25 Temmuz 2015 Cumartesi

More Than Blue

Kore filmlerini oldum olası çok severim. Konuları sıradan değildir, içtendir ve sizi sarar en önemlisi de sizi çeken bir şeyler mutlaka vardır.


Uzun zamandır Kore sinemasından bu kadar güzel bir film izlediğimi hatırlamıyorum. İzleyenleriniz varsa Özcan Deniz'in Evim Sensin filmi de Hatırlanacak Bir Anı filmiyle Kore sinemasından alınmıştır. O filme gitmeyi reddettim nitekim bizimkiler bir türlü kendi fikirleriyle bir şeyler üretemiyorlar olan güzel şeyleri de yerin dibine sokmayı ihmal etmiyorlar. Her neyse hadi şimdi size biraz filmden bahsetmek istiyorum etkisi hala üzerimdeyken.



Aşk nedir sizce ?

Aşk neye benzer?

Aşkı nasıl tanımlarsınız ya da nasıl sevilmek isterdiniz ?

More Than Blue uzun süredir aklımdaydı ancak az önce izleyebildim. Kore yapımlarını ayrı severim zaten en favori filmlerimden biri de Hatırlanacak Bir Anı adlı filmdir ki onu da izlemediyseniz şiddetle tavsiyemdir.


K ve Cream'in hikayesi More Than Blue. İkisi de yetim büyümüş küçük yaşta yalnız kalmışlar aynı lisede okurken birden tanışıyorlar daha sonra Cream K'nın evine yerleşiyor ve beraber yaşamaya başlıyorlar. Yeri geliyor birbirlerine annelik babalık ediyor yeri geliyor birbirlerini sarıp sarmalayıp acılarını dindirmeye çalışıyorlar. Bir zaman sonra K, Cream'e deliler gibi aşık oluyor ama bunu söyleyemiyor çünkü kanser ve sayılı günleri var. Ölmeden tek istediği ise Cream'in mutlu olduğunu görmek ve onun iyi bir adamla evlilik yapmasını sağlamak. Bir gün Cream çok iyi bir doktor ile tanışır ve K'ya adama aşık olduğunu söyler bunun üzerine harekete geçen romantik kahramanımız K adamın her şeyini araştırır ve onun Cream için uygun bir eş adayı olduğunu anlar ancak ufak bir sorun vardır adam nişanlıdır ve K, Cream için fedakarlık yapacak adamın nişanlısından ayrılmasını sağlayacaktır. Kadınla konuşan K, ona durumu anlatır hasta olduğunu yakında öleceğini ve sevdiği kızın nişanlısına aşık olduğunu söyler. Kadın K'nın istediğini tek bir şartla yerine getireceğini söyler kadın bir fotoğrafçıdır ve K'nın onun için modellik yapması karşılığında nişanlısından ayrılacağını dile getirir. K bu teklifi kabul eder Cream için.




K'nın dileği kabul olur ve kısa sürede doktor ile Cream ile evlilik hazırlığına başlar ve evlenirler.

Cream'e filmin bitimine 25 dakika kala çok sinirlendim nasıl da umursamaz nasıl da pişkin nasıl da rahat. Ama sonradan K'nın annesinin onu terk edişinden bu yana takip ettiğini, aslında onun hastalığından haberdar olduğunu anlatan kısa görüntüler düşünce ağlamaktan gözlerime yaşların inmesine engel olamadım.

-Açsan yemek yersin,kalbin kırıldıysa ağlarsın... Eğer mutluysan gülersin,senin gibi kendini tutamazsın... Gerçekten bu şekilde mi ölmek istiyorsun?

-Hayır mutlu bir hayat istiyorum... Yarın onunla evlenen kişi ben olmak istiyorum fakat bu sadece bir rüya hüzünlü bir rüya ve ben hayal kurmayı bıraktım...

Filmin içinde bu ve buna benzer çok hüzünlü replikler var hele sonunda Cream'in K için sırf onu mutlu etmek adına o doktorla evlenmesi yok mu beni bitirdi. Cream'in K için söylemiş olduğu bir replik bu da


-Kendimle bir anlaşma yaptım, eğer arkasını dönerse ona her şeyi söyleyecektim ona sarılacak ve her şeye son verecektim ama K arkasına bile bakmadı.  Eve döndüğünde ''Onu sevdiğimi söylemek istiyordum ama biliyorum ona bunu söyleyemeden önce gözyaşlarım dökülecek. Bu yüzden sessiz kaldım.


Filmin sonunda ne olduğunu buraya yazmıyorum bence en iyisi izlemeniz çünkü çok duygusal bir film. Eminim filmin sonunda diyeceğiniz şeylerden biri de '' Kimse beni bu kadar sevmedi '' olacak.


Filmin duygusal parçasını buraya bırakıyorum. Ben çok sevdim umarım sizde seversiniz.


3 yorum:

  1. Ne iyi oldu bu önerin:) bu aralar ben de farklı bir film arayışındaydım :) hemen ilk fırsatta izlemek istiyorum Damlacım, çok ama çok merak ettim:) teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. Ne demek çok çok öperim Sibel :)

    YanıtlaSil
  3. bu film benim de en çok sevdiklerimden biridir , gerçekten harikaydı...

    YanıtlaSil

25 Temmuz 2015 Cumartesi

More Than Blue


Kore filmlerini oldum olası çok severim. Konuları sıradan değildir, içtendir ve sizi sarar en önemlisi de sizi çeken bir şeyler mutlaka vardır.


Uzun zamandır Kore sinemasından bu kadar güzel bir film izlediğimi hatırlamıyorum. İzleyenleriniz varsa Özcan Deniz'in Evim Sensin filmi de Hatırlanacak Bir Anı filmiyle Kore sinemasından alınmıştır. O filme gitmeyi reddettim nitekim bizimkiler bir türlü kendi fikirleriyle bir şeyler üretemiyorlar olan güzel şeyleri de yerin dibine sokmayı ihmal etmiyorlar. Her neyse hadi şimdi size biraz filmden bahsetmek istiyorum etkisi hala üzerimdeyken.



Aşk nedir sizce ?

Aşk neye benzer?

Aşkı nasıl tanımlarsınız ya da nasıl sevilmek isterdiniz ?

More Than Blue uzun süredir aklımdaydı ancak az önce izleyebildim. Kore yapımlarını ayrı severim zaten en favori filmlerimden biri de Hatırlanacak Bir Anı adlı filmdir ki onu da izlemediyseniz şiddetle tavsiyemdir.


K ve Cream'in hikayesi More Than Blue. İkisi de yetim büyümüş küçük yaşta yalnız kalmışlar aynı lisede okurken birden tanışıyorlar daha sonra Cream K'nın evine yerleşiyor ve beraber yaşamaya başlıyorlar. Yeri geliyor birbirlerine annelik babalık ediyor yeri geliyor birbirlerini sarıp sarmalayıp acılarını dindirmeye çalışıyorlar. Bir zaman sonra K, Cream'e deliler gibi aşık oluyor ama bunu söyleyemiyor çünkü kanser ve sayılı günleri var. Ölmeden tek istediği ise Cream'in mutlu olduğunu görmek ve onun iyi bir adamla evlilik yapmasını sağlamak. Bir gün Cream çok iyi bir doktor ile tanışır ve K'ya adama aşık olduğunu söyler bunun üzerine harekete geçen romantik kahramanımız K adamın her şeyini araştırır ve onun Cream için uygun bir eş adayı olduğunu anlar ancak ufak bir sorun vardır adam nişanlıdır ve K, Cream için fedakarlık yapacak adamın nişanlısından ayrılmasını sağlayacaktır. Kadınla konuşan K, ona durumu anlatır hasta olduğunu yakında öleceğini ve sevdiği kızın nişanlısına aşık olduğunu söyler. Kadın K'nın istediğini tek bir şartla yerine getireceğini söyler kadın bir fotoğrafçıdır ve K'nın onun için modellik yapması karşılığında nişanlısından ayrılacağını dile getirir. K bu teklifi kabul eder Cream için.




K'nın dileği kabul olur ve kısa sürede doktor ile Cream ile evlilik hazırlığına başlar ve evlenirler.

Cream'e filmin bitimine 25 dakika kala çok sinirlendim nasıl da umursamaz nasıl da pişkin nasıl da rahat. Ama sonradan K'nın annesinin onu terk edişinden bu yana takip ettiğini, aslında onun hastalığından haberdar olduğunu anlatan kısa görüntüler düşünce ağlamaktan gözlerime yaşların inmesine engel olamadım.

-Açsan yemek yersin,kalbin kırıldıysa ağlarsın... Eğer mutluysan gülersin,senin gibi kendini tutamazsın... Gerçekten bu şekilde mi ölmek istiyorsun?

-Hayır mutlu bir hayat istiyorum... Yarın onunla evlenen kişi ben olmak istiyorum fakat bu sadece bir rüya hüzünlü bir rüya ve ben hayal kurmayı bıraktım...

Filmin içinde bu ve buna benzer çok hüzünlü replikler var hele sonunda Cream'in K için sırf onu mutlu etmek adına o doktorla evlenmesi yok mu beni bitirdi. Cream'in K için söylemiş olduğu bir replik bu da


-Kendimle bir anlaşma yaptım, eğer arkasını dönerse ona her şeyi söyleyecektim ona sarılacak ve her şeye son verecektim ama K arkasına bile bakmadı.  Eve döndüğünde ''Onu sevdiğimi söylemek istiyordum ama biliyorum ona bunu söyleyemeden önce gözyaşlarım dökülecek. Bu yüzden sessiz kaldım.


Filmin sonunda ne olduğunu buraya yazmıyorum bence en iyisi izlemeniz çünkü çok duygusal bir film. Eminim filmin sonunda diyeceğiniz şeylerden biri de '' Kimse beni bu kadar sevmedi '' olacak.


Filmin duygusal parçasını buraya bırakıyorum. Ben çok sevdim umarım sizde seversiniz.


3 yorum:

acemi dünyalı on 26 Temmuz 2015 05:05 dedi ki...

Ne iyi oldu bu önerin:) bu aralar ben de farklı bir film arayışındaydım :) hemen ilk fırsatta izlemek istiyorum Damlacım, çok ama çok merak ettim:) teşekkürler paylaşım için.

kelebenk on 26 Temmuz 2015 06:26 dedi ki...

Ne demek çok çok öperim Sibel :)

KİTAP EYLEMİ on 27 Temmuz 2015 02:51 dedi ki...

bu film benim de en çok sevdiklerimden biridir , gerçekten harikaydı...

Yorum Gönder