Big Eyes

İzlemek istediğim filmleri eritiyorum tek tek bunları izledikçe de sizinle paylaşıyor ve izlenimlerimi paylaşmayı ihmal etmiyorum elbette. Sınavdan sonra haliyle baya vaktim kaldı ama bu sefer de YDS ile başım belada bende fırsat bu fırsat İngilizcemi ilerletmek için film izleme seanslarıma hız verdim ve dün akşam tadı damağımda kalan bir filmden sizi de haberdar etmek istedim. Hadiii başlıyoruz film gezgini Damla'nın arşivine dalalım ! :)



Tim Burton denince aklınıza ilk ne gelir bilmiyorum ama benim aklıma ilk Big Fish gelir ki yönetmen koltuğunda kendileri oturuyordu ortaya uyarlama olmasına karşın kitaba çok çok yakın bir film çıkardı ve bendeniz Damla'nın da ona olan hayranlığı kat be kat katlandı. O filmi ne zaman daralsam açıp izlerim mesela başucu filmlerimdendir şimdi yine Tim abimiz Mart 2015'te vizyona soktuğu benimde dün akşam izlemeye nail olduğum Big Eyes ( Büyük Gözler) filmini gerçek yaşamdan kurgulayıp çekmiş ee !! bana da izlemek düşerdi ne de olsa koskoca bir Tim Burton gerçeği var ortada :)
big eyes




Big Eyes'in başrollerini Amy Adams (Margeret Keane) ve Christoph Waltz (Walter Keane) paylaşıyorlar ve filmin müziklerinde Danny Elfman imzası var ve Big Eyes şarkısını benim çok sevdiğim hatun Lana Del Rey söylüyor.


Filmin konusuna geçiyorum hemen. 1950'li yıllarda kendine has çizmiş olduğu Büyük Gözler resimleri ile tanına Margeret Keane'in eşi ile yaşadığı resim savaşını beyazperdeye taşıyan film, Keane çiftinin aralarındaki iktidar mücadelesini ele alan biyografik bir uyarlama.  Margeret ilk eşinin baskıcı tutumları yüzünden onu terk etmek zorunda kalır kızı ile beraber yeni bir yaşama adım atacağı sırada kendini ressam olarak tanıtan Walter ile tanışır ve kısa sürede evlenirler. Başlarda her şey iyi giderken karısının yeteneğini keşfeden ve kendine has bir üslupla yapmış olduğu Büyük Gözler adlı çocuk tablolarını kendine mal eden Walter Keane karısını tabloların asıl sahibi olduğunu kimseye söylememesi için tehdit eder. Büyük bir çıkmaza saplanan ve bunalıma giren Margeret tablolarını kendine mal edip dünya çapında üne kavuşan ve tonla para kazanan kocasına içten içe bir savaş hazırlığına girer. Walter'ın bir gün kızı ile kendisine saldırmasının ardından evi terk ederek Hawaii 'ye taşınır. Kocasından boşanmak ister ancak Walter tam anlamıyla Margeret'ı sömürmeden bu işi bitirmek istemez. Sonunda bir tercih yapmak sonunda kalan Margeret yıllar boyunca içinde tuttuğu sırrı ifşa eder ve kocasının yalanını ortaya çıkararak tablolarının gerçek sahibi olduğunu açıklar. Bunun ardından büyük bir açmaza düşen Walter'a karşı büyük bir dava açar ve kazanan Margeret olur.


Filmin gerçek hayattan alındığını bir kere daha belirtmeliyim. Ayrıca Tim çok iyi bir iş çıkarmış yine kendini bana baya bir hayran bıraktı. Listemden bir filmi daha çıkarmanın sevinciyle bir sonraki film yorumunu beklemenizi tavsiye ederim sayın seyirciler çünkü size görsel bir şölen vadediyorum :D


Filmi kesinkes izleyin seveceksiniz ! Lana Del Rey'in film için seslendirdiği Big Eyes şarkısını da buraya bırakıyorum belki merak edip dinlersiniz diye :)


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan