Emrah Serbes - Deliduman

''İnsan hayatında öyle bir an gelir ki önünde uzayıp giden karanlık yolda ilerlemekten başka çaresi kalmaz, geri adım atamayacak kadar yorgundur çünkü ve yerinde duramayacak kadar da yıkkın. Hayatta çoğu zaman asıl ihtiyacımız olan şey de budur işte, sağlam kalan parçalarımızı toplayıp kör bir kararlılıkla yolumuza devam etmek.''


Emrah Serbes'in en son çıkan kitabı Deliduman'ı konuşacağım bugün sizlerle az evvel okuduğunuz, kitapta beni çok etkileyen cümlelerden biridir bu yüzden açılışı bu cümleyle yapmak istedim.

Kütüphanede gezerken ben :P




Emrah Serbes adını çokça duyduğum yazarlardan biri ancak daha evvel hiç bir kitabını okumadığım için hangi kitabı ile başlasam diye düşünürken Gezi olaylarını birebir yaşamış ve Ankara'daki eylemlerin içinde yer almış biri olarak Gezi ruhunu nasıl anlattığını merak ettiğimden yazarın bu kitabıyla başlamak istedim.


Deliduman, Kıyıdere'de yaşayan 17 yaşındaki Çağlar İyice en yakın arkadaşı nam-ı Mikrop Cengiz, moonwalk dansıyla şöhret olmanın planlarını kuran Çağlar'ın kardeşi Çiğdem'in ve alavare dalaverinin tillasını yapan belediye başkanı olan dayılarının hikayesidir. Çağlar'ın ve arkadaşı Mikrop Cengiz'in son derece basit olan yaşamları bir gün Çağlar'ın kız kardeşi Çiğdem'in şu antin kuntin yarışmalardan birine katılmak istemesiyle hareketlenir. Günümüzdeki yetenek yarışmalarına güzel göndermeler yapan Emrah Serbes içine serpiştirdiği üslubuyla beni çok eğlendirdi kitabı okurken. Yetenek Sizsiniz aklıma geldi hemen zaten o tarz yarışmalara katılan insanları da anlamamışımdır ya neyse :) Göndermeleri sevdim sevmesine de yapımcılara verdiği isimlere çok güldüm baya bir  sempati duymama neden oldu Emrah Serbes'e :)   Her neyse konudan kopmayalım Çiğdem'in M. Jackson gibi dans etme sevdasına kapılması ve yarışmada elenmesiyle Çağlar ve arkadaşı Mikrop Cengiz'in Çiğdem'in üzülmemesi için başvurdukları yöntemler,belediye başkanı olan dayılarının hükümet politikaları, günümüzde yaşanan yolsuzluklara,hortumlamalara mizahi bir yönden yaklaşarak okuyanı kitabı okurken  hem gülümsetmeyi başarıyor hem düşündürüyor bu yönden Emrah Serbes'in betimlemelerini sevdim :)


Emrah Serbes - Deliduman



Tabi kahramanlarımız Çiğdem'in aklına gelen dahiyane fikir ile kendilerini bir anda Gezi Parkı eylemlerinin ortasında buluyorlar. Gezi ruhunu anlatan kitaplar benim için değerlidir bu yüzden ilk bu kitabı ile başlamak istedim yazarın ve memnun da kaldım. Gezi'de yaşananları yine kendi üslubuyla anlatan yazar bence okunası güzel bir kitap çıkarmış ortaya. Çiğdem belki moonwalk dansını tomaların önünde yapamadı ama son sayfalarda Çağlar ile ölen martının cümlelerini okurken çok çok düşündürttü acaba biz nereye gidiyoruz neyin derdindeyiz diye.


Kitap İletişim Yayınlarından çıktı ve 351 sayfa ben çok severek okudum bence Gezi ruhunu içinde yaşatan herkes bu kitabı sever ! :)

Yorumlar

  1. Ben de sevdim ama Serbes'in delidumanını sevdiyse diğerlerine bayılacaksın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk olarak bununla başlamak istedim hepsini okurum umarım :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan