Bilge Karasu - Gece

''Bir olanaksızlığa inanmak istemeyebilir kişi, ama onu kabul etmek gerekince de içi parçalanmadan yaşamını sürdürebilir. Oysa düzeltmenin yalnızlığı,yeryüzünde sönen her yüzeyle acılaşıyor,daha daha daha acılaşıyorsa, çok düşünüp bulamadığı bir sorun karşısında eli kolu bağlı kalmasından.''


Bilge Karasu'nun yeni bitirdiğim ''Gece'' isimli kitabından bir cümleyle hepinize merhabalar :)

Bilge Karasu, benim favori yazarlarımdandır ve okuması zor olan kitapları yazan usta bir yazardır. Bugün size Gece adlı kitabından bahsedeceğim umarım ben bahsettikçe sizin de onu tanımanıza vesile olabilirim. Bilge Karasu'nun daha önce ''Ne Kitapsız Ne Kedisiz'' adlı kitabını okuyan ben çok uzun zaman sonra kütüphanede dolanırken elime gelen Gece kitabıyla ona fazlaca ara verdiğimi anımsayarak bu arayı uzatmamaya karar verdim. Bilge Karasu'yu daha önce okuyanlar onun ne kadar güzel ve zarif bir dille okurlarına seslendiğini bilirler dahası Karasu Türkçeyi en iyi kullanan yazarlarımızdandır ve eserlerini okumak ciddi bir alt yapı gerektirir öyle herkesin okuduğu pembe kitaplarla karıştırmayın bir üstattan bahsediyoruz :)


Gece, belli bir örgüsü olayı olmayan bir kitap dahası birer sayfalık notlardan oluşuyor yani okurken bir sayfayı hemen bitiveriyor ancak kelimeleri ve onları birbirine bağlayan cümlelerin girizgahlarının iyi okuması gerektiği kanaatinde olduğum bir eser. Gece bir nevi sona ererken her şey gün ışığına çıktı ve Bilge Karasu beni yine kendine hayran bıraktı.




Bilge Karasu'nun kitaplarını okurken kendinizi ona bırakın başka şeylerle uğraşmayın anlamakta zorlanacaksınız ilk etapta o yüzden ilk önce yazarın Kılavuz adlı eserini okumanızı öneririm bu size yazar hakkında biraz bilgi verecektir böylelikle onu daha rahat anlayabilmenize olanak sağlayacaktır.

Hala pek çok yazar köklerini Bilge Karasu'da arar bana göre bir de anlaşılamamaktan korktuğundan çokça parantez kullanır. Demem o ki en sakin vaktinizi Bilge hocaya ayırın.


Aynı zamanda Gece, Pegasus Edebiyat Ödülünü alan bir kitaptır. (1991)

Ne demiş üstat:

"Bunları yazmakla çıldırmaktan kurtulunur mu?"

Yorumlar

  1. İlginç bir yazarmış.Denk gelirse okumak isterim.

    YanıtlaSil
  2. seni takibe aldım canım:) ban de beklerim blogumda bir blog keşif etkinliğ var katılsan çok sevinirim :) (salior moon sarkısına bayıldım çocukluğuma gittim geldim sağ ol tatlım )

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk