16 Ağustos 2015 Pazar

Dıvergent - Insurgent

Açlık Oyunlarını hatırlayanlar varsa hadi bi elleri görelim evet evet benim de en sevdiğim seridir hele de koyu bir Jennifer Lawrence hayranı olarak oyuncunun bu seri ile çıkış yakaladığını ve başrollerini Bradley Cooper ile paylaştığı Umut Işığı filmiyle en iyi kadın oyuncu Oscarını kucakladığını düşünürsek bu seri ona baya bir ün kattı :)



Elbette lafa Açlık Oyunları ile girip size en az onun kadar harika bir seriden bahsetmek istiyorum. Distopik toplumlar her zaman ilginç gelmiştir bana hele de Açlık Oyunlarından sonra bu tarz filmlerin müdavimi oldum. Sınavlarım bitince ee bit -tabi deli gibi film izlemeye başladım ve size bugün Uyumsuz serisinden bahsetmek istiyorum. Hadi takın kemerleri yola çıkıyoruz uçuyoruz !
uyumsuz filmi




Öncelikle bu seri Uyumsuz-Kuralsız ve Yandaş olarak üç kitap bildiğim kadarıyla ve ilk iki sinemaya uyarlandı ve üçüncüsü de yolda. İlk ikisinin bir solukta izleyen ben bu seriyi nasıl atladım da kaçırdım da diye kendimi tekmelerken kitaplarını bir hınçla bulup okumaya başladım. Filmlerini önceden izlediğim için heyecanı kaybolmuştu ama size şu kadarını söyleyebilirim kitaplarını okuyunca filme gayet güzel uyarlandığını da görmüş oldum. Açlık Oyunlarının önce serisini okumuş ardından filmlerini izleyince arada büyük boşluklar olduğunu fark ettim ve pek çok şeyin atlandığını tespit ettim. Elbette 300-400 sayfalık bir romanı filme uyarlamak onu 120 dakikaya sığdırmak zor lakin izleyiciyi de hayal kırıklığına uğratmamak ve sırf gişe beklentisi yüzünden kitabı başka bir boyuta çekmemek gerektiğine inananlardanım.
kuralsız filmi

Filmin başrollerini Aynı Yıldızın Altında filminden de bildiğiniz Shailene Woodley,(Beatrice Prior), Theo James ( Four) Ansel Elgort ( Caleb Prior), Kate Winslet ( Jeannie Matthews) paylaşıyorlar. Filmin yönetmen koltuğunda Neil Burger oturuyor. Film Veronica Roth'un aynı isimli romanından uyarlandı.


Filmin konusu ise fütürist bir distopya hikayesi. Bu filmde toplum her biri farklı bir erdemi temsil eden beş bölgeye ayrılmıştır ve 16 yaşına gelen her birey kendi erdemini seçmekte özgürdür. Seçtikleri bölgede hayatları boyunca kalırlar. 16 yaşına gelen Beatrice Prior da kendi bölgesi dışında bir bölgeyi tercih ederek ailesini şaşırtır ancak bu seçim Beatrice için bir son değil yeni bir başlangıç olacaktır. Beatrice yeni adıyla Trice bu bölgeye uyum sağlamak için zorlu sınavlardan geçmek zorundadır. Bu sınavların sonucunda fiziksel ve psikolojik bir değişim yaşayacaktır.
uyumsuz filmi


Serinin ikinci filmi olan Kuralsız ( Insurgent) Mart 2015 'te vizyona girdi bu sefer filmin yönetmen koltuğunda Robert Schwentke yer alıyor.


Trice serinin ilk filminde uyumsuz olduğunu öğreniyor ve bunu herkesten saklıyordu ancak uyumsuz olduğunun ortaya çıkmasıyla beraber kahramanımız bir yandan kendini kurtarmaya çalışırken bir yandan da sevgilisi ve kendisi gibi uyumsuz olan Dört ( Theo James) ile beraber fedakarlık,kimlik ve kurallarla dolu olan bir savaştan galip çıkmaya çalışıp sevdiklerini korumaya çabalamaktadırlar.


Açlık Oyunları serisini severek izlediyseniz Uyumsuz serisi size kendini sevdirecektir dahası imkanınız varsa seriyi okumanızı da şiddetle tavsiye ederim bazen kitapta okuduklarımız filme geçmeyebiliyor bu da biz film tutkunlarını hayal kırıklığına uğratabiliyor.


Sıcak yaz günlerinde izleyecek film bulmakta güçlük çekiyorsanız bu seri sizi bekler ! :)



2 yorum:

  1. Aslında benim aşina olmadığım bir tarz bu ama o kadar ilgi çekici anlatmışsın ki, ilk fırsatta izlemem gerektiğini hissettim:) Bir de, blogunun yeni görünümü hayırlı uğurlu olsun Damlacım, eğer naçizane fikrimi soracak olursan, bence blogunun şu anki görünümü eskisinden kat be kat daha hoş olmuş. Önceki sanki biraz daha karışık gibiydi, ya da bana öyle geliyordu, beni biliyorsun ille de sadelikten yanayım ya, bir gün sadelikten öleceğim zaten:) ama ne yapayım, bu da benim fikrim işte, bu sade halini ben daha çok sevdim. bazen mause imlecinin ucundan fırlayan tatlı karakterler yazıyı okumamı zorlaştırsa da, onlar da çok tatlı:) kalemin daim olsun güzel arkadaşım, sen yaz biz okuyalım.. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelcim bu güzel sozlerin için çok tesekkurler blog şablonu konusunda haklısın bencede boylesi daha iyi oldu :) Daha eksiklerimzi var ama zamanla kapatirim sanıyorum cok cok operim :))

      Sil

16 Ağustos 2015 Pazar

Dıvergent - Insurgent


Açlık Oyunlarını hatırlayanlar varsa hadi bi elleri görelim evet evet benim de en sevdiğim seridir hele de koyu bir Jennifer Lawrence hayranı olarak oyuncunun bu seri ile çıkış yakaladığını ve başrollerini Bradley Cooper ile paylaştığı Umut Işığı filmiyle en iyi kadın oyuncu Oscarını kucakladığını düşünürsek bu seri ona baya bir ün kattı :)



Elbette lafa Açlık Oyunları ile girip size en az onun kadar harika bir seriden bahsetmek istiyorum. Distopik toplumlar her zaman ilginç gelmiştir bana hele de Açlık Oyunlarından sonra bu tarz filmlerin müdavimi oldum. Sınavlarım bitince ee bit -tabi deli gibi film izlemeye başladım ve size bugün Uyumsuz serisinden bahsetmek istiyorum. Hadi takın kemerleri yola çıkıyoruz uçuyoruz !
uyumsuz filmi




Öncelikle bu seri Uyumsuz-Kuralsız ve Yandaş olarak üç kitap bildiğim kadarıyla ve ilk iki sinemaya uyarlandı ve üçüncüsü de yolda. İlk ikisinin bir solukta izleyen ben bu seriyi nasıl atladım da kaçırdım da diye kendimi tekmelerken kitaplarını bir hınçla bulup okumaya başladım. Filmlerini önceden izlediğim için heyecanı kaybolmuştu ama size şu kadarını söyleyebilirim kitaplarını okuyunca filme gayet güzel uyarlandığını da görmüş oldum. Açlık Oyunlarının önce serisini okumuş ardından filmlerini izleyince arada büyük boşluklar olduğunu fark ettim ve pek çok şeyin atlandığını tespit ettim. Elbette 300-400 sayfalık bir romanı filme uyarlamak onu 120 dakikaya sığdırmak zor lakin izleyiciyi de hayal kırıklığına uğratmamak ve sırf gişe beklentisi yüzünden kitabı başka bir boyuta çekmemek gerektiğine inananlardanım.
kuralsız filmi

Filmin başrollerini Aynı Yıldızın Altında filminden de bildiğiniz Shailene Woodley,(Beatrice Prior), Theo James ( Four) Ansel Elgort ( Caleb Prior), Kate Winslet ( Jeannie Matthews) paylaşıyorlar. Filmin yönetmen koltuğunda Neil Burger oturuyor. Film Veronica Roth'un aynı isimli romanından uyarlandı.


Filmin konusu ise fütürist bir distopya hikayesi. Bu filmde toplum her biri farklı bir erdemi temsil eden beş bölgeye ayrılmıştır ve 16 yaşına gelen her birey kendi erdemini seçmekte özgürdür. Seçtikleri bölgede hayatları boyunca kalırlar. 16 yaşına gelen Beatrice Prior da kendi bölgesi dışında bir bölgeyi tercih ederek ailesini şaşırtır ancak bu seçim Beatrice için bir son değil yeni bir başlangıç olacaktır. Beatrice yeni adıyla Trice bu bölgeye uyum sağlamak için zorlu sınavlardan geçmek zorundadır. Bu sınavların sonucunda fiziksel ve psikolojik bir değişim yaşayacaktır.
uyumsuz filmi


Serinin ikinci filmi olan Kuralsız ( Insurgent) Mart 2015 'te vizyona girdi bu sefer filmin yönetmen koltuğunda Robert Schwentke yer alıyor.


Trice serinin ilk filminde uyumsuz olduğunu öğreniyor ve bunu herkesten saklıyordu ancak uyumsuz olduğunun ortaya çıkmasıyla beraber kahramanımız bir yandan kendini kurtarmaya çalışırken bir yandan da sevgilisi ve kendisi gibi uyumsuz olan Dört ( Theo James) ile beraber fedakarlık,kimlik ve kurallarla dolu olan bir savaştan galip çıkmaya çalışıp sevdiklerini korumaya çabalamaktadırlar.


Açlık Oyunları serisini severek izlediyseniz Uyumsuz serisi size kendini sevdirecektir dahası imkanınız varsa seriyi okumanızı da şiddetle tavsiye ederim bazen kitapta okuduklarımız filme geçmeyebiliyor bu da biz film tutkunlarını hayal kırıklığına uğratabiliyor.


Sıcak yaz günlerinde izleyecek film bulmakta güçlük çekiyorsanız bu seri sizi bekler ! :)



2 yorum:

acemi dünyalı on 17 Ağustos 2015 06:01 dedi ki...

Aslında benim aşina olmadığım bir tarz bu ama o kadar ilgi çekici anlatmışsın ki, ilk fırsatta izlemem gerektiğini hissettim:) Bir de, blogunun yeni görünümü hayırlı uğurlu olsun Damlacım, eğer naçizane fikrimi soracak olursan, bence blogunun şu anki görünümü eskisinden kat be kat daha hoş olmuş. Önceki sanki biraz daha karışık gibiydi, ya da bana öyle geliyordu, beni biliyorsun ille de sadelikten yanayım ya, bir gün sadelikten öleceğim zaten:) ama ne yapayım, bu da benim fikrim işte, bu sade halini ben daha çok sevdim. bazen mause imlecinin ucundan fırlayan tatlı karakterler yazıyı okumamı zorlaştırsa da, onlar da çok tatlı:) kalemin daim olsun güzel arkadaşım, sen yaz biz okuyalım.. sevgilerimle..

kelebenk Damla on 17 Ağustos 2015 07:29 dedi ki...

Sibelcim bu güzel sozlerin için çok tesekkurler blog şablonu konusunda haklısın bencede boylesi daha iyi oldu :) Daha eksiklerimzi var ama zamanla kapatirim sanıyorum cok cok operim :))

Yorum Gönder