17 Temmuz 2015 Cuma

Sabahattin Ali -Canım Aliye,Ruhum Filiz

Uzun zaman olmuş ben kitap yorumu yapmayalı. Şöyle bir bakıyorum da en son Mayıs gibi yorum yapmışım kitaplarla ilgili. Çok normal sınavlar tepeme binince bende çok kitap okuyamadım ama yaz uzun ve ömrüm oldukça okuyup,yazmaya,çizmeye devam sayın seyirciler :)


Malumunuz ben koyu bir Sabahattin Ali hayranıyım. Elimde bütün kitapları olmasa da yavaş yavaş toplamaktayım. Daha önce de sizlere Sabahattin Ali'nin Değirmen adlı kitabından bahsetmiştim. Bu postu blog da bulabilirsiniz şimdi ise karısı Aliye ve kızı Filiz'e yazmış olduğu mektuplardan oluşan ve yaklaşık 1.5 yıl önce derlenip çıkarılan kitabı olan '' Canım Aliye Ruhum Filiz'' den biraz bahsetmek isterim.



Kitap her zamanki gibi YKY'den çıkmış ve 156 sayfa. İçerisinde yer alan mektuplar size az önce de bahsettiğim gibi Sabahattin Ali'nin eşi çok sevgili Aliye Ali ve kızı Filiz Ali'ye yazılmış mektuplardan oluşuyor. Mektupları okudukça Sabahattin Ali'nin eşi Aliye hanımla evlenmeden evvelki muhabbetlerine,evlendikten sonra çektikleri sıkıntılara, kızı Filiz'in doğuşuna ve cezaevinde kalmış olduğu zamanları okuyorsunuz. Bir dönem çıkarmış olduğu ve uzun süre yoğun ilgi gören Markopaşa dergisinin doğuşuna da şahitlik ediyorsunuz. Aranızda bilmeyenleriniz varsa ki hemen hatırlatmakta fayda görüyorum Markopaşa dergisi Sabahattin Ali'nin Aziz Nesin ve Rıfat Ilgaz ile beraber çıkarmış olduğu bir mizah dergisidir. Ama öyle mizah dediysem de alt yapısı çok sağlam olan ve dönemin başlarına iyi giydirdiği için baya tepki çeken,toplatılan çokça davalık olan bir dergi.


Sabahattin Ali'nin mektuplarını okurken onun ne kadar duygusal ve ne kadar naif bir adam olduğuna ben bir kere daha şahit oldum zaten o derece duygusal olan bir adamın da karısına ve kızına yazmış olduğu bu mektuplardan da oldukça anlaşılıyor. Misal ben Edebiyat mezunuyum ama ünlü halk bilimci Pertev Naili Boratav hocamızın Sabahattin Ali'nin yakın ahbabı,aile dostu olduğunu bilmiyordum nitekim bu kitap sayesinde öğrenmiş oldum.

Demem o ki bu güzel mektupları okumanız gerek Sabahattin Ali'nin duygu dünyasına girebilmek için. 



3 yorum:

  1. Sabahattin Ali'ye ben de hayranım Damla:) En favori kitabım da Kürk Mantolu Madonna:) Mektupları da okumuştum büyük bir ilgiyle.. ve okudukça daha da yakından hissetmiştim Sabahattin Ali'nin ruhunu, iç alemini.. Hem yazar olarak, hem de insan olarak ne kadar özel biri, değil mi..

    YanıtlaSil
  2. Hem de nasıl özel insanın kıskanacağı cinsten mektuplar yazmış. Keşke bizde onun kadar içten,naif,duyarlı olabilsek :)

    YanıtlaSil
  3. bu kitabı sırf ismi için bile okuyabilirim :D

    YanıtlaSil

17 Temmuz 2015 Cuma

Sabahattin Ali -Canım Aliye,Ruhum Filiz


Uzun zaman olmuş ben kitap yorumu yapmayalı. Şöyle bir bakıyorum da en son Mayıs gibi yorum yapmışım kitaplarla ilgili. Çok normal sınavlar tepeme binince bende çok kitap okuyamadım ama yaz uzun ve ömrüm oldukça okuyup,yazmaya,çizmeye devam sayın seyirciler :)


Malumunuz ben koyu bir Sabahattin Ali hayranıyım. Elimde bütün kitapları olmasa da yavaş yavaş toplamaktayım. Daha önce de sizlere Sabahattin Ali'nin Değirmen adlı kitabından bahsetmiştim. Bu postu blog da bulabilirsiniz şimdi ise karısı Aliye ve kızı Filiz'e yazmış olduğu mektuplardan oluşan ve yaklaşık 1.5 yıl önce derlenip çıkarılan kitabı olan '' Canım Aliye Ruhum Filiz'' den biraz bahsetmek isterim.



Kitap her zamanki gibi YKY'den çıkmış ve 156 sayfa. İçerisinde yer alan mektuplar size az önce de bahsettiğim gibi Sabahattin Ali'nin eşi çok sevgili Aliye Ali ve kızı Filiz Ali'ye yazılmış mektuplardan oluşuyor. Mektupları okudukça Sabahattin Ali'nin eşi Aliye hanımla evlenmeden evvelki muhabbetlerine,evlendikten sonra çektikleri sıkıntılara, kızı Filiz'in doğuşuna ve cezaevinde kalmış olduğu zamanları okuyorsunuz. Bir dönem çıkarmış olduğu ve uzun süre yoğun ilgi gören Markopaşa dergisinin doğuşuna da şahitlik ediyorsunuz. Aranızda bilmeyenleriniz varsa ki hemen hatırlatmakta fayda görüyorum Markopaşa dergisi Sabahattin Ali'nin Aziz Nesin ve Rıfat Ilgaz ile beraber çıkarmış olduğu bir mizah dergisidir. Ama öyle mizah dediysem de alt yapısı çok sağlam olan ve dönemin başlarına iyi giydirdiği için baya tepki çeken,toplatılan çokça davalık olan bir dergi.


Sabahattin Ali'nin mektuplarını okurken onun ne kadar duygusal ve ne kadar naif bir adam olduğuna ben bir kere daha şahit oldum zaten o derece duygusal olan bir adamın da karısına ve kızına yazmış olduğu bu mektuplardan da oldukça anlaşılıyor. Misal ben Edebiyat mezunuyum ama ünlü halk bilimci Pertev Naili Boratav hocamızın Sabahattin Ali'nin yakın ahbabı,aile dostu olduğunu bilmiyordum nitekim bu kitap sayesinde öğrenmiş oldum.

Demem o ki bu güzel mektupları okumanız gerek Sabahattin Ali'nin duygu dünyasına girebilmek için. 



3 yorum:

acemi dünyalı on 17 Temmuz 2015 07:21 dedi ki...

Sabahattin Ali'ye ben de hayranım Damla:) En favori kitabım da Kürk Mantolu Madonna:) Mektupları da okumuştum büyük bir ilgiyle.. ve okudukça daha da yakından hissetmiştim Sabahattin Ali'nin ruhunu, iç alemini.. Hem yazar olarak, hem de insan olarak ne kadar özel biri, değil mi..

kelebenk on 17 Temmuz 2015 08:41 dedi ki...

Hem de nasıl özel insanın kıskanacağı cinsten mektuplar yazmış. Keşke bizde onun kadar içten,naif,duyarlı olabilsek :)

KİTAP EYLEMİ on 27 Temmuz 2015 02:52 dedi ki...

bu kitabı sırf ismi için bile okuyabilirim :D

Yorum Gönder