Kayıtlar

2016 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Hayattan Notlar -2

Resim
Genel olarak şöyle bir çevreme baktığımda hemen herkesin bir mutsuzluk dalgasıyla kaplı olduğunu görüyorum be sevgili okur.  Bu son yıllarda daha da arttı galiba hele geçen yıl darbesiydi, komşu ülkelerle yaşanılan krizdi, öldürülen yüzlerce masumdu derken kimselerin tadı-tuzu kalmadı. Dünya içinde bu saydığım şeyleri genelleyebilir hatta çoğaltabiliriz bile. Misal kutuplardaki buzulların erimesiyle başlayan ekolojik dengenin yerle bir olması,tecavüzcülerin, çocuk istismarcılarının artması,dünya genelinde açlıktan ölen insanların sayısında ciddi artışların olması eli çeneye dayayıp ''Dünya'nın boku çıktı be Allahım'' dememize sebep olmakta hayattan çok da bir beklenti içine girmemize sebep olmaktaydı.

Aylin Balboa - Belki Bir Gün Uçarız

Resim
'' Bir vadeden sonra aile ile yaşamak dünyanın en anlayışlı insanları da olsalar bile kötü geliyor.   Tuhaf bir başarısızlık hissi. Yerimi bulamadım,kendi ayaklarımın üstünde duramadım demek gibi.
Daha önce de ayrıldım yanlarından. Üniversite için,çalışmak için farklı farklı şehirlerde yaşadım. Fakat hep bir şey oldu ve hep dönmek zorunda kaldım. Bir kere çıktığınız eve geri döndüğünüzde artık orası sizin eviniz olmuyor. Size ait eşyalar, size ait hatıralarla dolu olsa da benim diyemiyorsunuz. ''

Uzun zamandır Aylin Balboa okumayı planlıyordum en nihayetinde hep bir elim uzandı almak için kitaba sonra alırım diye diye bu zamana kaldı belki de benim için uygun zaman bu aralıktı kim bilir :)

Patrıck Süskind - Koku

Resim
Patrıck Süskind  ve  Koku  benim yine önceden filmini tesadüf eseri izlediğim ama kitabını yine sona bıraktığım bir yazardı. Bunu çok yapar oldum önce filmini izliyorum kitabını sonra bulup okuyorum bu da değişik :D Enteresanım diyorum da bana inanmıyorsunuz işte neyse beni de böyle sevin napalım :D

Sezgin Kaymaz - Bakele

Resim
Sezgin Kaymaz ile tanışalı çok olmadı blogu takip edenler postları okuyanlar birkaç post öncesini hatırlarlar. Bugün Bize Kim Geldi yazarla ilk tanışma kitabımdı ve tadı hala damağımda kaldı okumayanlar için bir tık tık :)


Sezgin Kaymaz ile tanışınca öykülerini çok sevince ki ( ben öyle herkesin yazdığı öyküleri sevmem ) bir Sezgin Kaymaz kitabı olan Bakele kitabını canım Eylem bana hediye ediverdi beni mest etti,çok mutlu etti :)  Eylemin güzel bloguna göz atmak isterseniz tık tık :)



Sarah Jio - Kelebek Adası

Resim
Bu aralar okuma hızım düşünce dedim ki kendi kendime Damla fındık-fıstık niyetine okuyabileceğin bir kitap al kendine de az kafan dağılsın şöyle kolay okunabilen, kafa dağıtmalık cinsinden, bol aşklı-meşkli falan. Böyle düşününce tabisi ki aklıma hemencecik Sarah Jio geldi ve ülkemizde en son çıkan kitabı Kelebek Adası'nı hemen okumaya başladım.

Hayat Akarken

Resim
Ankara Ankara olalı böyle soğuk görmedi sanırım o kadar soğuk ki değil dışarı çıkmak burnumun ucunu dahi o soğuğa çıkarasım yok zaten ben anladım Türkiye'nin bütün soğuğunu,ayazını almışlar,toplamışlar Ankara'ya kitlemişler o derece.


Sizden naber sevgili okur ? Her bişeyiniz yolundadır inşallah,iyilik-afiyet durumlarınız nasıl? Neler okuyor,izliyorsunuz ? Koca bir gününüz nasıl geçiyor,sizin oralarda soğuk mu? Hadi gelin ben neler yapıyorum ne izliyorum,ne düşünüyorum ne okuyorum azıcık hasbihal edelim sizinle özleşmişim dertleşmeyi.

Sezgin Kaymaz- Bugün Bize Kim Geldi

Resim
Kış mevsimini derinden en derinden hissettiğimiz Aralık ayından selam olsun sana sevgili okur! Şimdi sana öyle güzel bir öykü kitabı tavsiye edeceğim ki onu öyle bir anlatacağım ki gidip gözü kapalı alacaksın veyahut merakına yenik düşüp ilk girdiğin kitapçıda içini şöyle bir karıştıracaksın. 

Sezgin Kaymaz ve Bugün Bize Kim Geldi benim okuduğum en şükela öykü kitabı olabilir. İlk Sezgin Kaymaz kitabımdı ve hissediyorum son da olmayacak. Hazırsan biraz Bugün Bize Kim Geldi diyelim mi sevgili okur :)

Ahmet Hamdi Tanpınar - Saatleri Ayarlama Enstitüsü

Resim
'' Saatin kendisi mekan, yürüyüşü zaman, ayarı insandır.''

Saatleri Ayarlama Enstitüsü kitabını okumadıkça kendinizi iyi bir okuyucu konumuna koymayın çünkü bu kitap her okuyucunun senede bir kere okunması gereken bir baş yapıt olmakla beraber altı çizilesi bir sürü cümleye sahip şahane bir kitap.


Ekşi sözlükteki şükela sözleri okumak için TIK TIK yapınız :)



Orhan Pamuk - Kafamda Bir Tuhaflık

Resim
Bakıyorum da en son ne zaman Orhan Pamuk okumuşum diye. Karşıma Şubat 2016 ve Kırımız Saçlı Kadın kitabı çıkıyor. Bu kitabı yazar Kafamda Bir Tuhaflık kitabından sonra çıkarmış ve çıktığı günlerde çok ilgi görmüştü okuyucular tarafından. 

Kırmızı Saçlı Kadın kitabının yorumu için TIK TIK

Bu kitabı uzun zaman almayı planlamış ama hep ertelemiştim çünkü araya hep başka kitaplar giriyordu. Gel zaman git zaman Ağustos ayında çok sevdiğim birinden hediye geldi bu kitap bende içeriğini az-çok bildiğim için kitabı kış mevsimine saklamayı uygun gördüm. 

Jodi Picoult - Cam Çocuk

Resim
Osteogenesis İmperfecta yani Türkçe anlamı Cam Kemik hastalığı. Ben bu kitabı okuyana dek bu hastalıkla alakalı çok bilgi birikimine sahibine sahip değildim. Bu kitabı okuduktan sonra genel anlamda bu hastalığa yakalanan insanları daha iyi anlamaya başladım. Düşünün bir kere dünyada çok da yaygın olmayan Cam Kemik hastalığı en ufak bir sarsıntıda (yatak da dönerken bile)kemiklerinizin kırılması anlamına geliyor üstelik bu kemiklerin kaynaması da baya acılı ve sancılı bir süreç.

Hikayeci'den sonra üst üste aynı yazarın kitabını okumak adetim olmasa da yine de kendime engel olamayarak bu kitaba başladım. 



Jodi Picoult - Hikayeci

Resim
Şu sıralar güçlü ve sürükleyici, çoğu zamanda sizi şaşırtacak cinsten bir roman arıyorsanız ''Hikayeci'' tam da size göre olabilir.  Jodi Picoult'u ilk kez Eve Dönüş Şarkısı ile tanımış ardından Anlaşma,Kız Kardeşim İçin kitaplarını okumuş çok beğenmiştim. Geçen haftalarda kütüphaneye gittiğimde bu yazarın okumamış olduğum iki kitabını da görünce hemen almak istedim bırakınca uzun bir müddet bu kitapları alanlar geri getirmiyorlar çünkü. 


Memduh Şevket Esendal - Ayaşlı ve Kiracıları

Resim
Memduh Şevket Esendal benim bu yıl içerisinde okuma hedefimin içerisinde yer alan bir yazardı. Bazı yazarları okumadıkça lütfen kendinize ben çok okuyorum tam anlamıyla kitap kurduyum demeyin sevgili okur. Türk Edebiyatı bir deniz siz de bu ucu bucağı olmayan deniz de bir balıksınız o yüzden vakit kaybetmeden bu güzel denizin nimetlerinden yararlanın ve bol bol Türk Edebiyatında parıl parıl parlayan yazarlarımızın kitaplarını edinip okuyun. 

Bu yazarların başında hiç kuşkusuz benim gözlem yeteneği, dilimizi kullanış ustalığı ve örgüsüyle sarıp sarmayan bir üstat vardır ki o üstat Memduh Şevket Esendal'ın ta kendisidir. Başarılı eserleriyle her daim sağlam bir okuyucu kitlesine sahip olan yazarın aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığının okunması gereken 100 temel içerisinde yer alan Ayaşlı ve Kiracıları romanından size bahsetmek istiyorum.

Hasan Ali Toptaş - Kuşlar Yasına Gider

Resim
Hasan Ali'nin uzun zamandır beklediğim kitabıydı ''Kuşlar Yasına Gider''. Hasan Ali beni yine yanıltmadı yine ondan beklenildiği gibi harika bir kitap yayınladı. 

Edebiyat dünyasında beni en çok etkileyen yazarların başında Latife Tekin, Nazlı Eray, Ayfer Tunç ve bit-tabi Hasan Ali Toptaş gelmektedir. Kitap hakkında hiçbir yorum okumadan, hiçbir şey duymadan ilk satın aldığım gün dün gibi aklımda. Heyecanlanmış, kitabın kapağını şöyle bir aralamış ve sanki bitecekmiş korkusuyla hemen kapatmıştım. Bazı yazarlarda böyle olur bana ilk gün hemen gidip satın almam biraz zaman geçer belki herkes o kitabı okur o vakitte ama ben hiçbir yoruma bakmam hazır hissettiğimde alıp, okumaya başlarım. Kuşlar Yasına Gider kitabında da tıpkı böyle oldu.

Ayfer Tunç - Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek

Resim
Ayfer Tunç'u çok çok çok sevdiğimi ve her bir kitabını yalayıp yuttuğumu ona hayran olduğumu, ilerde bir gün yazar olursam ( 35 yaş gibi düşünüyorum ) onun gibi olmayı çıldırırcasına istediğimi bilmenizi isterim. Ayfer Tunç benim nezlimde kelimelerle dans eden kadın, onları öldürüp tekrar tekrar hayata döndüren usta bir yazar. Tabi ben bu kadın ne yazsa okurum ama şu an okumadığım iki kitabı kaldı ee haliyle biterse kitaplar ne yapacağım modundayım bu aralar. Bu yüzden hiç acele etmeden içime sine sine okuyor, kendimce notlar alıp duvarlarıma yazıyor,yapıştırıyorum onun dediklerini. Kim bilir belki büyüyünce ilerde Ayfer Tunç olurum :P


Arthur Golden - Bir Geyşanın Anıları

Resim
Uzun zamandır kütüphanemde bekleyen bir kitap vardı '' Bir Geyşanın Anıları'' Elim ne zaman bu kitaba gitse nedendir bilinmez ürküp başka bir kitap alıyor bu kitabı eleste edip '' Daha sonra okurum'' deyip geçiştiriyordum. Yazın o kadar kitap okudum ki sınavlarımın bitmesiyle okunacak kitap kalmayınca benim de elim bu kitaba uzandı ve beni şaşırtacak cinsten akıp gitti kitap.


Pınar Kür - Bitmeyen Aşk

Resim
Şu ara bloga yazmam gereken o kadar kitap var ki haliyle internetten kopuk yaşıyorsanız ve hayatınızın dingin ve bir o kadar da düşünceli bir safhasındaysanız okumak için baya bir zamanınız oluyor. Allahtan bu ara kütüphaneler imdadıma yetişiyor da kitap ödünç alabiliyorum. 

Pınar Kür uzun zamandır okumadığım bir yazardı. Raflarda dolanırken elime Bitmeyen Aşk geldi bende okumadığım için şans vermek istedim ancak nereden bilebilirdim ki adı gibi bitmeyecek türden bir kitap olduğunu. Kitabı bitirdim ama adının hakkını vermiş olduğunu kitabı bitirdikten sonra tescilledim kendi nazarımda. Hazırsanız bir adet Bitmeyen Aşk yorumu gelsin.



Ian McEwan - Çocuk Yasası

Resim
Son zamanlarda bazı kitap profillerinde sıkça rastladığım bir kitaptı Çocuk Yasası. Öyle çok ortalarda gezen ve herkeslerin okuduğu kitapları hemen alıp okumam ben favori yazarlarım hariç elbette. Misal bir Fi -Çi - Pi serisi vardı ki her rastladığım blogda, profilde bu seriye rastlayıp içimde oluşan o kusma dürtüsüne karşı koymaya çalışıyordum. Gerçekten farkındalık zırvalığına sığınarak o seriyi yazan hatunun da bir şey bildiğini sanmıyorum ben edebiyat adına öyle ki kitabın içini bir kez bile karıştırmama rağmen sağlam okuyucu arkadaşlarımın bu kitabı tamamıyle içi şişirilmiş boş bir balon olarak nitelendirmesi kitaba karşı olumsuz olan duygularımın tavan yapmasını sağladı ki onlara teşekkürlerimi bildiririm.

Fi denen seriden nerelere geldik değil mi ne ironik ama sevgili okur :) Her ne ise hadi gelin size içi dolu dolu güzel bir kitaptan bahsedeyim de keyfimiz yerine gelsin değil mi ama :)

Paulo Coelho - Casus

Resim
Yazar Paulo Coelho'nun yeni kitabı Casus çıkınca ne yalan söyleyeyim bu sefer heyecanlanmış,eski kitaplarının tadını alacağımı ummuş pür heves kitabını almak için sabırsızlanmıştım.Nitekim bazı yazarlar ki bu gruba şiddetle Ayşe Kulin'i de dahil ederek söylüyorum sadece para kazanmak amaçlı yazıyorlar. Onların okuyucuları da yeni bir heyecana kapılarak gidip kitapları alıyor ve hayal kırıklığı içinde kitaplarını bitiriyorlar. 

Paulo Coelho hepimiz Simyacı adlı kitabı ile tanıdık çünkü o kitap bir efsoydu ve hali hazırda o kitaptan sonra yazar çok da başarılı kitaplar yazamadı benim nazarımda. Casus kitabı gerek kapağı gerek hikayesiyle ''Acaba ? '' dedirttiği için bana çıktıktan bir süre sonra gidip satın aldığım bir kitaptı. Kitabın ince oluşu,hikayeyi iyi kullanamayışı ve derine inememesi beni bu yazardan soğuttu açıkçası. Kitabın konusu ve bende bıraktığı etkiyi merak ediyorsanız başlıyorum.

Nermin Yıldırım - Rüyalar Anlatılmaz

Resim
'' Hayata devam edebilmek için bazen uzun uzun konuşmak,feryat figan ağlamak ve geçmişin katranından arınmaya çalışmak lazımdı. İçeride tutulan sözler azat edilecek, birikmiş gözyaşları özgürce dökülecek,ertelenmiş yaslar bir bir tutulacaktı ki, içine kapandıkça ağırlaşan, sahibine yük olan ruh ferahlasın. Zira bazı yükler ömür boyu tek başına taşınmayacak kadar ağırdı.''
Şuraya yazı yazmayalı tam bir ay olmuş okumayı bırakmasam da yazı yazmayı bir süreliğine ertelediğim doğru. Bazı sağlık sorunları sebebiyle buralarda değildim çok okudum ama bunları sizinle paylaşacak zamanım olmadı. Şimdi etrafımdaki cam kırıklarını ayaklarımı kesmesinler diye tek tek toplayıp yazma zamanı. Eğer hazırsanız Nermin Yıldırım ve Rüyalar Anlatılmaz ile başlayalım.

Nasıl Küçük Şeylerden Mutlu Olurum ?

Resim
Şimdi şu yazıyı bir anlık bir duygu patlamasından sonra yazıyor olmama kaç puan sevgili okur? Hepimiz insanız ve hepimiz bazı zor zamanlardan geçeriz. Bazen her şey bizim istediğimiz gibi olmaz tamam kabul çoğu zaman olmaz (en azından benim için şu aralar) hayattan umudumuzu keseriz, küseriz insanlara,yaptığımız çoğu şeyden zevk alamayacak hale geliriz. Ben bu yüzden çok sarsılmış, çok zor zamanlar geçirmiştim ama sizi en iyi anlayacak ve tedavi edecek olan unutmayın yine siz olacaksınız.


Sevgi Soysal - Yürümek

Resim
'' Varlığını sürdürmek için her türlü zorbalığa başvuran bir toplumda, birey kendini ancak zorbalıkla savunabilir.''

Sevgi Soysal'a ait olan bu cümle şimdi içinde bulunduğumuz toplumu anlatmıyor mu sizce de ? Herkes birbirini ezmek, birbirinden üstün olabilmek uğruna değerlerinden,geleneklerinden vazgeçerek dahası bunu zorbalıkla gerçekleştirmeye çalışmıyor mu ? 

Bir döneme damgasını vuran ve müstehcenlik gerekçesiyle toplatılan aynı zamanda 1970 TRT Roman Başarı Ödülü'nü de kucaklayan '' Yürümek '' romanından bahsedelim istedim biraz size merakınızı cezbettiysem başlıyorum.


Kore Dizisi - Descendants of the Sun

Resim
Bu yılın en iyi Kore dizilerinden diyebileceğim ve izlerken nutkumun tutulduğu,nefesimin kesildiği bir dizi olan Descendants of the Sun yorumu ile başlıyorum sevgili okur. 2016 yılının bence en iyileri içinde yer alan bu yapım tıpkı W-Two Worlds dizisi gibi beni kendine resmen esir etti çok da iyi etti be!

Aslı Erdoğan - Mucizevi Mandarin

Resim
"Yaşlı ve çirkin bir mandarin'', karşılığını parayla ödeyeceği zevk gecesi için olağanüstü güzel ama taş kalpli bir fahişeye gitmiş. Sabaha karşı yaşlı adamın uykuya dalmasını fırsat bilen genç kadın, soyguncu dostlarını çağırmış. Ne var ki mandarin, tilki uykusundan fırladığı gibi olanca gücüyle karşı koymaya, dövüşmeye başlamış. Haydutlar hem kalabalık, hem de işinin ehliymiş. Onu kolayca köşeye sıkıştırmışlar. Ancak ne kadar vururlarsa vursunlar, bu zayıf, çirkin bedende yara açılmadığını, can alıcı darbelerin iz bırakmadığını görmüşler. Bıçaklarını, kılıçlarını çekmişler ama en keskin bıçak, en acımasız kılıç bile mandarine hiçbir şey yapamıyormuş. Sonunda korkup kaçmışlar. Dövüşü izleyen kadın, yaşlı adamın mucizevi gücünden etkilenmiş, bir kez daha, bu sefer aşk adına sevişmek istemiş. Onu hayranlıkla, arzuyla, şefkatle okşamaya başlamış. Gel gelelim, güzel kadının her dokunuşunda mandarinin bedeninde yeni bir yara beliriyormuş; dövüşün, darbelerin, bıçakların, kılı…

Beni Motive Edin Çok Da Ellemeyin

Resim
Bu bir iç dökme yazısıdır sevgili okur. Seversin ya da sevmezsin okursun ya da okumazsın ama kendi içimdekileri bir nevi paylaşma editidir kendimi anlatma, yaşadıklarımı paylaşma hevesidir kusura kalma emi. Çok çenebaz olursam da yarıda kes okuma gene dellenmiş bu de salla gitsin.

Rainbow Rowell - Eleanor ve Park

Resim
Uzun zamandır bitmesin diye uğraştığım sayfaları bu denli kolaylıkla okunan,eğlenceli bir kitabım olmamıştı. Sevgili Eylem'in bana yolladığı Eleanor ve Park hem çok eğlenceli hem de iki gencin ilk aşklarını,birbirlerine duydukları sevgiyi anlatan çok tatlış bir kitap.

Kore Dizisi - Cinderella and Four Knights

Resim
Cinderella and Four Knights dizisi yine canım arkadaşım Duygunun bana tavsiyelerinden oldu. Dizinin ilk 4 bölümünü ilk yayınlandığında kaçırdım ancak bir oturuşta 4 bölüm izledim ve bit-tabi sevdim bu yüzden de izlediklerim kısmında sizlerle de paylaşmak istedim. Hadi bir adet Cinderella and Four Knights yorumu gelsin mi sayın okur bence gelsin ;)


Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Resim
Sevgili okur bir günde iki yazı yazmak çok da adetim değil ama boş vaktim olunca bugün de pazar olunca ve annem de iki gün sonra gelince hiç vaktim olmayacağından hazır fırsat varken bu yazıyı yazıp paylaşmak istedim.
Malumunuz 1 Ekim'de Tiyatro sezonu açıldı ve bendeniz ilk siftahımı dün gerçekleştirebildim. Esasen Felatun Bey ile Rakım Efendi adlı oyuna gidecektim ama oyunculardan biri hastalanınca biletim bu oyuna çevrildi. Bende oyun oyundur deyip kalkıp gittim efendim sonuçta bu oyunu da izlememiştim. 

Sinan Sülün - Kırlangıç Dönümü

Resim
Ankara'ya sonbahar o kadar yakışıyor ki galiba bunu en iyi dün bir kez daha anladım. Buna vesile olan olay ise Küçük Tiyatro'da oyun dönüşü Kızılay'a kadar yürürken Adalet Sarayının yanındaki parkın sapsarı yapraklarla örtülmesi, o örtünün içinde Dil- Tarih Coğrafya fakültesinin bana sanki göz kırparcasına gülümsemesiydi. Sanki bütün binaların,parkın,gökyüzünün dili vardı, sanki kafamda söylemek istediğim bütün sözcükler bulutlara gidip aklımdakileri fısıldamış ve ara ara bana tebessümünü göstermek için yağmur yağdırıyor benimle eğleniyordu. 

İşte tiyatro çıkışı,yağmur sonrası toprak kokusunu içime çekip kütüphanenin yolunu bulmaya çalışırken aklıma bu aralar Sinan Sülün'ün hala okumakta olduğum romanı geliverdi. Tam da bu mevsime yakışır bir kitap yazmış tam da okudukça insana aşık olmasını tembihleyen bir kitap olmuş dedirtti bana içimden. 
Eğer hazırsan sevgili okur bugün hüzünle ve dolu dolu sevgiyle yoğrulmuş bir hikayeden ''Kırlangıç Dönümü'' adl…

Tahsin Yücel - Mutfak Çıkmazı

Resim
Sonbahar okumalarımdan selam sevgili okur, gününüzün iyi geçtiğini varsayarak size bu yıl içerisinde bütün kitapları olmasa da yazmış olduğu kitapların büyük bir kısmını okumayı hedeflediğim Tahsin Yücel'in Mutfak Çıkmazı adlı kitabından bahsetmek isterim. Sizi sıkmadan,yormadan kısa ve öz anlatmayı başarırım umarım hadi başlıyorum :) 

Tahsin Yücel denince bende şöyle akan sular bir duruyor aynısı Ayfer Tunç için de geçerli. Biliyorum ki bu ikisi ne yazarlarsa yazsınlar okunmalı,okutulmalı. İşte bu yüzden Tahsin Yücel külliyatını yavaş yavaş tamamlamaya çabalıyorum.

