23 Ağustos 2015 Pazar

Oya Baydar - O Muhteşem Hayatınız

Hangisi gerçek hayatım benim ? Kendi yaşadığım mı yoksa onun anlattığı mı ?


Oya Baydar'ı Elveda Alyoşa ile tanıdım geçen yaz yine bir sahaf gezisi sonucu ellerimin gittiği kitapları toplayıp dükkan sahibi ile sıkı bir pazarlığa girişmiştim. Kazanan ikimiz de olmadı ancak madem bu kadar para ödeyeceğim bari bir kitap daha alırım deyip Elveda Alyoşa kitabına uzanmıştı ellerim. Oya Baydar'ı o kitapla çok iyi tanıyamamıştım ama şu an size anlatacağım O Muhteşem Hayatınız adlı eserinin bende çok önemli bir yer edindiğini,içimde onlarca kelebek uçurduğunu söyleyebilirim. Kitabı dün bitirdim normalde bugüne bırakırdım ama o kadar güzeldi ki merakıma yenik düştüm ve bitirdim.



oya baydar


Kitap Can Yayınlarından çıkmış toplamda 478 sayfalık bir eser.





Gelelim kitabın konusuna ve benim altını çizdiğim yerlere. Kitap ünlü bir divanın yani ünlü bir opera sanatçısının hayat hikayesi ile başlıyor. Bu Diva dünyaca ünlü bir opera sanatçısı bir evlilik yapmış ve bir kızı var ancak tutkunu olduğu müzik için kocasından ayrılıyor küçük yaşta kızının velayetini babaya veriyor. Buraya kadar aman ne kadar sıkıcı demişsinizdir eminim basit bir hikaye bir sanatçının itiraflarını mı okuyacağız neresi güzel de diyebilirsiniz ama o iş öyle değil sayın seyirciler. Başta bende öyle sandım ama yine de kitabı sıkıcı bulmadım. Divanın hayatındaki itiraflar,pişmanlıkları okuyacağımı sanan ben kitabının girişinde yer alan ünlü Diva'nın toplayıcısının romanın merkezine şaaak!! diye oturacağını kitap yarılanınca öğrenecek ve kitapla aşk yaşayacaktım.


Ünü dünyayı sarmış bir sanatçı ve onunla ilgili her fotoğrafı toplayan,ses kayıtlarını ele geçiren,haberleri kesip saklayan bir toplayıcı. İşte bu iki karakterin buluşması Diva'ya büyük bir tutku ve hayranlığı olan toplayıcının küçüklük fotoğraflarını bir bit pazarında bulmasıyla start alıyor. Bu fotoğraflardan sanatçının da haberi olmasını isteyen toplayıcı ona ulaşıyor ve onunla buluşup fotoğrafları gösteriyor. Kendini bir anda toplayıcının evinde küçüklük fotoğraflarına bakarken bulan Diva kendine bir yandan hayret ediyor bir yandan da ortaya hiç çıkmayan bebeklik fotoğraflarının peşine düşüyor.


Diva'nın fotoğraflarının peşine düştüğü sırada müzik uğruna bırakmak zorunda kaldığı kızı Arya birden fotoğraflardan çıkıp geliyor ve yolları 30 sene önce ayrılan ana-kız bir anda buluşuveriyorlar.



Müzikoloji üzerine eğitim alan Arya bir yandan annesini yeniden bulmanın şaşkınlığını ve öfkesini yaşarken bir yandan da derleme çalışmasını yapacağı şehir olan ve 1938 olaylarını acı bir şekilde yaşayan Dersim ile ilgili oranın yerlisi olan Cansa ile büyük bir araştırmanın ve tutkulu bir ilişkinin başlangıcını yaşayacaktır. Dersim ile ilgili araştırma yaparken eline geçen fotoğrafların birinde dedesinin de 38 olaylarına karıştığını öğrenen Arya eline oranın ihtiyarlarından gördüğü fotoğraflardan annesinin 38 olaylarından kurtulan çocuklardan biri olduğunu öğrenmesiyle hikayemiz hareketlilik üzerine hareketlilik yaşıyor !


1938 olaylarının Laç Deresi, Halvori Gözeleri ve Ramazan Deresinde yaşanan vahşeti gözler önüne seren ve Türkiye'nin yakın tarihine de ışık tutan O Muhteşem Hayatınız sadece bir opera sanatçısının itiraflarını anlatmaktan çok örgüsünü ve kurgusunu 38 olaylarında yaşananlara yoğunlaştırmış ve kitabı sıradanlıktan çıkarıp özgünleştirmiştir.


Kitabı genel itibari ile çok çok beğendiğimi söylemeliyim ben sıradan bir roman okuyacağımı düşünürken Oya Baydar bana kitabı okurken esaslı bir tokat attı.


Kitabın sonunda eğer okursanız ki bence mutlaka alıp okumalısınız (Şu an D&R'ın kampanyalı kitaplarındandır. )  Oya Baydar'ın kitapla ilgili dip notlarını ve bu kitabın oluşumunu nasıl yazıldığını mutlaka okumalısınız çünkü sizi şaşırtacak bir bilgi ile karşılaşacaksınız :)








3 yorum:

  1. Merak ettim bak şimdi okuyucuda beklenenin üstünde etki eden kitapları her zaman sevmişimdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir kitap ben etkisindeyim hala :)

      Sil
  2. Henüz hiç kitabını okumadım , çok merak ettim.

    YanıtlaSil

23 Ağustos 2015 Pazar

Oya Baydar - O Muhteşem Hayatınız


Hangisi gerçek hayatım benim ? Kendi yaşadığım mı yoksa onun anlattığı mı ?


Oya Baydar'ı Elveda Alyoşa ile tanıdım geçen yaz yine bir sahaf gezisi sonucu ellerimin gittiği kitapları toplayıp dükkan sahibi ile sıkı bir pazarlığa girişmiştim. Kazanan ikimiz de olmadı ancak madem bu kadar para ödeyeceğim bari bir kitap daha alırım deyip Elveda Alyoşa kitabına uzanmıştı ellerim. Oya Baydar'ı o kitapla çok iyi tanıyamamıştım ama şu an size anlatacağım O Muhteşem Hayatınız adlı eserinin bende çok önemli bir yer edindiğini,içimde onlarca kelebek uçurduğunu söyleyebilirim. Kitabı dün bitirdim normalde bugüne bırakırdım ama o kadar güzeldi ki merakıma yenik düştüm ve bitirdim.



oya baydar


Kitap Can Yayınlarından çıkmış toplamda 478 sayfalık bir eser.





Gelelim kitabın konusuna ve benim altını çizdiğim yerlere. Kitap ünlü bir divanın yani ünlü bir opera sanatçısının hayat hikayesi ile başlıyor. Bu Diva dünyaca ünlü bir opera sanatçısı bir evlilik yapmış ve bir kızı var ancak tutkunu olduğu müzik için kocasından ayrılıyor küçük yaşta kızının velayetini babaya veriyor. Buraya kadar aman ne kadar sıkıcı demişsinizdir eminim basit bir hikaye bir sanatçının itiraflarını mı okuyacağız neresi güzel de diyebilirsiniz ama o iş öyle değil sayın seyirciler. Başta bende öyle sandım ama yine de kitabı sıkıcı bulmadım. Divanın hayatındaki itiraflar,pişmanlıkları okuyacağımı sanan ben kitabının girişinde yer alan ünlü Diva'nın toplayıcısının romanın merkezine şaaak!! diye oturacağını kitap yarılanınca öğrenecek ve kitapla aşk yaşayacaktım.


Ünü dünyayı sarmış bir sanatçı ve onunla ilgili her fotoğrafı toplayan,ses kayıtlarını ele geçiren,haberleri kesip saklayan bir toplayıcı. İşte bu iki karakterin buluşması Diva'ya büyük bir tutku ve hayranlığı olan toplayıcının küçüklük fotoğraflarını bir bit pazarında bulmasıyla start alıyor. Bu fotoğraflardan sanatçının da haberi olmasını isteyen toplayıcı ona ulaşıyor ve onunla buluşup fotoğrafları gösteriyor. Kendini bir anda toplayıcının evinde küçüklük fotoğraflarına bakarken bulan Diva kendine bir yandan hayret ediyor bir yandan da ortaya hiç çıkmayan bebeklik fotoğraflarının peşine düşüyor.


Diva'nın fotoğraflarının peşine düştüğü sırada müzik uğruna bırakmak zorunda kaldığı kızı Arya birden fotoğraflardan çıkıp geliyor ve yolları 30 sene önce ayrılan ana-kız bir anda buluşuveriyorlar.



Müzikoloji üzerine eğitim alan Arya bir yandan annesini yeniden bulmanın şaşkınlığını ve öfkesini yaşarken bir yandan da derleme çalışmasını yapacağı şehir olan ve 1938 olaylarını acı bir şekilde yaşayan Dersim ile ilgili oranın yerlisi olan Cansa ile büyük bir araştırmanın ve tutkulu bir ilişkinin başlangıcını yaşayacaktır. Dersim ile ilgili araştırma yaparken eline geçen fotoğrafların birinde dedesinin de 38 olaylarına karıştığını öğrenen Arya eline oranın ihtiyarlarından gördüğü fotoğraflardan annesinin 38 olaylarından kurtulan çocuklardan biri olduğunu öğrenmesiyle hikayemiz hareketlilik üzerine hareketlilik yaşıyor !


1938 olaylarının Laç Deresi, Halvori Gözeleri ve Ramazan Deresinde yaşanan vahşeti gözler önüne seren ve Türkiye'nin yakın tarihine de ışık tutan O Muhteşem Hayatınız sadece bir opera sanatçısının itiraflarını anlatmaktan çok örgüsünü ve kurgusunu 38 olaylarında yaşananlara yoğunlaştırmış ve kitabı sıradanlıktan çıkarıp özgünleştirmiştir.


Kitabı genel itibari ile çok çok beğendiğimi söylemeliyim ben sıradan bir roman okuyacağımı düşünürken Oya Baydar bana kitabı okurken esaslı bir tokat attı.


Kitabın sonunda eğer okursanız ki bence mutlaka alıp okumalısınız (Şu an D&R'ın kampanyalı kitaplarındandır. )  Oya Baydar'ın kitapla ilgili dip notlarını ve bu kitabın oluşumunu nasıl yazıldığını mutlaka okumalısınız çünkü sizi şaşırtacak bir bilgi ile karşılaşacaksınız :)








3 yorum:

Betul Karakis on 23 Ağustos 2015 15:19 dedi ki...

Merak ettim bak şimdi okuyucuda beklenenin üstünde etki eden kitapları her zaman sevmişimdir :)

kelebenk Damla on 24 Ağustos 2015 07:29 dedi ki...

Çok güzel bir kitap ben etkisindeyim hala :)

Kitap Obur on 29 Ağustos 2015 11:51 dedi ki...

Henüz hiç kitabını okumadım , çok merak ettim.

Yorum Gönder