Sarah Jıo - Elveda Haziran

Sarah Jıo deyince bir pembe furyası gözünüzün önüne gelsin. 2 sene önce D&R yaptığı harika indirimle tanıştım Sarah ile ve sonraki kitaplarını teker teker alıp okudum çünkü kendisi çok çok iyi yazmasa da kaleminde bir sihir gizliydi ve benim küçükken yemekten bıkmadığım pamuk şeker tadında kitaplar yazıyordu zamanla bu onu daha çok sevmeme ve aynı zamanda her kitabında kullanmış olduğu konularıyla onu daha çok eleştirmeme sebebiyet veriyordu. :)


Sarah Jıo'nun bütün kitaplarını okuyanlar ya da en az iki kitabını okuyanlar bilir ki yazar hep mutsuz kadınlar üzerinden hikayesine giriş yapar. Bu mutsuzluk genelde aldatan bir eş, kaybedilen bir bebek,kardeş veya anne ya da teyze olur ve bu kaybedişle birlikte yeni bir şehre taşınan mutsuz kadın genelde onu bekleyen bir gizemi çözmeye uğraşır o gizemin içinde debelenip dururken de karşısına bir prens çıkar kadın ona o da kadına aşık olur. İşte ben yazarda bu senaryonun farklı şekillerde ama aynı olay örgüsüyle önümüze koymasından çok sıkıldım. Evet kitaplarını okuyorum ve evet seviyorum da ancak bu örgüyü değiştirmezse korkarım ki Sarah Jıo Türk hayranlarını biraz bezdirecek.


Asma bahçemden :)



Her neyse kitabın konusundan biraz bahsetmek istiyorum. Kitap June Andersen adlı kahramanımız üzerine şekilleniyor yine. June bir maliyeci ve New York'un en iyi bankalarından birinde üst düzey yönetici ama yaptığı işin yoğunluğu yüzünden panik ataklar geçiriyor ve bedeni daha sakin daha huzurlu bir hayat istediğini ona haykırıyor. Tam bu sırada Seattle 'daki teyzesi Ruby'nin ölüm haberini alan June apar topar Seattle doğru yola çıkıyor. Ruby teyzesinin ona bıraktığı miras ise onun daha çok şaşırmasına sebep oluyor çünkü Ruby ona kendi kitap evini Mavi Kuş Kitap Evini miras bırakıyor ve bu June için gerçekten şaşırtıcı oluyor.


Hikayenin bu bölümünden sonra June ve uzun bir süreden beri konuşmadığı kız kardeşi Amy arasında geçenleri, Ruby'nin arkadaşı ünlü çocuk kitabı yazarı Margaret Wise Brown arasındaki mektuplaşmaları ve Ruby'nin Antony adında evli bir erkeğe aşık oluşuyla beraber uzun yıllar boyunca sakladığı sırlara şahitlik etmeye hazır olmanızı tavsiye ediyorum ve evet kadın kahramanımız yine bir beyaz atlı prens buluyor ve ona aşık oluyor kaçınılmaz son.


Kitabın son bölümünü okuyunca çok ağladığımı itiraf etmeliyim. Biraz duygusal bir şapşal olduğumdan ve kitapları da çok sevdiğimden June'un Ruby teyzesinden kalma kitap evini ayakta tutabilmek için her şeyi yapmasını büyük bir sevgiyle okudum.


Günün birinde bende yazdığım çocuk öykülerini ya da çocuklara yazmış olduğum masalları gün ışığına çıkarmayı istiyorum ki bu kitap beni o yüzden çok etkiledi haa bir de etrafımda bir sürü çocuğun kocaman gözleriyle elimdeki hikaye kitabını heyecanla okumamı sabırsızlıkla bekledikleri o günün hayaliyle de yaşamıyor değilim.


Hem hangi kitap kurdu kendi kitap kafesini açmak ve tarçınlı elmalı kurabiye pişirip yağan yağmurun cama vuruşunu dinleyerek kitap okumak istemez ki sorarım size ;)

Yorumlar

  1. Ay önce şunu söylemek istiyorum: blog yazmaktaki istikrarına ve verimine hayranım Damla :) bazen seni kendime örnek alıyorum, özellikle de yazmaya üşendiğim zamanlarda.. bakıyorum Damla yeni bir blog yazmış, hadi Sibel diyorum içimden, bak kız ne güzel bir şeyler üretiyor, sen daha böyle otur dur.. bırak şu üşengeçliği de sen de yaz bir şeyler :) inan ki beni tetikliyorsun çoğu kez :) bunu bil istedim :) Sarah'ın sanırım 3 tane falan kitabını okudum ve bazı yerleri çok saçma çok uyuz bulmama rağmen resmen kitaba yapışarak ve kendimden geçercesine okudum :) tuhaf bir çekiciliği var gerçekten bu kitapların.. Elveda Haziran'ı okumadım ama offf alsam mı ki acaba diye düşünmüyor değilim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibell senden bunları işitmek ne güzel ! :) Geçen yıl sınav yüzünden çok yazamıyordum bir de bende alışkanlık oldu her okuduğumu izlediğimi az buçuk da olsa yazmak istiyorum yazmazsam rahatsız oluyorum problem bende :D Sarah Jıo'nun bu kitabını seversin ben sonunda çok ağladım bu kitapta da bariz sırlar ve aynı gizem var ama konusu bir kitap evinde geçiyor seveceğini umuyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk