27 Temmuz 2015 Pazartesi

Ahmet Büke -Kumrunun Gördüğü

Öykü okumayı çok severim çok da seçiciyimdir bana göre herkes öykü yazmayı beceremez. Romanı herkes yazabilir ama öykü risklidir. Nitekim bunu bir kez daha anladım ben geçekten bir öyküsever olmuşum. Benim belli başlı öykücülerim var misal bir Sait Faik bir Cemil Kavukçu ve son dönemlerde adını sıkça duyduğumuz Sinan Sülün ile Yalçın Tosun.


Bugün size Ahmet Büke ve kitabı Kumrunun Gördüğü kitabından bahsedeceğim. Takın kemerleri uçuşa başlıyoruz. Öncelikle Ahmet Büke ismini geçen yaz bir arkadaşımdan duydum duyunca da kafamda otomatikman yer etti ve şartlar olgunlaşınca bu adamın kitabını da okumalıyım dedim kendi kendime. En nihayetinde geçen gün gittiğim D&R 'da Can Yayınlarının kampanyasını fark ettim. Aralarında Ahmet Büke'nin de olduğu pek çok yazarın kitabı da indirimdeydi bende fırsat bu fırsat aldım ve elimdeki kitabı bitirir bitirmez başladım. 


Bir kitap hakkında olumsuz şeyler yazmak hele de zorla okuduğum bir kitapsa bu inanın bana acı veriyor. Sonuçta ortaya konulan bir emek var ama inanın bana çok okuyan özellikle de öykü kitaplarına çok düşkün bir okur olarak üzülerek belirtmeliyim ki yazarın bu kitabını son iki öyküsü haricinde beğenmedim. Bana göre gözlem gücünü yansıtmada çok çok başarılı olsa da öykücülüğün sihrinde sadece gözlem yoktur. Yazar hikayeyi karşı tarafa geçiremezse eğer o duyguyu hissettiremezse vasattan öte yol yoktur ona öykü diyarında. Kitabın son iki hikayesi benim için kitabı kurtarmaya yetmedi. Sağlam bir öykü adamı bana göre aynı zamanda bir duygu adamı da olmalı. Ahmet Büke'nin bu kitabı ödül almış bir kitap üstelik. Sait Faik Hikaye Armağanı (2011) almış bir kitap olarak bende çok da iyi bir izlenim yaratmadı.



Ahmet Büke'nin Can yayınlarından çıkan kitabı 200 sayfa ve şu an D&R'nın indirimli kampanyasına dahil. Yazarın bundan sonraki kitaplarına uzunca bir süre yer vermeye niyetim yok çünkü bu kitap beni fazlasıyla hüsrana uğrattı. Yazarın bundan sonra okursam eğer kitaplarını daha titizlikle inceleyeceğim. 


Herkeslere güzel bir hafta olsun en çok da okumalı,izlemeli ve yazmalı :)

4 yorum:

  1. Öykü okumayı çok severim ben de.Ancak bu aralar okumaktan soğudum.İşlerim çok yoğun maalesef:(

    YanıtlaSil
  2. O zaman size bol bol tavsiye verebilirim işlerinizi yoluna en kısa zamanda koymanız dileğimle :)

    YanıtlaSil
  3. @KİTAPEYLEMİ Sinan Sülün tavsiyemdir !

    YanıtlaSil

27 Temmuz 2015 Pazartesi

Ahmet Büke -Kumrunun Gördüğü


Öykü okumayı çok severim çok da seçiciyimdir bana göre herkes öykü yazmayı beceremez. Romanı herkes yazabilir ama öykü risklidir. Nitekim bunu bir kez daha anladım ben geçekten bir öyküsever olmuşum. Benim belli başlı öykücülerim var misal bir Sait Faik bir Cemil Kavukçu ve son dönemlerde adını sıkça duyduğumuz Sinan Sülün ile Yalçın Tosun.


Bugün size Ahmet Büke ve kitabı Kumrunun Gördüğü kitabından bahsedeceğim. Takın kemerleri uçuşa başlıyoruz. Öncelikle Ahmet Büke ismini geçen yaz bir arkadaşımdan duydum duyunca da kafamda otomatikman yer etti ve şartlar olgunlaşınca bu adamın kitabını da okumalıyım dedim kendi kendime. En nihayetinde geçen gün gittiğim D&R 'da Can Yayınlarının kampanyasını fark ettim. Aralarında Ahmet Büke'nin de olduğu pek çok yazarın kitabı da indirimdeydi bende fırsat bu fırsat aldım ve elimdeki kitabı bitirir bitirmez başladım. 


Bir kitap hakkında olumsuz şeyler yazmak hele de zorla okuduğum bir kitapsa bu inanın bana acı veriyor. Sonuçta ortaya konulan bir emek var ama inanın bana çok okuyan özellikle de öykü kitaplarına çok düşkün bir okur olarak üzülerek belirtmeliyim ki yazarın bu kitabını son iki öyküsü haricinde beğenmedim. Bana göre gözlem gücünü yansıtmada çok çok başarılı olsa da öykücülüğün sihrinde sadece gözlem yoktur. Yazar hikayeyi karşı tarafa geçiremezse eğer o duyguyu hissettiremezse vasattan öte yol yoktur ona öykü diyarında. Kitabın son iki hikayesi benim için kitabı kurtarmaya yetmedi. Sağlam bir öykü adamı bana göre aynı zamanda bir duygu adamı da olmalı. Ahmet Büke'nin bu kitabı ödül almış bir kitap üstelik. Sait Faik Hikaye Armağanı (2011) almış bir kitap olarak bende çok da iyi bir izlenim yaratmadı.



Ahmet Büke'nin Can yayınlarından çıkan kitabı 200 sayfa ve şu an D&R'nın indirimli kampanyasına dahil. Yazarın bundan sonraki kitaplarına uzunca bir süre yer vermeye niyetim yok çünkü bu kitap beni fazlasıyla hüsrana uğrattı. Yazarın bundan sonra okursam eğer kitaplarını daha titizlikle inceleyeceğim. 


Herkeslere güzel bir hafta olsun en çok da okumalı,izlemeli ve yazmalı :)

4 yorum:

Kitap Cumhuriyetim on 27 Temmuz 2015 12:36 dedi ki...

Öykü okumayı çok severim ben de.Ancak bu aralar okumaktan soğudum.İşlerim çok yoğun maalesef:(

kelebenk on 27 Temmuz 2015 13:41 dedi ki...

O zaman size bol bol tavsiye verebilirim işlerinizi yoluna en kısa zamanda koymanız dileğimle :)

KİTAP EYLEMİ on 28 Temmuz 2015 08:10 dedi ki...

Ahmet Büke , tamamdır.

kelebenk on 28 Temmuz 2015 09:54 dedi ki...

@KİTAPEYLEMİ Sinan Sülün tavsiyemdir !

Yorum Gönder