Hüsnü Arkan - Uzun Bir Yolculuğun Bittiği Yer

Sizi bilmem ama benim elimde sürünen bir kitaptan daha azap verici bir durum yok şu ara. Nitekim Nisan ayı benim için çok da bereketli geçmedi korkarım Mayıs ayı da öyle olacak. Bunda elbette çok yoğun olmamın etkisi çok büyük ancak geçen yılla karşılaştırınca cidden ders çalıştığımın farkına varabiliyorum :D Haliyle okuma hızım yerlerde değil yepyerlerde :/


Nisan ayını çok utanarak söylüyorum ki 2 kitapla kapattım bunda elbette yoğun ders çalışmamın etkisi yadsınamaz der ve uzun süredir okumak istediğim ve en nihayetinde bitirebildiğim Hüsnü Arkan'ın Uzun Bir Yolculuğun Bittiği Yer kitabını şöyle genel hatlarıyla anlatmaya başlayabilirim sanırım.




 Hüsnü Arkan'ın daha önce Mino'nun Siyah Gülü,Menekşeler, Atlar, Oburlar, Ölü Kelebeklerin Dansı ve Hırsız ve Burjuva adlı kitaplarını okumuştum seriyi tamamlama gibi bir takıntım olduğundan bu kitabını da edindim okudum ancak bu kitabını çok zayıf buldum. Hırsız ve Burjuva yorumunu okuyanlar bilir yazarın o kitabını da çok sevememiş ve illa ki en sevdiğim kitabı olan Mino'nun Siyah Gülü ile karşılaştırmalar yapmıştım. Bana göre bu kitapla ilgili çok genel ve yüzeysel bir anlatım sergilemiş yazar. Hareket çok az, geçmişle gidip gelmeler var evet ama içerik yönünden ben zayıf buldum. Konusuna gelince baytar yüzbaşı olarak katıldığı ''Sarıkamış Muharebesinde'' Ruslara esir düşen Abdülhalim'in Rusya'da geçirdiği uzun yıllardan sonra, doğduğu İstanbul'a 12 Eylül 1980 darbesinin öncesinde, yüzü aşkın yaşıyla bir Büyükdede olarak yurduna dönmesi, geçmişine dönme hikayesidir Uzun Bir Yolculuğun Bittiği Yer.




Kitap Kırmızı Kedi Yayınlarından çıkmış toplam 292 sayfa. Eğer okursanız kitabı sizinle de tartışmak isterim. İyi haftalar !




Yorumlar

  1. Mino'nun Siyah Gülü gerçekten harikaydı , bloguma hoş geldin , bu arada Google friend connect butonunu göremedim sanki :(

    YanıtlaSil
  2. Bilerek koymadım :) Blogunu çok çok beğendim ve hoşbuldumm kiii :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan