6 Mart 2015 Cuma

Hakan Günday - Daha

Çok sert geçen bir bahar akşamından herkese selam !

Ankara'ya nedense bir türlü bahar gelmiyor 24 yıldır buradayım şöyle bir havasını içime çekemedim şu şehrin ya bende bir talihsizlik var ya da 24 yıldır süren bir bahtsızlık :) Her neyse ben Ankara'ya baharın gelmesini amaçsızca bekleyip dururken sizlere Hakan Günday ve Daha kitabından bahsetmek istiyorum.

Hakan Günday'ı sene başında okumak istediğim yazarların başında belirtmiştim ve Murakami ile listemin başını çektiğini belirtmiştim zaten daha Murakami ile teşrif edemedik ama geçen hafta kütüphanede Hakan Günday ile göz göze gelip hafif bir flörtleşince tamam yavrum evladım alıp okuyorum ve de kendimce yorumluyorum seni dedim ve kapıp geldim eve kitabı :)


Hakan Günday ilk kitabını 23 yaşında yazmış. Zaten onu okuyanlar onun hakkında ön bilgiye Google hazretleri sayesinde kolayca erişebilirler bir de ben çok bilmişlik yapıp bildiğiniz şeyleri sıralamayacağım sizlere. Kitaba geçiyorum özetle !


''Daha'' kitabını okumaya hazırlanırken onu daha önce okuyan arkadaşlarımdan tavsiyeler almış ve pek tabi bir karanlıklar silsilesinin, bir bunalım zirvesinin, kötülüklerin anası-babası bit-tabi prensi olan Hakan Günday'ı okurken kendimi olabileceklerin en kötüsüne hazırlamıştım ancak ne çare kitabın her sayfasında kötülüklerin prensi sevgili yazarımız beni her okuyuşumda maşallah tokat manyağına çevirdi. Her sayfada, her bölümde:

 -Allah'ım yok artık bu kadar da olmaz ! olamaz !!! dedirten bir üsluba sahip Günday. Kitabı elime aldığım günden beri aklımda tek bir soru değil binlerce soru dolaştı durdu ve her sayfada beynimi küçük küçük kurtçuklar yedi dahası kitaba adını veren ''DAHA '' kelimesine yaraşır bir şekilde davranan Günday okuyana Daha Daha ve Daha çok acı yüklemeyi unutmayarak bir nevi acıların ve çaresizliklerin çocuğu olan Gaza'yı yaratarak bir nevi bir içe işleme, bir acılar silsilesine götürüp götürüp getirme durumları yaşattı bendenize.


Kitapta Gaza'nın onu doğururken ölen annesinden tutun da insan ticareti yapan babası Ahad'ın ve bu insan ticaretini yaparken daha 10 yaşında tecavüze uğrayan, pek çok insanın ölümüne şahit olan ve 13-14 yaşlarında bedelsiz kimseye bir şey verilmeyeceğini öğrenip ilk cinsel deneyimini bu çaresiz insanların arasından seçtiği bir kurbanın üzerinde gerçekleştiren Gaza'nın  bir yandan da ölümüne sebep olduğu Cuma'yı içinde taşırken bir yandan onunla yaptığı içsel konuşmalara şahit oluyor ve hayatının nasıl değiştiğine, nasıl bir dünyaya gözlerini açtığını öğrendiğinizde kendi insanlığınızdan utanacak hale geliyorsunuz.


Kitabın bende bıraktığı etki çok büyük oldu. 2.Hakan Günday kitabıma bunu sindirdikten sonra çok tavsiye edilen Az ile devam etmeyi düşünüyorum.


Kitap 420 sayfa ve Doğan Kitaptan çıkmış. Kötülüğün de kötüsü olurmuş demeyin okuyun varmış diyeceksiniz !


İyi hafta sonları ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

6 Mart 2015 Cuma

Hakan Günday - Daha


Çok sert geçen bir bahar akşamından herkese selam !

Ankara'ya nedense bir türlü bahar gelmiyor 24 yıldır buradayım şöyle bir havasını içime çekemedim şu şehrin ya bende bir talihsizlik var ya da 24 yıldır süren bir bahtsızlık :) Her neyse ben Ankara'ya baharın gelmesini amaçsızca bekleyip dururken sizlere Hakan Günday ve Daha kitabından bahsetmek istiyorum.

Hakan Günday'ı sene başında okumak istediğim yazarların başında belirtmiştim ve Murakami ile listemin başını çektiğini belirtmiştim zaten daha Murakami ile teşrif edemedik ama geçen hafta kütüphanede Hakan Günday ile göz göze gelip hafif bir flörtleşince tamam yavrum evladım alıp okuyorum ve de kendimce yorumluyorum seni dedim ve kapıp geldim eve kitabı :)


Hakan Günday ilk kitabını 23 yaşında yazmış. Zaten onu okuyanlar onun hakkında ön bilgiye Google hazretleri sayesinde kolayca erişebilirler bir de ben çok bilmişlik yapıp bildiğiniz şeyleri sıralamayacağım sizlere. Kitaba geçiyorum özetle !


''Daha'' kitabını okumaya hazırlanırken onu daha önce okuyan arkadaşlarımdan tavsiyeler almış ve pek tabi bir karanlıklar silsilesinin, bir bunalım zirvesinin, kötülüklerin anası-babası bit-tabi prensi olan Hakan Günday'ı okurken kendimi olabileceklerin en kötüsüne hazırlamıştım ancak ne çare kitabın her sayfasında kötülüklerin prensi sevgili yazarımız beni her okuyuşumda maşallah tokat manyağına çevirdi. Her sayfada, her bölümde:

 -Allah'ım yok artık bu kadar da olmaz ! olamaz !!! dedirten bir üsluba sahip Günday. Kitabı elime aldığım günden beri aklımda tek bir soru değil binlerce soru dolaştı durdu ve her sayfada beynimi küçük küçük kurtçuklar yedi dahası kitaba adını veren ''DAHA '' kelimesine yaraşır bir şekilde davranan Günday okuyana Daha Daha ve Daha çok acı yüklemeyi unutmayarak bir nevi acıların ve çaresizliklerin çocuğu olan Gaza'yı yaratarak bir nevi bir içe işleme, bir acılar silsilesine götürüp götürüp getirme durumları yaşattı bendenize.


Kitapta Gaza'nın onu doğururken ölen annesinden tutun da insan ticareti yapan babası Ahad'ın ve bu insan ticaretini yaparken daha 10 yaşında tecavüze uğrayan, pek çok insanın ölümüne şahit olan ve 13-14 yaşlarında bedelsiz kimseye bir şey verilmeyeceğini öğrenip ilk cinsel deneyimini bu çaresiz insanların arasından seçtiği bir kurbanın üzerinde gerçekleştiren Gaza'nın  bir yandan da ölümüne sebep olduğu Cuma'yı içinde taşırken bir yandan onunla yaptığı içsel konuşmalara şahit oluyor ve hayatının nasıl değiştiğine, nasıl bir dünyaya gözlerini açtığını öğrendiğinizde kendi insanlığınızdan utanacak hale geliyorsunuz.


Kitabın bende bıraktığı etki çok büyük oldu. 2.Hakan Günday kitabıma bunu sindirdikten sonra çok tavsiye edilen Az ile devam etmeyi düşünüyorum.


Kitap 420 sayfa ve Doğan Kitaptan çıkmış. Kötülüğün de kötüsü olurmuş demeyin okuyun varmış diyeceksiniz !


İyi hafta sonları ! :)

0 yorum:

Yorum Gönder