Sabahattin Ali 108 Yaşında !

Merhaba !

Normalde bugün yazı yazmayı pek planlamıyordum ancak söz konusu Sabahattin Ali olunca bende akan sular duruyor. Belki biliyorsunuz bugün büyük üstadın doğum günü :)  Hal böyle olunca bende içimdeki Sabahattin Ali sevgisini birkaç satırla paylaşmak istedim gerçi onu ne kadar yazsak da konuşsak da onu tam olarak yansıtabileceğimiz aşikar ;)


Sabahattin Ali, Türk yazın tarihinin hiç kuşkusuz en önemli isimlerinden biri. Yazar kimliğinin yanı sıra önemli bir gazeteci olduğunu da unutmamak gerek. Onun gibi biri bir daha edebiyat dünyasına gelir mi bilmem ama bizim onun eserlerini okumaktan bıkmayacağımız gerçek. Hayat Sabahattin Ali'ye çok da cömert bir yaşam sunmadı. Her şey güllük gülistanlık değildi hayatında ama o hep güzel gülümseyen biriydi. Fotoğraflarına bakınca aslında ne kadar güzel gülümsediğine siz de benim gibi şahit olacaksınız. Güzel gülümseyen bir erkek şu yüzyılda ender rastlanılan bir özellik. 


Sabahattin Ali korkusuz ve cesur biriydi. Bu yüzden çok işsiz kaldı diğer bir tabirle dokuz köyün 10'un dan da kovuldu. Dedim ya ona hayat altın bir tepsiyle sunulmadı diye gerçekten de öyle biz hayatını ordan burdan okuyoruz ama yüzeysel bir şekilde kim bilir büyük üstat döneminde nelerle savaştı, neleri göğüsledi kimlerle karşı karşıya geldi. Hayatın akışına kapılıp gitmeyi seçenlerden değildi bana kalırsa inatçı, sabırsız ama bir o kadar da şefkat dolu olarak kafamda resimliyorum ben onu. Çoğumuzun aklında, hayalinde yaşattığı Sabahattin Ali portresi ise çok farklıdır belki de aynı şeyleri düşünüyor da olabiliriz kim bilir ?


Korkusuzdu cesaretliydi dedim ya ölmeden önce yazdığı bir mektupta şöyle demiş Ali; ''Çalmadan, çırpmadan bize ekmeğimizi verenleri aç, bizi giydirenleri donsuz bırakmadan yaşamak istemek bu kadar güç, bu kadar mihnetli hatta bu kadar tehlike olmalı mı idi ? ''.


Tam beş yıldır en çok satan kitaplar listesinden inmeyen Kürk Mantolu Madonna ile hala her şeyin eskidiği ve yaşatılamadığı bu ülkede var olmayı ve kalmayı başarabilen ender kişilerden. 


Şimdiden size Kürk Mantolu Madonna ile ilgili güzel bir haber vereyim. Kitabın filminin  2016'da çekilmesi gündemde. Sabahattin Ali'yi ne kadar yansıtırlar filmde bilmiyorum ama içinde onun adının geçtiği her şey izlenmeli ve eserleri okunmalı. 


Sabahattin Ali milli hisleri tahrik ettiği gerekçesiyle ordudan atılmış bir astsubay tarafından başından sopayla vurularak öldürülmeseydi daha çok şeyler yazacaktı belki de. 41 yıllık yaşamına sığdırdığı eserleriyle geçmişten günümüze taşımayı bilen bizler gelecekteki nesillerimize onun kitaplarını hediye ederek, onu okuyarak ve onu anlatarak onu ilelebet yaşatmayı sürdürürüz umarım. 


Nice yaşlara üstat !  

İmza: Sırça Köşktekileri yaşatan sevenlerin ! 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan