Sabahattin Ali - Kuyucaklı Yusuf

Sabahattin Ali ve Kuyucaklı Yusuf'u okumayan kalmamıştır demek istiyorum ama Kürk Mantolu Madonna kitabını bile daha yeni yeni okuyanları gördükçe dehşete düşmekle beraber okumayan bir kesimde olabilir diyorum haliyle.


Efendim uzun zamandır Sabahattin Ali okumayan bendeniz 3. kere sindire sindire okuduğum ve her okuduğumda kendini bana biraz daha aşık eden Kuyucaklı Yusuf efsanesinden sizlere biraz bahsetmek istiyorum. Evveliyatında ben Sabahattin Ali'yi çok çok severim ve bütün arkadaşlarıma mini mini sürprizler yapıp bu yazarın kitaplarını alıp onları okumaya sevk etmeye bu gönlü güzel,yazıları güpgüzel adamı daha yakından tanımalarını isterim. İşe de yarar çoğu zaman bir kitabını hediye ettiğim arkadaşlarım daha bir aya kalmadan büyük üstadın bütün eserlerini edinmişler ve sırayla okumaya başlamış olurlar bu da beni içten içe sevindirir ve yeni yeni Sabahattin Ali hayranları kazandırdım edebiyat dünyasına derim.


Sabahattin Ali - Kuyucaklı Yusuf 




Kuyucaklı Yusuf'u okumayan veya okuyup da hali hatırda aklında az kalan kitap dostlarına sesleniyorum hadi bir hatırlayalım Kuyucaklı'yı aa dostlar !



Efendim görüldüğü üzere kitaba ismini veren kişi Yusuf küçük yaşta anasız babasız kalmış bir öksüz ve de yetimdir. Ailesinin gözlerinin önünde öldürülmesi ile küçük yaşta bir başına kalan küçük Yusuf için elbette bu bir talihsizliktir nitekim bu olay esnasında onun  haline acıyıp onu yanına alan kaymakam onu oğlu gibi benimser ve kızı Muazzez ile bir yetiştirerek onu öz kızından ayrı tutmaz. Kaymakamın eşi Şahende eve gelen bu ne idiğü belirsiz çocuğa karşı bir öfke duymakta ama kocasına bu konuda laf geçiremediğinden susup oturmaktadır. Yıllar yılları kovalarken Yusuf koca bir delikanlı olup serpilmiş ancak bir baltaya sap olamamıştır. Kaymakamın bütün ısrarlarına rağmen okula belli bir süre gidip oradan sıkılan Yusuf, herhangi bir iş tutturamamış beybabasının himayesinde olan  bostanlara, tarlalara göz kulak olmak dışında pek iş yapmamaktadır. 15'ine gelen Muazzez de serpilip güzelleşmiş kasabanın delikanlılarından olan içki ve karı-kız düşkünü olan zengin oğlu Şakir'in göz hapsine alınmıştır. Olaylarda zaten Şakir'in Muazzez'e göz koymasıyla annesi Şahende Hanım'ın onu zengin oğluna peşkeş çekmesiyle başlayacak ve kaymakam'ın ani ölümü ile iyice içinden çıkılmayacak bir hale düşeceklerdir.Tabi bir de Muazzez ve Yusuf aşkı vardır ki onu da es geçmemek gerek.


Hikayeyi ara kısımları atlayarak biraz anlattım ancak sonu Muazzez'in ölümü ile biten acı bir hikayedir Kuyucaklı Yusuf ve benim her nedense en sevdiğim Sabahattin Ali eserimdir.


Henüz okuma fırsatınız olmadıysa da şiddetle tavsiye ettiğim eserlerin başında gelmektedir. Kitap YKY Yayınlarından şu an için 64.baskısını yapmış durumda ve 215 sayfa.

Yorumlar

  1. Ben de henüz bu yazarı okumayanlardanım:)Kactır okuyum diyorum ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ne olur okuyun hele bu yazarın külliyatı çok çok önemlidir zira

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan