Sylvia

Merhaba ;

Pazar gecesi sinemasal film yorumlarına devam ediyoruz. Pazar filmimi izledim ve hemen sizlerle paylaşıyorum. Filmimiz bu hafta '' SYLVİA ''



Filmin adından da anlaşılacağı üzere ünlü yazar ve şair Sylvia Plath'ın yaşam öyküsünden esinlenerek hazırlanmış. Başrollerini ünlü Oscarlı güzel Gwyneth Paltrow ve 007 James Bond serisinden de tanıdığınız Daniel Craig var. Filmin senaryosunu John Brownlow hazırlamış ve bir İngiliz yapımı 110 dakika.






Filmin konusu elbette Sylvia Plath'ın yaşam öyküsü üzerine kurulmuş.Henüz Cambridge de bir öğrenci olan Sylvia burada bir partide yine şair olan eşi Ted Hughes ile tanışır. Aralarındaki ilişki aşka dönüşür ve kısa bir süre sonra evlenirler. Ancak evlilikleri bir zaman sonra iyi gitmemeye başlar. Sylvia'nın eşini sürekli kaybetme korkusu içinde oluşu eşi Ted ile sorunlar yaşamasın ve onun eşi tarafından sık sık aldatılmasına neden olacaktır. Her defasında onu çok sevdiği için eşini affeden Sylvia evliliklerini kurtarmak için çocuk sahibi olmaya karar verir ancak bu bile Sylvia'nın ruhsal problemler yaşamasına engel olamaz ve şiirleriyle gün geçtikçe meşhur olmaya daha da tanınmaya başlasa da onu 30'lu yaşlarında bir buhrana sürükler ve evinde gaz ocağını açarak intihar etmeyi seçer.

Sylvia Plath'ı ölüme sürükleyen sebepleri merak edenlere daha önce eserlerini okuyup etkilenenler için iyi bir seçim bence bu film. Aslında kadın karakter için ben Gwyneth yerine bir başkasını düşünürdüm çünkü bu kadar ciddi bir kadın karakteri oynamayı herkes beceremez nitekim bu filmdeki performansını orta düzeyde bulsam da Paltow'un Aşık Sheakspeare' deki performansı ile kıyaslamadan edemiyorum :)


Her neyse yine çok konuştum netice de yazar Sylvia Plath'ın hayatını film olarak da izlemek istiyorsanız bence kaçırmamanız gereken bir yapım İzleyince paylaşalım, konuşalım derim :)

İyi seyirler şimdiden :).


Yorumlar

  1. Ne izlesem diye bakarken böyle güzel iki film ismini içeren bir yazıya geldim,hemen izliyorum:))Kalemine,emeğine sağlık:)Mutlu kal..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk