının içine girip seyirciyi  şaşırtıp neşeleniyor ve tekrar hüzünlenebiliyor olmasıdır. Duygu geçişlerini yaparken hiç zorlanmayan usta oyuncu özellikle ''Lady Macbeth'i canlandırdığı günlerin özlemini yaşayan, o günleri hatırlarken gözleri parlayan Zerrin Karaman'ın duygu doluluğunu çok iyi yansıtmış bana kalırsa. 



Ben oyunu yine 75.yıl sahnesinde izledim geçen ay ancak şimdi yorumlayabiliyorum. Eğer programda görürseniz Defne Yalnız'ın bu tek kişilik muhteşem performansını kaçırmamanızı öneririm. 

"Sadece kalabalıklar içinde yalnızlığı yaşayanlar, yalnız kaldıklarında kalabalık olurlar." der.


İyi Seyirler ! 


3 yorum:

Zeynep Zengin on 7 Ocak 2015 07:26 dedi ki...

Cumartesi gunu Sevgili Hayat oyununa gidicektim ama oyuncu rahatsizligindan dolayi iptal olmus yerine Nice Yillara oyunu varmisss. Ben de dedim ki damlisim cok begenmisti olsundu oleydi ^.^

peynirlikrakerinyazıları on 7 Ocak 2015 09:11 dedi ki...

Ayyyy Zeze o zaman bu yorum tam denk gelmiş çok sevindim şu an ^^ Bebeğim oyunu çok seveceksin bence izledikten sonra senden de yorum bekliyorum :)

KİTAP EYLEMİ on 20 Şubat 2016 16:10 dedi ki...

Defne Yalnız ile Tüyapta karşılaştım biliyor musun ve tanımadan kendisini kitap tavsiyesinde bulunmuştum... ah ne kadar kibar hanımlar var diye düşünerek , eşim o gittikten sonra anımsatmıştı kim olduğunu , ne güzel br şey olurdu kim bilir oyununu izlemek :D

Yorum Gönder