30 Ağustos 2015 Pazar

Oğuz Atay - Korkuyu Beklerken

Oğuz Atay denilince akla hemen meşhur ''Tutunamayanlar '' kitabı gelir. Yazar bu kitabıyla tanınmış,sevilmiş, ilgi görmüş ve bu kitabıyla geniş kitlelerce tanınmıştır.


Ben yazarın ''Korkuyu Beklerken'' kitabını okudum ve size bu kitaptan biraz bahsetmek istiyorum. Kitap ''Kalabalık bir topluluk içindeydi, başarısızdı.'' cümleleriyle başlar, ve '' Ben buradayım sevgili okuyucum,sen neredesin acaba? '' cümlesiyle biter. Oğuz Atay'ın içinde 8 hikayesinin bulunduğu Korkuyu Beklerken,  yazarın hayatı anlama derinliğini, anlatımdaki zenginliği ile okuyucuyu çok farklı dünyalara götürmedeki ustalığını devam ettiriyor. Kitaba adını veren Korkuyu Beklerken kendini eve hapis eden kahraman ile başlayıp demir yolu hikayecileri ile sona ererken arada gazetelere derman maksatlı gönderilen mektuplara, beyaz mantolu adam'ın esrarına ve tavanarasında saklanan eşyaların yarattığı hüzne kapılıp gitmemize sebep oluyor.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com



Kişiyi yoğun buhranlara sokan Oğuz Atay, tekrar tekrar okunacak öykülere imza atmış bu kitapta öyle ki kütüphanemde en çok yıpranacak kitaplar arasına gireceği daha şimdiden belli oldu bile. Titiz,detaycı ve kendi yalnızlığının esiri olmuş insanların yaşamlarına açılan bir pencere bence Oğuz Atay. Kendi gölgesinden korkup,yalnızlıkta bağırarak konuşan,''Ubor Metanga'' ile sonu biten bir dolu okunması istenmeyen tarikattan gelen mektuplarla kavrayış zekamızı ölçen nitelikte bir yazar.

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com


Toplumun zayıflıklarını, insanların çarpık düşüncelerini,hayatın delice yönlerine ince bir mizahla dile getiren, karanlığın içine çekerken okuyucuyu aynı zamanda aydınlığa çıkması için de yol gösteren,gülümsetebilen eşi bulunmaz bir kişilik.



'' Kederin büyüyorsa kuytularda.... gidecek deniz yoksa, bulamadınsa... al bu dertten yüreğini yağmurlara sal.''


''Seni çok mu yalnız bıraktılar sevgilim.''


''Şimdiki gençler babacığım; her sözden bir anlam çıkarıyorlar.''


Benim altımı çizdiklerimin içinde en sevdiğim cümle şuydu:

'' Ülkeme ve insanlarına kızmaya başladım. Kimsenin doğru dürüst okuduğu yoktu. Doğru dürüst hissetmesini bile beceremiyorlardı. Bu yüzden insan, duyduğu şeyleri söyleyen insanların kültürüne güvenemiyordu.''


Ne kadar güzel özetlemiş Oğuz Atay sanki geleceği hissetmiş,olacakları önceden görmüş gibi konuşmuş. Yazara bir kez daha hayran kaldım bence herkes Oğuz Atay'ı yılda bir kez okumalı yazdıklarına kulak vermeli onu sindirerek anlamalı !


Kitap İletişim Yayınlarından çıkmış 196 sayfa ve kesinlikle tavsiyemdir !

4 yorum:

  1. Oğuz Atay'ın bu kitabı benim en ama en sevdiğim öykü kitaplarının başında geliyor:) Şimdi bile bir kez daha okuyasım geldi:) Bakış açısı, dili, yarattığı atmosfer insanı öyle bir içine çekiyor ki.. harika bir paylaşım olmuş Damlacım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz geç kaldım ama o kadar çok kitap var ki okunacak Sibel insanın içi gidiyor :) Benim de tekrar tekrar okuyacağım bir kitap oluverdi kendileri :) Öperim !

      Sil
  2. Ben de Tutunamayanlar'ı okuduktan sonra ne kadar geç kaldığımı anladım Oğuz Atay'a.Baş tacı edilmesi gereken,üstün zeka ürünü eserlerinin hepsini 2015'i bitirmeden okuyup bitirmeyi istiyorum.Yorumun çok aydınlatıcı olmuş.Seni keyifle takip ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunacak keşfedilecek o kadar çok yazar var ki insan şaşırıyor ister istemez hangisinden başlayacağını bilemiyor :) Bende sizi keyifle takip ediyorum ^^

      Sil

30 Ağustos 2015 Pazar

Oğuz Atay - Korkuyu Beklerken


Oğuz Atay denilince akla hemen meşhur ''Tutunamayanlar '' kitabı gelir. Yazar bu kitabıyla tanınmış,sevilmiş, ilgi görmüş ve bu kitabıyla geniş kitlelerce tanınmıştır.


Ben yazarın ''Korkuyu Beklerken'' kitabını okudum ve size bu kitaptan biraz bahsetmek istiyorum. Kitap ''Kalabalık bir topluluk içindeydi, başarısızdı.'' cümleleriyle başlar, ve '' Ben buradayım sevgili okuyucum,sen neredesin acaba? '' cümlesiyle biter. Oğuz Atay'ın içinde 8 hikayesinin bulunduğu Korkuyu Beklerken,  yazarın hayatı anlama derinliğini, anlatımdaki zenginliği ile okuyucuyu çok farklı dünyalara götürmedeki ustalığını devam ettiriyor. Kitaba adını veren Korkuyu Beklerken kendini eve hapis eden kahraman ile başlayıp demir yolu hikayecileri ile sona ererken arada gazetelere derman maksatlı gönderilen mektuplara, beyaz mantolu adam'ın esrarına ve tavanarasında saklanan eşyaların yarattığı hüzne kapılıp gitmemize sebep oluyor.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com



Kişiyi yoğun buhranlara sokan Oğuz Atay, tekrar tekrar okunacak öykülere imza atmış bu kitapta öyle ki kütüphanemde en çok yıpranacak kitaplar arasına gireceği daha şimdiden belli oldu bile. Titiz,detaycı ve kendi yalnızlığının esiri olmuş insanların yaşamlarına açılan bir pencere bence Oğuz Atay. Kendi gölgesinden korkup,yalnızlıkta bağırarak konuşan,''Ubor Metanga'' ile sonu biten bir dolu okunması istenmeyen tarikattan gelen mektuplarla kavrayış zekamızı ölçen nitelikte bir yazar.

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com


Toplumun zayıflıklarını, insanların çarpık düşüncelerini,hayatın delice yönlerine ince bir mizahla dile getiren, karanlığın içine çekerken okuyucuyu aynı zamanda aydınlığa çıkması için de yol gösteren,gülümsetebilen eşi bulunmaz bir kişilik.



'' Kederin büyüyorsa kuytularda.... gidecek deniz yoksa, bulamadınsa... al bu dertten yüreğini yağmurlara sal.''


''Seni çok mu yalnız bıraktılar sevgilim.''


''Şimdiki gençler babacığım; her sözden bir anlam çıkarıyorlar.''


Benim altımı çizdiklerimin içinde en sevdiğim cümle şuydu:

'' Ülkeme ve insanlarına kızmaya başladım. Kimsenin doğru dürüst okuduğu yoktu. Doğru dürüst hissetmesini bile beceremiyorlardı. Bu yüzden insan, duyduğu şeyleri söyleyen insanların kültürüne güvenemiyordu.''


Ne kadar güzel özetlemiş Oğuz Atay sanki geleceği hissetmiş,olacakları önceden görmüş gibi konuşmuş. Yazara bir kez daha hayran kaldım bence herkes Oğuz Atay'ı yılda bir kez okumalı yazdıklarına kulak vermeli onu sindirerek anlamalı !


Kitap İletişim Yayınlarından çıkmış 196 sayfa ve kesinlikle tavsiyemdir !

4 yorum:

acemi dünyalı on 30 Ağustos 2015 09:58 dedi ki...

Oğuz Atay'ın bu kitabı benim en ama en sevdiğim öykü kitaplarının başında geliyor:) Şimdi bile bir kez daha okuyasım geldi:) Bakış açısı, dili, yarattığı atmosfer insanı öyle bir içine çekiyor ki.. harika bir paylaşım olmuş Damlacım:)

kelebenk Damla on 30 Ağustos 2015 11:06 dedi ki...

Ben biraz geç kaldım ama o kadar çok kitap var ki okunacak Sibel insanın içi gidiyor :) Benim de tekrar tekrar okuyacağım bir kitap oluverdi kendileri :) Öperim !

Kitap Obur on 31 Ağustos 2015 03:57 dedi ki...

Ben de Tutunamayanlar'ı okuduktan sonra ne kadar geç kaldığımı anladım Oğuz Atay'a.Baş tacı edilmesi gereken,üstün zeka ürünü eserlerinin hepsini 2015'i bitirmeden okuyup bitirmeyi istiyorum.Yorumun çok aydınlatıcı olmuş.Seni keyifle takip ediyorum.

kelebenk Damla on 1 Eylül 2015 07:36 dedi ki...

Okunacak keşfedilecek o kadar çok yazar var ki insan şaşırıyor ister istemez hangisinden başlayacağını bilemiyor :) Bende sizi keyifle takip ediyorum ^^

Yorum Gönder