Halide Edip Adıvar - Ateşten Gömlek

Son zamanlarda fark ettim ki hiç Kurtuluş savaşı veya Cumhuriyet dönemi yazarlarından bir kitap okumamışım halbuki günümüz yazarlarından çok bizim asıl okumamız gereken Kurtuluş dönemi,Cumhuriyet dönemi yazarlarının eserleri benim için.


Kışın bana bir güzellik yapıp İstanbul kitap fuarına gidemediğim için üzüldüğümü gören İlgi bana Halide Edip'in Ateşten Gömlek adlı kitabını alıp yollamıştı. Ne kadar sevindiğimi size söylememe gerek yok sanırım :) Bazen sizlerden kilometrelerce uzak olsa da sizi düşünen kitap dostlarınızın olması insanı çok mutlu ediyor. İlgi de benim çok değer verdiğim kitap dostlarımdan bir tanesi :)


Halide Edip Adıvar'ın daha önce Sinekli Bakkal ve Vurun Kahpeye adlı kitaplarını okumuş olan ben çok geciktirmeden bir kaç gün önce bu kitaba başladım. Halide Edip'i tanıyan ya da benim gibi edebiyat mezunu olanlar varsa onun İngiliz Dili ve Edebiyatı mezunu olduğunu, Bir Dinazorun Anıları gibi pek çok kitabın da yazarı olan Mina Urgan'ın hocası olduğunu da bilirler eğer bundan haberiniz olmadıysa artık şimdi bilgi sahibi oldunuz :)
Ateşten Gömlek

Kitabın konusuna geçiyorum hemen. Kurtuluş savaşı yıllarında yolları kesişen Ayşe,Peyami ve İhsan'ın hikayesidir Ateşten Gömlek.



Ayşe bu savaş sırasında oğlunu ve eşini düşman kurşunlarıyla kurban vermiş acılı bir kadındır Peyami ise onun eskiden tanıdığı bir aile dostudur İhsan ise Peyami'nin arkadaşı ve daha sonra cephede beraber savaşacağı asker arkadaşı olacaktır. Hikaye esasen Peyami'nin hastanede anılarını yazmasıyla başlıyor. Peyami Ayşe ile nasıl tanıştığını,İhsan ile nasıl tanıştıklarını,cephede ve cephe gerisinde neler yaşadıklarını yazmakta bu yazılanlardan da biz Ayşe ile İhsan'ın imkansız aşklarına şahitlik ederken içten içe Peyami'nin de Ayşe'ye karşı derin duygular beslediğini öğreniyoruz. Savaş sırasında savrulan üç hayatın hikayesi Ateşten Gömlek. Ölenlerin yasını bile tutamadan bir başkalarının ölümlerine şahitlik ederken vatanı kurtarmak, düşmanı İzmir'den çıkarmak için verilen mücadelenin yazıya dökülmesidir.


Romanın sonunda Ayşe ve İhsan cephede şehit düşerken Peyami bacaklarını kaybeder ve kafasından yaralanır ancak o da ameliyat sırasında can vererek yaşama veda eder.


Selim İleri'nin son sözüyle Can yayınlarından çıkan Ateşten Gömlek 200 sayfa.


Bir dip not size :) Aslında Ateşten Gömlek isimli bir roman çıkaracak olan Yakup Kadri Karaosmanoğlu iken Halide Edip Adıvar ile bir sohbet sırasında yeni çıkacak romanının adından bahseder ve bu isim Halide Edip'in çok hoşuna gider böylelikle Ateşten Gömlek ismini o çıkacak romanına isim yapar. Yakup Kadri'nin Ateşten Gömlek isimli romanı da bu vesileyle Yaban olur :)


Hepinize güzel kitaplı haftalar ;)

Yorumlar

  1. Merhabalar:) Halide Edip'in Sinekli Bakkal kitabına uzun zaman önce başlayıp bırakmıştım,sonra da yazarın bir eserini okumak nasip olmadı.En kısa zamanda edineyim dedim yazınızı okuyunca.
    Bu arada çalan müziklere bayıldım^^ Yeni yazılarınızda görüşmek dileğiyle mutlu kalın...

    YanıtlaSil
  2. Beğenmenize çok sevindim bende sizi takibe aldım :)

    YanıtlaSil
  3. blogunu çok sevindim canım takibe aldıktan sonra epey vakit geçirdim emeğine sağlık :) banada uğrarsan çok sevinirim www.sedosun.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba bende senin blogunu çok sevdim ve hemen takibe aldım ^^

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk