Öğretmen Olsam

Bugün öğretmen olmak isteyenler için önemli bir günü geride bıraktık. Senelerdir devam eden ve biz öğretmenler için çile,işkence, ızdırap haline dönüşen 9 ay ve de 10 gün ( normal şartlarda kızlar bu süre içinde doğurmuş olurduk ) süren ve etkisini aylar hatta yıllar geçse de üzerimizden atamadığımız pek çok sınavdan biriydi Kpss :)

Güldüğüme bakmayın herhalde senin sınavın süper geçti falan da düşünmeyin ben elimden geleni yaptım herkes gibi. Bu mübarek ayda bir de oruç ağız o sınava girip hem sıcakla hem oruçla lanet sınavın hakkından gelmeye çalışanları ayakta alkışlıyorum. Ben hep hayatta çalışan,emek veren ve gerisini Allah'a bırakan kişilerden oldum. Hayatımın hiçbir evresinde hırs yapmadım,aç gözlü bencil bir insan da olmadım. Yeri geldi ister iş hayatımda olsun bu ister başka bir alanda çoğu zaman sabırsızlık gösterdim ama bu sınava 9 ay dayanmak emek vermek bu uğurda sosyal yaşamınızı bir kenara atmak atmak,sizi arayan soran dostlarınıza hep bir bahaneyle başınızdan savmak, sabah çok çok erken kalkmak, akşam geç yatmak ya da sabahlayıp 3-5 saat uykuyla durmak bunları yapabilmek gerçekten her baba yiğidin harcı değildir. Eğer bir şeyi gerçekten isteyip çok çok da dua edip tevekkül gösterirseniz ve gene olmazsa o zaman isyan etmek yerine defalarca denemek olana  kadar mücadele etmek en güzeli. Zamanın bize ne getireceğini inanın ondan başkası bilmiyor kaderimizde yazanı. Tevekkül edip beklemek bu arada çalışıp dua etmek, sabır etmek en güzeli.






Kazanır mıyız kazanmaz mıyız bilmiyorum ama bu süre içinde daha çok şükretmeyi daha çok dua etmeyi daha çok inanmayı öğrendim. Bir kitapta okuduğum bir söz vardı sanırım bu durumu en iyi özetleyen o. Hayat okumayı istediğin okullar,kazanmayı istediğin yerler, gezip görmek istediğin şehirler ya da almak istediğin giysiler-ayakkabılar değil hayat aslında ne istediğin ne istemediğin neyi sevdiğin neyi sevmediğimizdir.


Biz ağlasak da isyan etsek de boş bazı şeyler her şey iyi insan olup olmamaya bakar. Kendinizi sevin ve önemseyin sonu nasıl biterse bitsin hep gülümsemeye çalışın. Pollyannacılık oynama yaşını geçtik diyenlerin sesini duyar gibiyim. Haklısınız zaten hep gülün demiyorum hayat bu her zaman gülecek değiliz hayat da böyle bir şey zaten siz planlar yaparsınız ve o gökyüzünden size gülümseyerek bakar.


Demem o ki  Hayat kısa kuşlar uçuyor :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan