Zülfü Livaneli - Leyla'nın Evi

Zülfü Livaneli benim en sevdiğim yazarların tepesinde yer alır öyle ki onun her yazdığı kitabı,yazıyı,öyküyü,denemeyi aynı heyecanla okumayı sürdürüyorum ve bundan inanılmaz bir keyif alıyorum. Şimdi size daha önce 3 kere okuduğum ve her okuduğumda ayrı bir tat aldığım Leyla'nın Evi kitabından bahsetmek istiyorum.


Kedim Şeftali :)




Leyla'nın Evi kitabında üç baş kişi bir hikayenin baş kahramanları oluverirler birbirlerine bağlanırlar bir anda sıkıca bir felaket onların yakınlaşmasına vesile olur ve de birbirlerinin hayatlarına dokunmalarına.

Osmanlı asilzadesi,paşa torunu Leyla, Almanya'da seks modelliği yapmış asi hip-hop yıldızı Roxy- Rukiye ve büyük konaklarda uşaklık yapmış dedesinden kalan bu mesleği bırakma hayalleriyle yanıp tutuşan artık kendi kendisine hizmet edilmesini isten Ali Yekta Bey.

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com


Bu üç kişinin yaşamları Ali Yekta Bey'in oğlu Ömer'in Leyla Bosnalı'nın yalısını almasıyla değişir. Leyla ailesinden kalan yalıyı zaten yıllar içinde borçlar yüzünden kaybetmiştir ancak yalının içindeki küçük evinde yaşamaktadır. Huzurunu kaçıracak olay ise yalıyı satın alan Ömer Cevheroğlu'nun yalının içinde yaşadığı evi bin bir türlü hileyle onun elinde alması ve yıllardır yaşadığı evinden onu kovmasıdır. Bu kovulma ile büyük bir çaresizlik yaşayan Leyla mahalleden tanıdığı, çocukluğunu bildiği Yusuf'un evine sığınır. Bu sığınış bir nevi dışarıya açılıştır Leyla için çünkü hayatı köşkten,yalıdan ibaret olan bu kadın dış dünyayı tanıyacak ve Yusuf'un asi kız arkadaşı Roxy ile tanışacaktır. İlk bakışta Leyla'dan hoşlanmayan Roxy, onun duruşundan,bilgisinden,görgüsünden etkilenip hayata duyduğu derin bakışını değiştirecek ve farklı bir insan olma yolunda ilerlemeyi seçecektir.

Kitap bir solukta okunacak cinsten zaten yazar bugüne kadarki okuduğum bütün eserlerinde çok iyi gözlemlerle,farklı insan tiplerini bir araya getirmeyi başaran usta bir yorumcu.


Kitabın benim elimdeki baskısı Remzi Kitapevine ait ama şimdiki hakları Doğan grubunda ve almak isterseniz gözü kapalı alıp okuyabileceğiniz bir kitap dahası Leyla'nın Evi yakın bir zamanda tiyatro sahnesine aktarıldı ben gidemedim ama gidenler muazzam bir oyun olduğunu söylediler hep :)

Yorumlar

  1. Livaneli müthiş yazıyor ya, harbiden bak , bayılıyorum onu okumaya , bu arada müthiş şarkılar var blogunda , lakin bu şekilde yorum dönüşlerini göremiyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama napayım kaldırayım mı Eylem :D

      Sil
  2. Leylanın evini çok severek okumuştum :))Leyla'nın hayatının içinde bir çok tarihi bilgi alıyor insan bu kitabı okuyunca :)
    Bundan sonra takipteyim canım:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk