Yalçın Tosun - Peruk Gibi Hüzünlü

Yeniden Merhaba ;

Bu kış okumak isteyip de bir türlü vakit bulamadığım kitapları okuyorum. Yeni yıla girerken kendi kendime bir söz vermiştim hiç okumadığım ama merak ettiğim yazarları başa alıp  bu merakımı gidereceğim diye. En nihayetinde bunu gerçekleştirmek beni ziyadesiyle mutlu ediyor ^^


Size yeni bitirdiğim bir kitaptan ve yazarından bahsedeceğim elbette. Hadi bakalım kulakları dört açalım ve kahvemizden bir fırt çekelim :D


Yalçın Tosun ismini aramızda duyanlarımız vardır belki. Ben kendisiyle geçen yıl tanıştım. Anne Baba ve Diğer Ölümcül Şeyler kitabını okuyunca diğer iki kitabını da okumalıyım dedim kendime kati suretle. Yalçın Tosun'un ''Peruk Gibi Hüzünlü'' kitabını kütüphanede bulunca hemen atladım tahmin edersiniz :D Öykü kitaplarını çok sevdiğimi her fırsatta söylerim benim için öykücülükte beynime yer edinen bazı isimler vardır hepimizin öyledir bit-tabi. Bir Sait Faik benim için eşi benzeri olmayan bir öykücü ise bir diğeri de şu yüzyılda, Türk Edebiyatında Cemil Kavukçu'dur. Bu yazarlara artık gönül rahatlığıyla Yalçın Tosun'u da ekleyebilirim çünkü Peruk Gibi Hüzünlü okuduğum en güzel öykü kitaplarının üst sıralarına yerleşti bile.





Kitap YKY' den  çıkmış toplam 115 sayfa. Kolay örgüsü, etkileyici dili ve her biri yaşamdan alınan ve her birinden kısa metrajlı birer sinema filmi çekilmeye aday olan öykülerini okurken ben hem çok etkilendim hem de okumadığım diğer kitabı olan Dokunma Derslerini okumak için büyük istek duydum.

Kitap dört bölümden oluşuyor ve her bölümde 4'er hikaye var. Benim en çok etkilendiğim öykü '' Madam Marini'nin Tamamlanmamış Resmi oldu. Yalçın Tosun ile hala tanışmadıysanız bu yazı da size onunla tanışmanız için vesile olsun efendim.


Kitapla kalın :)

Yorumlar

  1. Ben de bu yıl klasiklere sardım :) hadi bakalım neler olacak :) Keyifli okumalar sana ; yine de not aldım adını :)

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy tombiim inan seveceksin öykü konusunda çok tutucuyum ben yoksa bu kadar övmem :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk