3 Aralık 2015 Perşembe

Gönüllü müsün ?

Dünya Gönüller Günü de geliyormuş hanimiş diyen tüm gönüldaşlar şu ara 5 Aralık gününün gelmesini iple çekiyorlar nedeni çok basit çünkü o gün Dünya Gönüllüler Günü olarak kutlanıyor tüm dünyada.

Birleşmiş Milletler Genel Kurulu 1985 yılında demiş ki ''Yahu ben bu gönüllülük kavramını yaygınlaştırayım, dünya çapında bir duyurayım ve gönüllü programlarını arttırayım da insanlar birbirlerine hiçbir karşılık beklemeden yardım etmeyi öğrensinler,birbirleriyle dayanışmanın ne demek olduğunu bir idrak etsinler'' diye 5 Aralık gününü Dünya Gönüllüler Günü olarak kutlanmasına karar vermiş. 1985'ten bu yana Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 123 ülkede 5 Aralık çılgınlar gibi kutlanıyormuş :P


Türkiye'de gönüllülük kavramı yeni yeni gelişen,yaygınlaşan bir kavram. Pek çok yerde iş gönüllülükten açıldığında bunu bir iş olarak algılayan '' Aaa kaç para alıyorsun sen oradan ? Yok artık beleşe mi çalışıyorsun daha neler ! nidalarını çok duyduğumdan diyorum, gönüllülüğün bizde yeni öğrenilen bir kavram olduğunu. Adı üstünde GÖNÜLLÜLÜK be güzelim bu işin parası, pulu mu olur ama yok bizim bazı kesimlerce para getirmeyen bir işte çalışmak,emek vermek her nedense tuhaf bakışlar yememe sebebiyet vermiştir. :)


Gönüllülüğün bir sürü tanımı var ama kanımca en güzel tanımı : İçinden gelerek yapılan her iyilik bir gönüllülüktür, bir kez bile yaptıysanız o zaman siz de gönüllü olmuşsunuz demektir. Bencil ve sadece kendine çalışan bir dünyada yaşıyoruz ne yazık ki hep bana hep bana türünden insanlar çevremizi sarıp sarmalamış, bir de bakıyoruz zaman geçtikçe biz de o insanlara benzemeye başlamışız oysa ki sadece kendini düşünerek bir insan nereye varabilir ? Elinizi taşın altına koymadığınız müddetçe,yardım olanlara yardım etmedikçe, işin sadece maddi yönünü düşünmek size ne sağlar ? Oysa sınırları kaldırmak bizim elimizde değil midir ? Kendimizden başlasak misal önce sonra çevremizde eğitim olanağı olmayan çocuklar vardır belki ya da çocuk haklarını savunmak isteyen kahramanlara ihtiyaç vardır veya hastalarımız vardır yardım isteyen. Çevre konusunda duyarlılık yönünden eğitilmesi gereken bir sürü minik var, ailesi tarafından okula gönderilmeyen bir sürü çocuk hiç gözünüze çarpmıyor mu ? Acaba kaçımız içimizden bu çocuklar için yaşadığımız yer için ne yapabilirim diye geçirdi hiçbir karşılık beklemeden ?



Gönüllülük adı üzerinde Gönülden gelerek yapılandır. Yaptığınız işe gönlünüzü koymazsanız o işin adı zaten gönüllülük olmaz. 


Dünya'yı değiştirmeye çalışan ve bu işi yaparken her ne olursa olsun uğraşan,didinen emek sarf eden bir sürü güzel insan var. Tegv'de gönüllülük serüvenimde pek çok şey öğrendim ama en can alıcısı ne olursa olsun yaptığınız işin yani gönüllülüğün şu dünyada yaptığınız en güzel şeylerden biri olduğu. Çocuklarla deli gibi oynamak ki hatt-ı zatında futbol oynarken 3 kere yüzüme sert bir açıyla top gelse de kalkıp deli gibi kudurmak, onlarla öğrendiğim şeyleri yeniden keşfetmek,bir çoğunun sizi özlemle beklemesi, sizi görünce deli gibi sevinmeleri, ya da olur ya etkinliğinize gidemeyecek olursanız sizden hesap sormaları ''Eee nerdeydin Damla Abla sen gelmedin geçen hafta ne yaptın ne ettin ?''  :D demeleri ki bunu bana annem sorar eve geç kalınca :D bunlar o kadar özel şeyler ki hatta bir keresinde Anneler Gününe bir gün kala etkinlikten çıkıp yanıma gelen bir çocuğumun ''Damla Abla saçların tıpkı annem gibi kokuyor.''  demesi beni mest etmiştir. 

Demem o ki bütün bu saydıklarım bir insanın parayla satın alamayacağı şeylerdir ve sizin hayatınıza güzellik katar,renklendirir,anlam verir. 



Bu maksatla gönüllülüğe gerçekten gönlünü vermiş bütün süper kahramanların günü kutlu mutlu olsun. Bencilce yaşamayı tercih etmeyen,acaba ben ne yapabilirim diyen,sorumluluk alıp dünyayı daha yaşanılası bir hale getirmeye çalışan bütün abilere, ablalara selam olsun :) 

TEGV 20 .YIL 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

3 Aralık 2015 Perşembe

Gönüllü müsün ?


Dünya Gönüller Günü de geliyormuş hanimiş diyen tüm gönüldaşlar şu ara 5 Aralık gününün gelmesini iple çekiyorlar nedeni çok basit çünkü o gün Dünya Gönüllüler Günü olarak kutlanıyor tüm dünyada.

Birleşmiş Milletler Genel Kurulu 1985 yılında demiş ki ''Yahu ben bu gönüllülük kavramını yaygınlaştırayım, dünya çapında bir duyurayım ve gönüllü programlarını arttırayım da insanlar birbirlerine hiçbir karşılık beklemeden yardım etmeyi öğrensinler,birbirleriyle dayanışmanın ne demek olduğunu bir idrak etsinler'' diye 5 Aralık gününü Dünya Gönüllüler Günü olarak kutlanmasına karar vermiş. 1985'ten bu yana Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 123 ülkede 5 Aralık çılgınlar gibi kutlanıyormuş :P


Türkiye'de gönüllülük kavramı yeni yeni gelişen,yaygınlaşan bir kavram. Pek çok yerde iş gönüllülükten açıldığında bunu bir iş olarak algılayan '' Aaa kaç para alıyorsun sen oradan ? Yok artık beleşe mi çalışıyorsun daha neler ! nidalarını çok duyduğumdan diyorum, gönüllülüğün bizde yeni öğrenilen bir kavram olduğunu. Adı üstünde GÖNÜLLÜLÜK be güzelim bu işin parası, pulu mu olur ama yok bizim bazı kesimlerce para getirmeyen bir işte çalışmak,emek vermek her nedense tuhaf bakışlar yememe sebebiyet vermiştir. :)


Gönüllülüğün bir sürü tanımı var ama kanımca en güzel tanımı : İçinden gelerek yapılan her iyilik bir gönüllülüktür, bir kez bile yaptıysanız o zaman siz de gönüllü olmuşsunuz demektir. Bencil ve sadece kendine çalışan bir dünyada yaşıyoruz ne yazık ki hep bana hep bana türünden insanlar çevremizi sarıp sarmalamış, bir de bakıyoruz zaman geçtikçe biz de o insanlara benzemeye başlamışız oysa ki sadece kendini düşünerek bir insan nereye varabilir ? Elinizi taşın altına koymadığınız müddetçe,yardım olanlara yardım etmedikçe, işin sadece maddi yönünü düşünmek size ne sağlar ? Oysa sınırları kaldırmak bizim elimizde değil midir ? Kendimizden başlasak misal önce sonra çevremizde eğitim olanağı olmayan çocuklar vardır belki ya da çocuk haklarını savunmak isteyen kahramanlara ihtiyaç vardır veya hastalarımız vardır yardım isteyen. Çevre konusunda duyarlılık yönünden eğitilmesi gereken bir sürü minik var, ailesi tarafından okula gönderilmeyen bir sürü çocuk hiç gözünüze çarpmıyor mu ? Acaba kaçımız içimizden bu çocuklar için yaşadığımız yer için ne yapabilirim diye geçirdi hiçbir karşılık beklemeden ?



Gönüllülük adı üzerinde Gönülden gelerek yapılandır. Yaptığınız işe gönlünüzü koymazsanız o işin adı zaten gönüllülük olmaz. 


Dünya'yı değiştirmeye çalışan ve bu işi yaparken her ne olursa olsun uğraşan,didinen emek sarf eden bir sürü güzel insan var. Tegv'de gönüllülük serüvenimde pek çok şey öğrendim ama en can alıcısı ne olursa olsun yaptığınız işin yani gönüllülüğün şu dünyada yaptığınız en güzel şeylerden biri olduğu. Çocuklarla deli gibi oynamak ki hatt-ı zatında futbol oynarken 3 kere yüzüme sert bir açıyla top gelse de kalkıp deli gibi kudurmak, onlarla öğrendiğim şeyleri yeniden keşfetmek,bir çoğunun sizi özlemle beklemesi, sizi görünce deli gibi sevinmeleri, ya da olur ya etkinliğinize gidemeyecek olursanız sizden hesap sormaları ''Eee nerdeydin Damla Abla sen gelmedin geçen hafta ne yaptın ne ettin ?''  :D demeleri ki bunu bana annem sorar eve geç kalınca :D bunlar o kadar özel şeyler ki hatta bir keresinde Anneler Gününe bir gün kala etkinlikten çıkıp yanıma gelen bir çocuğumun ''Damla Abla saçların tıpkı annem gibi kokuyor.''  demesi beni mest etmiştir. 

Demem o ki bütün bu saydıklarım bir insanın parayla satın alamayacağı şeylerdir ve sizin hayatınıza güzellik katar,renklendirir,anlam verir. 



Bu maksatla gönüllülüğe gerçekten gönlünü vermiş bütün süper kahramanların günü kutlu mutlu olsun. Bencilce yaşamayı tercih etmeyen,acaba ben ne yapabilirim diyen,sorumluluk alıp dünyayı daha yaşanılası bir hale getirmeye çalışan bütün abilere, ablalara selam olsun :) 

TEGV 20 .YIL 



0 yorum:

Yorum Gönder