Senden Bana Kalan

Kore filmlerini oldum olası çok sever çok beğenirim değişik, kendilerine özgün senaryoları vardır ve duygu yüklüdür filmleri. Ne yazık ki bizim sinema anlayışımız kopyala ve yapıştır olduğundan bilumum Kore filmlerini alıp alıp kopyalamaktan bir hal olduk. Bunun son örneği de  Senden Bana Kalan adlı filmdir.


Evim Sensin ve Benim Dünyam filmlerini hatırlarsınız ikisi de Kore sinemasından alınmadır. Evim Sensin'i izlemeyi reddettim ancak Uğur Yücel'i sevdiğimden Benim Dünyam'a bir şans verdim zira iyi de oldu sevdim ancak her iki filminde gerçek versiyonlarını izlediğimden bizimkilerin yapmaya çalıştığı şeyin sadece gişe başarısı olsun da ne olursa olsun mahiyetinde olduğunu kavramak güç olmadı. Her neyse şimdi size Senden Bana Kalan filminden bahsetmek istiyorum.


Evvela Bir Milyonerin İlk Aşkı filminin versiyonu olduğunu söylemem gerek. Tahmin ettiğiniz gibi onu da izledim. Dün akşam film ararken bu sezon Bana Masal Anlatma ve Mucize dışında hiç yerli film seyretmemiş olduğumu fark ettim. Filmin linkini bulunca şansımı denemek istedim. Başrollerini Neslihan Atagül ve Ekin Koç'un paylaşıyorlar. Elif karakterine Neslihan Atagül, Özgür karakterine Ekin Koç hayat vermiş.




Filmin konusuna geçersek eğer Elif ve Özgür 8 yaşına kadar beraber büyümüş iki arkadaştırlar Elif yetimdir Özgür'ün annesi ve babası ise trafik kazasında ölmüşlerdir bu olaydan sonra Özgür'ün dedesi onu yanına alır ve 10 sene boyunca birbirlerini göremezler. Özgür 18 yaşına bastığında dedesinin mirası açılacaktır ve mirasın tümüne sahip olabilmesi için dedesi ona bazı yükümlülükler yüklemiştir. Bunlar okulu tek bir devamsızlık yapmadan bitirmesi,okul bitene kadar 8 yaşına kadar kaldığı köyde kalması ve aylık ona verilecek asgari ücretle geçinip köydeki okula devam etmesidir. Özgür ilk başta itiraz etse de mirası alabilmek için bu şartları yerine getirmekten başka çaresi olmadığını anlar ve kabul eder. Köye gidince Elif onu görür ancak Özgür onun çocukluk aşkı Elif olduğunu hatırlamaz. İlk başta her şeyden yoksun bir şekilde geldiği köyde Elif'in ona duyduğu sevgi ve yavaş yavaş çocukluğunu hatırlamasıyla Elif'i yeniden hatırlayan Özgür'ün bilmediği bir şey vardır, Elif çok hastadır ve ölecektir.



Filmin sonunu söylemiyorum genel olarak kopyala yapıştır filmleri sevmem ama Neslihan Atagül'ün oyunculuğunu çok beğendim bu filmde. Eğer siz Bir Milyonerin İlk Aşkını izlemediyseniz bu filmi izleyebilirsiniz. Senden Bana Kalan sonuyla çok ağlatacak bir film.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan