Ayfer Tunç - Ömür Diyorlar Buna

Ayfer Tunç deyince bende akan sular durur durur ki öyle böyle değil. Ayfer Tunç'u her okuduğumda diyorum ki bu nasıl bir kadındır,nasıl bir yazardır bu nasıl bir yazmadır kadın kendini aşmış kendi kendisiyle yarışır olmuş :)



Heyhat ben her Ayfer Tunç okuduğumda yeni yeni şeyler öğrenirim dipnotlar alırım. Yazarın en son okuduğum ve size bahsedeceğim kitabında da pek çok şey öğrendim kendimce mini mini notlar aldım sizlerle de hepsini olmasa da bir kısmını paylaşma hevesindeyim ^^


Ömür Diyorlar Buna yazarın okuduğum 8.kitabı. Okumadığım 3 kitabı kaldı ve hemen bitirme niyetinde değilim zira yazarlık zor vesselam hemen kitap çıkaramıyorlar bende biraz tasarruflu tüketmeye çalışıyorum Ayfer Tunç'un eserlerini.


Ömür Diyorlar Buna yazarın çeşitli gazete ve dergilerde yayınlanmış ve çoğunlukla gerçek hayattan alınmış hikayelerinin bir kitapta toplanışı. Kitapta yazarın yaşamından,yaşadıklarından gördüklerinden yola çıkılarak yazılan hikayeler var. Şapkacı Arlet, film yıldızı olmaya heveslenen Alev, Aylin Işık, yıllarca Mit'te çalışan Fatma Bayraşevski'den Doktor Manuk'a kadar uzanan bu yazılar her birimizin ömürlerinden bir parçayı da dokunaklı bir hikaye şeklinde bize sunuyor.



Kitapta aynı zamanda Zeki Müren,Mina Urgan, Hüseyin Rahmi Gürpınar ve Nazım Hikmet'ten de bahsedilmiş. Mina Urgan'ın yazılarında çok titiz ve disiplinli olduğunu ve yazar Ayfer Tunç'un Bir Dinazorun Gezileri adlı kitabının editörlüğünü yaptığını kitaptan öğrendim ben ayrıca Mina hanım ölmeden onu hastanede ziyaret ettiğini,imza gününde hiçbir okurunu kırmamaya çalıştığını ancak sağlık sorunları yüzünden hiçbir okuruyla yakından ilgilenemediğini de yazmış. Bununla beraber Yahya Kemal'i hımbıl ve şişman bulduğunu ve hiçbir zaman bir şair olarak saymadığını da öğrenmiş oldum :)   Hüseyin Rahmi'nin ölmeden evvelki son sözü ''Kedilerime iyi bakın '' olmuş bunu bilmiyordum mesela :) sonra hanım arkadaşları Hüseyin Rahmi için reçelleri de en az romanları kadar güzelmiş diye söylerlermiş bu da ilginç bir anekdot :)


Kitapla alakalı daha çok şeyler yazabilirim buraya ama en iyisi bu güzel kitabı siz alıp okuyun o zaman neden bu denli Ayfer Tunç'u tutkuyla sevdiğimi anlayacağınızı umut ediyorum :)

Yorumlar

  1. Sayende bir yazar kesfettim ve hemen okumak istiyorum güzel yazın emeğin için çok teşekkürler canım blog okumak gerçekten insana çok şey katıyor,takipteyim canım bana da beklerim:-)

    YanıtlaSil
  2. Beğenmene çok sevindim bende senin blogunu takibe aldım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk