9 Eylül 2015 Çarşamba

Grinin Elli Tonu Üçlemesi (Fifty Shades Of Grey) - E.L. James

Herkese selam ! Yeni bir kitap yorumuyla buralardayım :)  Aslında seri demem daha mantıklı olur Grinin Elli Tonu serisini hemen herkes biliyordur zaten bugün 3 günde hatmettiğim seriyi size uzun uzun anlatmak detaylarıyla aktarmak istiyorum :)



Öncelikle 1500 sayfayı aşkın bir seriyi üç gün içinde nasıl okudum bilemiyorum. Normalde zaten çok okuyan biriyim çünkü işim bu okumayı seviyorum ve bunu bir yaşam tarzı haline getirdim ee zaten mezun olduğum bölümde Edebiyat olunca ister istemez kitaplara aşık biri oluveriyorsunuz. Tabi olmayanlarda var onları bu genellemeden çıkarıyoruz :)  


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Christian Grey'e Jamie Dornan hayat veriyor.


Grinin Elli Tonu serisi çıkınca çok ilgimi çekmemişti nitekim Alacakaranlık, Açlık Oyunları serisini seven ve okuyan biri olarak ben bu serinin çok fazla cinsellik içerdiğini öğrenince biraz ön yargılı davranmış burun bükmüştüm. Şubat ayında serinin ilk kitabı olan Grinin Elli Tonu vizyona girdiğinde de düşüncelerim değişmedi ta kii geçen haftaya kadar. Hayatımda hiç sinirlenmediğim kadar sinirlenmiştim ve o sinirle film izlemenin beni sakinleştireceğini umarak hiç ilgim olmayan bu filmi izlemek üzere seçmiş bulundum ve ağzım açık kalarak izledim tam 2 saat boyunca. Tabi ki filmin yakışıklısı Jamie Dornan'ın bunda payı büyüktü. Allah'ım o kaşlar o bakışlar o gözler resmen dibim düştü ama adamda adam yaa dedirtti bana. Film bittiğinde meraktan kuduruyordum çünkü bu bir seriydi ve filmin sonu havada kalmıştı bende diğer serileri okumak için yine hayatımda hiç yapmayacağım bir şey yaptım ve kitapları pahalı olduğu için netten pdflerini indirip 2 gün içinde seriyi bitirdim ve bununla da yetinmeyip filmi tam 4 kere daha izledim :D



İçinizden sen naptın Damla hayırdır dediğinizi duyar gibiyim ama kendime resmen engel olamadım. Şimdi size seri hakkında bilgi veriyorum sıkı durun. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Serinin Kitapları 


Christian Grey yakışıklı son derece zengin ve ilgi çekici bir erkektir ancak 4 yaşında esrarkeş annesinin yanı başında ölmesiyle onu Grey ailesi evlat edinir ve yeni bir yaşama başlar ancak yakışıklı adamımız çocukken yaşadığı travmadan çıkamaz ve değişik cinsel arzuların peşine düşer. Bunu ona aşılayan ise annesinin yakın arkadaşı Ana'nın ona bulduğu lakapla cüce Robinson'dur. Bayan Robinson'un henüz 15 yaşındayken ona arzulattığı cinsellikle tam 6 sene boyunca onun itaatkarı olan Christian bunu yaşam tarzı haline getirmiş ve kendine itaat eden kızlarla cinsel arzularını yaşamıştır. Anastasia Steel ise İngiliz Edebiyatı son sınıf öğrencisi 22 yaşında bir genç kızdır ve bu genç adamla okul gazetesi için röportaj yapmak için gittiği sırada tanışır. Bu genç,zarif ve yakışıklı adamdan çok etkilenen Ana duygularının karşılıksız olmadığını çok geçmeden anlar çünkü yakışıklımız,canımız, balımız Christian Grey de karşı konulamaz bir şekilde bu genç bayandan etkilenmiştir ve onun peşine düşmüştür. Christian'ın asıl amacı ise bu toy kızdan kendine bir itaatkar yaratmak ve onu yeni seks oyuncağı haline getirmektir ancak hesabına katmadığı bir şey olacaktır. O da ikilinin arasında doğacak Aşk.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Serinin yazarı E.L. James



Girinin Elli Tonu'nda Christian ve Ana'nın tanışmaları aralarındaki yoğun cinselliği görüyoruz. İlk seride Christian Ana'ya karşı bir şeyler hissetmeye başlıyor ancak bunu bastırıyor çünkü o her kahverengi saçlı ve mavi gözlü olan her kadında annesini gördüğü için bu kadınların hepsini cezalandırmak istiyor onlardan nefret ediyor. Ana'nın inatçılığı, uysallığı ve güzelliği ile kısa sürede diğer itaatkarlarından ayrılmasıyla şaşkına dönen Christian ilk kitabın bitiminde Ana'yı feci şekilde oyun odasında kırbaçladığı için Ana tarafından terk ediliyor ve o zaman yakışıklımız Christian Ana'ya aşık olduğunu anlıyor ve kitabın ilk bölümü burada bitiveriyor.
kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Grinin Elli Tonu'nun Galası


Karanlığın Elli Tonu serinin ikinci kitabı ve bu seride ilk kitabına göre çok fazla cinsellik içeriyor açıkçası beni çok çok rahatsız etti. Bu kitabı yazanın bir kadın olduğu da düşünülürse oha! yuh ! dediğim yerler çok oldu. Bende mutfakta,asansörde,otomobilde fingirdedikleri bölümleri attım zaten ikinci kitapta evleniyorlardı ve Christian'ın tabiriyle vanilyalı ilişkilerinin içinde sevgili kızımız Ana'nın da azgın bir kaçık olduğunu ve kocasının sapkınlıklarından zevk almaya başladığını okuyunca baya baya oha çektim. Nitekim ikinci seride aşırı bir marka olayı her iki dakika da bir ilişkiye girmelerinden başka hiç bir şey olmadı desem yeridir. Bir de sevgili Ellimiz Christian Grey'in kıskançlık krizleri var tabi :) 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Anastasia rolüne Dakota Johnson hayat veriyor.


Serinin son kitabı olan Özgürlüğün Elli Tonu'nda ise biraz daha az cinsellik göze çarpıyor. Christian'ın evlat edinilmeden yaşadığı travmanın sebebi, Ana'nın kocasıyla ilgili öğrendikleri gerçeklerle beraber Ana'nın hamile olması ortalığı karıştıracak ve Christian'ın geçmişten gelen bir düşmanı ile hesaplaşmasıyla aksiyon üstüne aksiyon yaşanacak.



Kitabı yoğun cinselliği ve marka takıntısı yüzünden çok eleştirebilirim. Özellikle bu kitabı yazanın bir bayanın olduğunu hesap edersek gerçekten o sahneleri okurken ( ki çoğunu atladım okuyamadım)
ağzım açık kaldı. 



3 günde bir seri bitirilir mi derseniz hele de Kindle'dan okumam diye ayak direten bendeniz paşa paşa okudum. Genel olarak yoğun cinselliği bir kenara atarsak Christian'ın Ana'ya duyduğu aşk ve onu koruma iç güdüsü beni büyüledi. Okuyup okumama size kalmış ama ben sevdim özellikle film müziklerini. Benim favori parçam Say you love me :) linki aşağıda dinleyin bence siz de seversiniz !




4 yorum:

  1. Merhaba Kelebek,

    Filmin açılış şarkısı ''i put a spell on u'' beni büyüledi resmen. Seattle limanında koşan Christian görüntüsü tüm filmden aklımda kalan tek kare.

    Sadece ilk kitabı okudum. 20'li yaşlarda olsam çok etkilenirdim eminim ama 40'a doğru tam gaz giderken daha farklı düşünüyorum erkekler hakkında. O korumacılık denen şey sıklıkla zorbalığa dönüşebiliyor.

    Ben filmi izleyemedim, yarısında çıktım. Erotizm dozu çok fazla geldi o dev perdede ama kitaba bayıldım.

    Hoşçakal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana katılıyorum film benim için hayal kırıklığı oldu ama kafamda yarattığım Christian Grey tam da Jamie gibiydi o yönden memnunum :)

      Sil
  2. Blogumda kitapla ilgili yazdığım yazıyı şöyle bitirmiştim:

    ''Kitap ''çok satan'' ünvanını edebi dili veya kurgusuyla hak ediyor mu?'' derseniz bence hayır.Yazarın başarısı okuyucu kitlesinin çoğunluğunu oluşturan biz kadınların, en derin, belki de en ilkel noktasına parmak basıyor olması. Dijital çağda da olsak, kitaplar deviriyor, üniversiteler bitiriyor da olsak ,o ''saran , kollayan, kanatlarının altına alan, güçlü , mükemmel erkek'' imgesi bir şekilde kuşaktan kuşağa aktarılıyor hala. Bu imgeyi destekleyen koca bir edebiyat, müzik hatta siyaset külliyatı var yüzyıllardır. Kadının ''güçsüz'' olması herkesin işine geliyor belki de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazını okudum ve çok beğendim sanırım 20 kafasında hareket eden bir hatun olarak kitap beni biraz cezbetti ama daha çok Jamie Dornan hayranlığı :) tekrar teşekkürler yorum için

      Sil

9 Eylül 2015 Çarşamba

Grinin Elli Tonu Üçlemesi (Fifty Shades Of Grey) - E.L. James


Herkese selam ! Yeni bir kitap yorumuyla buralardayım :)  Aslında seri demem daha mantıklı olur Grinin Elli Tonu serisini hemen herkes biliyordur zaten bugün 3 günde hatmettiğim seriyi size uzun uzun anlatmak detaylarıyla aktarmak istiyorum :)



Öncelikle 1500 sayfayı aşkın bir seriyi üç gün içinde nasıl okudum bilemiyorum. Normalde zaten çok okuyan biriyim çünkü işim bu okumayı seviyorum ve bunu bir yaşam tarzı haline getirdim ee zaten mezun olduğum bölümde Edebiyat olunca ister istemez kitaplara aşık biri oluveriyorsunuz. Tabi olmayanlarda var onları bu genellemeden çıkarıyoruz :)  


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Christian Grey'e Jamie Dornan hayat veriyor.


Grinin Elli Tonu serisi çıkınca çok ilgimi çekmemişti nitekim Alacakaranlık, Açlık Oyunları serisini seven ve okuyan biri olarak ben bu serinin çok fazla cinsellik içerdiğini öğrenince biraz ön yargılı davranmış burun bükmüştüm. Şubat ayında serinin ilk kitabı olan Grinin Elli Tonu vizyona girdiğinde de düşüncelerim değişmedi ta kii geçen haftaya kadar. Hayatımda hiç sinirlenmediğim kadar sinirlenmiştim ve o sinirle film izlemenin beni sakinleştireceğini umarak hiç ilgim olmayan bu filmi izlemek üzere seçmiş bulundum ve ağzım açık kalarak izledim tam 2 saat boyunca. Tabi ki filmin yakışıklısı Jamie Dornan'ın bunda payı büyüktü. Allah'ım o kaşlar o bakışlar o gözler resmen dibim düştü ama adamda adam yaa dedirtti bana. Film bittiğinde meraktan kuduruyordum çünkü bu bir seriydi ve filmin sonu havada kalmıştı bende diğer serileri okumak için yine hayatımda hiç yapmayacağım bir şey yaptım ve kitapları pahalı olduğu için netten pdflerini indirip 2 gün içinde seriyi bitirdim ve bununla da yetinmeyip filmi tam 4 kere daha izledim :D



İçinizden sen naptın Damla hayırdır dediğinizi duyar gibiyim ama kendime resmen engel olamadım. Şimdi size seri hakkında bilgi veriyorum sıkı durun. 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Serinin Kitapları 


Christian Grey yakışıklı son derece zengin ve ilgi çekici bir erkektir ancak 4 yaşında esrarkeş annesinin yanı başında ölmesiyle onu Grey ailesi evlat edinir ve yeni bir yaşama başlar ancak yakışıklı adamımız çocukken yaşadığı travmadan çıkamaz ve değişik cinsel arzuların peşine düşer. Bunu ona aşılayan ise annesinin yakın arkadaşı Ana'nın ona bulduğu lakapla cüce Robinson'dur. Bayan Robinson'un henüz 15 yaşındayken ona arzulattığı cinsellikle tam 6 sene boyunca onun itaatkarı olan Christian bunu yaşam tarzı haline getirmiş ve kendine itaat eden kızlarla cinsel arzularını yaşamıştır. Anastasia Steel ise İngiliz Edebiyatı son sınıf öğrencisi 22 yaşında bir genç kızdır ve bu genç adamla okul gazetesi için röportaj yapmak için gittiği sırada tanışır. Bu genç,zarif ve yakışıklı adamdan çok etkilenen Ana duygularının karşılıksız olmadığını çok geçmeden anlar çünkü yakışıklımız,canımız, balımız Christian Grey de karşı konulamaz bir şekilde bu genç bayandan etkilenmiştir ve onun peşine düşmüştür. Christian'ın asıl amacı ise bu toy kızdan kendine bir itaatkar yaratmak ve onu yeni seks oyuncağı haline getirmektir ancak hesabına katmadığı bir şey olacaktır. O da ikilinin arasında doğacak Aşk.



kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Serinin yazarı E.L. James



Girinin Elli Tonu'nda Christian ve Ana'nın tanışmaları aralarındaki yoğun cinselliği görüyoruz. İlk seride Christian Ana'ya karşı bir şeyler hissetmeye başlıyor ancak bunu bastırıyor çünkü o her kahverengi saçlı ve mavi gözlü olan her kadında annesini gördüğü için bu kadınların hepsini cezalandırmak istiyor onlardan nefret ediyor. Ana'nın inatçılığı, uysallığı ve güzelliği ile kısa sürede diğer itaatkarlarından ayrılmasıyla şaşkına dönen Christian ilk kitabın bitiminde Ana'yı feci şekilde oyun odasında kırbaçladığı için Ana tarafından terk ediliyor ve o zaman yakışıklımız Christian Ana'ya aşık olduğunu anlıyor ve kitabın ilk bölümü burada bitiveriyor.
kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Grinin Elli Tonu'nun Galası


Karanlığın Elli Tonu serinin ikinci kitabı ve bu seride ilk kitabına göre çok fazla cinsellik içeriyor açıkçası beni çok çok rahatsız etti. Bu kitabı yazanın bir kadın olduğu da düşünülürse oha! yuh ! dediğim yerler çok oldu. Bende mutfakta,asansörde,otomobilde fingirdedikleri bölümleri attım zaten ikinci kitapta evleniyorlardı ve Christian'ın tabiriyle vanilyalı ilişkilerinin içinde sevgili kızımız Ana'nın da azgın bir kaçık olduğunu ve kocasının sapkınlıklarından zevk almaya başladığını okuyunca baya baya oha çektim. Nitekim ikinci seride aşırı bir marka olayı her iki dakika da bir ilişkiye girmelerinden başka hiç bir şey olmadı desem yeridir. Bir de sevgili Ellimiz Christian Grey'in kıskançlık krizleri var tabi :) 


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Anastasia rolüne Dakota Johnson hayat veriyor.


Serinin son kitabı olan Özgürlüğün Elli Tonu'nda ise biraz daha az cinsellik göze çarpıyor. Christian'ın evlat edinilmeden yaşadığı travmanın sebebi, Ana'nın kocasıyla ilgili öğrendikleri gerçeklerle beraber Ana'nın hamile olması ortalığı karıştıracak ve Christian'ın geçmişten gelen bir düşmanı ile hesaplaşmasıyla aksiyon üstüne aksiyon yaşanacak.



Kitabı yoğun cinselliği ve marka takıntısı yüzünden çok eleştirebilirim. Özellikle bu kitabı yazanın bir bayanın olduğunu hesap edersek gerçekten o sahneleri okurken ( ki çoğunu atladım okuyamadım)
ağzım açık kaldı. 



3 günde bir seri bitirilir mi derseniz hele de Kindle'dan okumam diye ayak direten bendeniz paşa paşa okudum. Genel olarak yoğun cinselliği bir kenara atarsak Christian'ın Ana'ya duyduğu aşk ve onu koruma iç güdüsü beni büyüledi. Okuyup okumama size kalmış ama ben sevdim özellikle film müziklerini. Benim favori parçam Say you love me :) linki aşağıda dinleyin bence siz de seversiniz !




4 yorum:

ELİF sarı on 14 Eylül 2015 04:05 dedi ki...

Merhaba Kelebek,

Filmin açılış şarkısı ''i put a spell on u'' beni büyüledi resmen. Seattle limanında koşan Christian görüntüsü tüm filmden aklımda kalan tek kare.

Sadece ilk kitabı okudum. 20'li yaşlarda olsam çok etkilenirdim eminim ama 40'a doğru tam gaz giderken daha farklı düşünüyorum erkekler hakkında. O korumacılık denen şey sıklıkla zorbalığa dönüşebiliyor.

Ben filmi izleyemedim, yarısında çıktım. Erotizm dozu çok fazla geldi o dev perdede ama kitaba bayıldım.

Hoşçakal

ELİF sarı on 14 Eylül 2015 04:18 dedi ki...

Blogumda kitapla ilgili yazdığım yazıyı şöyle bitirmiştim:

''Kitap ''çok satan'' ünvanını edebi dili veya kurgusuyla hak ediyor mu?'' derseniz bence hayır.Yazarın başarısı okuyucu kitlesinin çoğunluğunu oluşturan biz kadınların, en derin, belki de en ilkel noktasına parmak basıyor olması. Dijital çağda da olsak, kitaplar deviriyor, üniversiteler bitiriyor da olsak ,o ''saran , kollayan, kanatlarının altına alan, güçlü , mükemmel erkek'' imgesi bir şekilde kuşaktan kuşağa aktarılıyor hala. Bu imgeyi destekleyen koca bir edebiyat, müzik hatta siyaset külliyatı var yüzyıllardır. Kadının ''güçsüz'' olması herkesin işine geliyor belki de..

kelebenk Damla on 14 Eylül 2015 05:46 dedi ki...

Sana katılıyorum film benim için hayal kırıklığı oldu ama kafamda yarattığım Christian Grey tam da Jamie gibiydi o yönden memnunum :)

kelebenk Damla on 14 Eylül 2015 05:53 dedi ki...

Yazını okudum ve çok beğendim sanırım 20 kafasında hareket eden bir hatun olarak kitap beni biraz cezbetti ama daha çok Jamie Dornan hayranlığı :) tekrar teşekkürler yorum için

Yorum Gönder