21 Şubat 2015 Cumartesi

Nazlı Eray - Aydaki Adam Tanpınar

Merhabalar !

Yeni bir kitabı daha bitirmenin heyecanı ve onu size tanıtmanın verdiği mutlulukla yine yazmak çok keyif verici bir duygu bunu söylemek isterim. Bu ara okuma hızım derslerden dolayı düşse de ben kaliteli kitaplar seçerek okuma serüvenime devam ediyorum. Yılın başında koyduğum hedefin çok uzağında kaldım ama yaz uzun ve günler okumak, yazmak ve gezip dolaşmakla,fotoğraf çekmekle geçeceğinden kafama bu mini detayları takmamaya çalışıyorum :)

Size bugün az önce bitirdiğim ve okurken çok çok keyif aldığım bir kitaptan ve yazarından söz edeceğim. Kitabımızın ismi Aydaki Adam Tanpınar yazarı fantastik örgünün kraliçesi Nazlı Eray.


Nazlı Eray'ı tanıyanlarınız vardır kuşkusuz. Onun hakkında çok bilgi vermeye gerek görmüyorum ama hala tanışmadıysanız ve onu tanımak isterseniz ve sıkı bir Ahmet Hamdi Tanpınar hayranı iseniz ya da onun yaşamını sıkıcı bir anlatımdan çok farklı, düşündürten, yaşatan ve geçmişle - gelecek arasında gidip gelen fantastik bir dille öğrenmek isterseniz Aydaki Adam Tanpınar tam size göre bir eser. Kitaba başlarken acaba o sıkıcı anlatımlardan biriyle mi karşılayacağım dedim içimden ama Latife Tekin'i okurken o kadar zevk almıştım ki onun üslubuna yakın ve farklı detayları şiirsel anlatmayı seven Nazlı Eray'ın bu kitabını daha fazla ertelemek istemedim.

Aydaki Adam Tanpınar adından da anlaşılacağı üzere Türk Edebiyatının kuşkusuz en önemli isimlerinden biri olan Ahmet Hamdi'nin nam-ı değer ''Kırtıpil Hamdi'nin yaşam öyküsünü farklı, sıradan kesinlikle olmayan kendine has bir anlatımla sergilemiş sayın Nazlı Eray.

Kitabı okurken Ahmet Hamdi ile konuşuyorsunuz. Ben okudukça yazar ile ilgili çok fazla detay öğrendim. Elbette bu detayları internetten ve onun hayatını düz bir anlatımla sergileyen kitaplardan da öğrenebilirdim ancak bu kitap fark ettirmeden sizi Ahmet Hamdi ile buluşturuyor, buluşturmakla kalmıyor yazarın hayatını kendi ağzından dinleme fırsatını da sunuyor. Ahmet Hamdi'nin Kafka ile benzer yönleri olduğunu, güzel kadınları sevdiğini, hayatımın aşkı dediği ama en yakın arkadaşıyla evlendiği Nesteren'i, etrafa çok borç yapmak zorunda kaldığını ve bu borçlar yüzünden daraldığını, asistanı Mehmet Kaplan'ın onun ölümünden sonra kahverengi bir bavulun içinde ona çok sonra verilen notları gün ışığına çıkardığını, yazarın hayatının bir bölümünün Narmanlı Yurdu'nda geçtiğini ve ona bu yeri Berna Moran'ın eşi olan Tatyana Moran'ın ayarladığını, sabahları sadece kahvaltı yerine çok fazla sigara içtiğini ve fakültede ders anlatırken bile fakültenin emektarı Çeşminur Hanım'ın ona kahve götürdüğü için laf söz olduğunu ve bunun gibi pek çok bilgiyi sanıyorum internet ortamından ya da düz anlatımlı sıkıcı kitaplardan öğrenemezdim hoş öğrenseydim de sadece okur geçerdim. Oysa ki bu kitapla beraber Ahmet Hamdi'yi daha çok tanımak onun eserlerini daha çok okumak ihtiyacı içine düştüm. Eğer sizde bu kitabı okursanız eminim görüşlerimiz bu konuda birleşecektir. Kitapta benim en çok dikkatimi çeken de o dönemin çok iyi anlatılmış olması. Gelecek ile geçmiş arasında yazarken yazar kalemiyle kendini gösteriyor ve benim farkım bu dedirtiyor.



Kitabı okurken onun hayatını dinlemekten ve anlatmaktan zevk duyan onun yaşamını bir masal gibi dinleyen Duşize Hanım ile de yollarınız kesişecek ve daha çok seveceksiniz bu adamı. Adalet Cimcoz'un Şişli'deki teras katında verdiği  partiler, kardeşi ünlü dublajcı Ferdi Tayfur, ilk kadın Hamlet Nur Sabuncu ve Ferdi Tayfur'un eski eşi Melek Kobra da bu macerada sizinle olacak.

Kitap kesinlikle çok akıcı ve ben bir haftadır resmen bitmesin diye azar azar okudum. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim Ahmet Hamdi uyku sorunu için bir zamanlar Marilyn Monreo'nun da kullandığı hatta ölümüne sebep olan o ilacı kullanmış.İlacın ismi Nembutal.

Kitap 297 sayfa ve Doğan Yayıncılıktan çıkmış.

Nazlı Eray'ın son kitabı kesinlikle okunmalı ve kesinlikle daha çok kişiye ulaşmalı. Nazlı Eray'la bu kitabı üzerine daha çok konuşmak isterdim inşallah bir gün onu da yaparım kim bilir :)

Kitapla kalın !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

21 Şubat 2015 Cumartesi

Nazlı Eray - Aydaki Adam Tanpınar


Merhabalar !

Yeni bir kitabı daha bitirmenin heyecanı ve onu size tanıtmanın verdiği mutlulukla yine yazmak çok keyif verici bir duygu bunu söylemek isterim. Bu ara okuma hızım derslerden dolayı düşse de ben kaliteli kitaplar seçerek okuma serüvenime devam ediyorum. Yılın başında koyduğum hedefin çok uzağında kaldım ama yaz uzun ve günler okumak, yazmak ve gezip dolaşmakla,fotoğraf çekmekle geçeceğinden kafama bu mini detayları takmamaya çalışıyorum :)

Size bugün az önce bitirdiğim ve okurken çok çok keyif aldığım bir kitaptan ve yazarından söz edeceğim. Kitabımızın ismi Aydaki Adam Tanpınar yazarı fantastik örgünün kraliçesi Nazlı Eray.


Nazlı Eray'ı tanıyanlarınız vardır kuşkusuz. Onun hakkında çok bilgi vermeye gerek görmüyorum ama hala tanışmadıysanız ve onu tanımak isterseniz ve sıkı bir Ahmet Hamdi Tanpınar hayranı iseniz ya da onun yaşamını sıkıcı bir anlatımdan çok farklı, düşündürten, yaşatan ve geçmişle - gelecek arasında gidip gelen fantastik bir dille öğrenmek isterseniz Aydaki Adam Tanpınar tam size göre bir eser. Kitaba başlarken acaba o sıkıcı anlatımlardan biriyle mi karşılayacağım dedim içimden ama Latife Tekin'i okurken o kadar zevk almıştım ki onun üslubuna yakın ve farklı detayları şiirsel anlatmayı seven Nazlı Eray'ın bu kitabını daha fazla ertelemek istemedim.

Aydaki Adam Tanpınar adından da anlaşılacağı üzere Türk Edebiyatının kuşkusuz en önemli isimlerinden biri olan Ahmet Hamdi'nin nam-ı değer ''Kırtıpil Hamdi'nin yaşam öyküsünü farklı, sıradan kesinlikle olmayan kendine has bir anlatımla sergilemiş sayın Nazlı Eray.

Kitabı okurken Ahmet Hamdi ile konuşuyorsunuz. Ben okudukça yazar ile ilgili çok fazla detay öğrendim. Elbette bu detayları internetten ve onun hayatını düz bir anlatımla sergileyen kitaplardan da öğrenebilirdim ancak bu kitap fark ettirmeden sizi Ahmet Hamdi ile buluşturuyor, buluşturmakla kalmıyor yazarın hayatını kendi ağzından dinleme fırsatını da sunuyor. Ahmet Hamdi'nin Kafka ile benzer yönleri olduğunu, güzel kadınları sevdiğini, hayatımın aşkı dediği ama en yakın arkadaşıyla evlendiği Nesteren'i, etrafa çok borç yapmak zorunda kaldığını ve bu borçlar yüzünden daraldığını, asistanı Mehmet Kaplan'ın onun ölümünden sonra kahverengi bir bavulun içinde ona çok sonra verilen notları gün ışığına çıkardığını, yazarın hayatının bir bölümünün Narmanlı Yurdu'nda geçtiğini ve ona bu yeri Berna Moran'ın eşi olan Tatyana Moran'ın ayarladığını, sabahları sadece kahvaltı yerine çok fazla sigara içtiğini ve fakültede ders anlatırken bile fakültenin emektarı Çeşminur Hanım'ın ona kahve götürdüğü için laf söz olduğunu ve bunun gibi pek çok bilgiyi sanıyorum internet ortamından ya da düz anlatımlı sıkıcı kitaplardan öğrenemezdim hoş öğrenseydim de sadece okur geçerdim. Oysa ki bu kitapla beraber Ahmet Hamdi'yi daha çok tanımak onun eserlerini daha çok okumak ihtiyacı içine düştüm. Eğer sizde bu kitabı okursanız eminim görüşlerimiz bu konuda birleşecektir. Kitapta benim en çok dikkatimi çeken de o dönemin çok iyi anlatılmış olması. Gelecek ile geçmiş arasında yazarken yazar kalemiyle kendini gösteriyor ve benim farkım bu dedirtiyor.



Kitabı okurken onun hayatını dinlemekten ve anlatmaktan zevk duyan onun yaşamını bir masal gibi dinleyen Duşize Hanım ile de yollarınız kesişecek ve daha çok seveceksiniz bu adamı. Adalet Cimcoz'un Şişli'deki teras katında verdiği  partiler, kardeşi ünlü dublajcı Ferdi Tayfur, ilk kadın Hamlet Nur Sabuncu ve Ferdi Tayfur'un eski eşi Melek Kobra da bu macerada sizinle olacak.

Kitap kesinlikle çok akıcı ve ben bir haftadır resmen bitmesin diye azar azar okudum. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim Ahmet Hamdi uyku sorunu için bir zamanlar Marilyn Monreo'nun da kullandığı hatta ölümüne sebep olan o ilacı kullanmış.İlacın ismi Nembutal.

Kitap 297 sayfa ve Doğan Yayıncılıktan çıkmış.

Nazlı Eray'ın son kitabı kesinlikle okunmalı ve kesinlikle daha çok kişiye ulaşmalı. Nazlı Eray'la bu kitabı üzerine daha çok konuşmak isterdim inşallah bir gün onu da yaparım kim bilir :)

Kitapla kalın !

0 yorum:

Yorum Gönder