Nazlı Eray - Aşkı Giyinen Adam

Resim
Nazlı Eray'ın fantastik dünyasına şöyle güzel bir giriş yapalım mı sevgili okur :) aranızda belki daha önce onu okumayanlarınız olabilir, çok fazla tanımayanlarınız olabilir o yüzden bu şahane dünyayla ve bu zat-ı şahane yazarla sizi tanıştırmak niyetindeyim eminim bu yazıdan sonra aranızdan birkaç okur meraklanacak ve okumak için sabırsızlanacaktır.

Aşkı Giyinen Adam 2002 yılında Yunus Nadi Roman Ödülünü kazanmış. Yazarla ilgili bir dip not Nazlı Eray Hukuk Fakültesi 3. sınıfta okuldan ayrılmıştır. Yazar yazın yaşamına 16 yaşında yazmış olduğu Mösyö Hristo adlı öyküyle başlamış Yeni Türk Edebiyatına yeni bir soluk getirecek olan büyülü gerçekçilik akımının temsilcisi olmuştur. 

Kore Dizisi - Secret Love

Resim
Bu yaz tam anlamıyla Kore dizilerinin müdavimi oldum dizilerin biri bitiyor diğeri başlıyor. İtiraf etmeliyim ki Kore dramalarından sonra izlemediğim Türk dizlerine artık hiç yüz vermez oldum. Adamlar yazıyor cidden ve oyunculukları da bir numero bana kalırsa yaşıyorlar sanki oynarken bu da haliyle beni daha çok bağımlısı yapıyor bu dizilerin.

Bugün size uzun zaman önce bitirdiğim ama ancak şimdi vakit bulup yazabildiğim bir diziden bahsetmek istiyorum. Kıll Me Heal Me dizisinden çok sevdiğim Ji Sung ve Hwang Jung-Eum başka dizilerde de beraber oynamışlar mı diye bakındığımda 2013 yapımı Secret Love dizisine denk geldim ve iki günde bölümlerini hatmettim :)  Bu ikiliyi çok sevdiğim ve ekrana çok yakıştırdığım için bu dizi ile gönlüme daha çok yerleşti köftehorlar :)

Müge İplikçi - Babamın Ardından

Resim
'' Bazen biz rüzgarın peşine düşeriz bazen de hiç umulmadık biçimde ve zamanda rüzgar bizim peşimize. Öyle ki, bazen rüzgar olduğumuzu sanırız. Bu bir aldatmacadır elbette. Asıl olan o coşku ve hızla gidebilmektir. Onun sesiyle bulduğun güç,zalimleri yerle bir edebileceğinin işaretini verir sana. İçinde yürüyen kan, hiç bilmediğin düşlerin ile birleşir ve ilk kez sana kim olduğunu söyler. Yıllardır buluşamadığın gölgenle buluşursun. Hatta asırlardır... ve ilk defa bir işe yaradığına inanırsın. Hayatımın rengi buymuş dersin.

Jane Austen - Emma

Resim
Çok esintili ve rüzgarlı bir Ankara'dan çok çok selam sevgili okur ! Sizin oralarda az da olsa soğumaya, hafiften de olsa kış mevsimini size hissettirmeye başladı mı ? Ankara'ya yaz geç gelir kısa sürer sonbahar ve kış mevsimine hemen kollarını açar. Ankara'da sonbahar çok başkadır kitap okumanın, parklarda amaçsızca dolaşmanın zevki, tiyatro izlemenin keyfi hele çok çok güzeldir işte bu güzellikleri yaşarken de haliyle okuduğunuz izlediğiniz şeylerden daha çok zevk alabiliyor,yaşadığınız bütün olumsuzlukları bir kenara itiveriyorsunuz. Mutlu olmak gibisi var mı be sevgili okur hadi o zaman biraz da kitap konuşalım ister misin :) 

Bugün size İngiliz edebiyatından çok sevdiğim bir yazar olan Jane Austen ile merhaba demek istiyorum. Jane Austen herkes Aşk ve Gurur kitabı ile tanınıyor ve bu kitabın 2005 yılında filmi de çekildi. Hazırsan biraz Jane Austen ve Emma kitabının bende yarattığı etkiden bahsedelim.

Mine Söğüt - Deli Kadın Hikayeleri

Resim
''Ama ne çok dövdünüz beni. Evde hiçbir iş yapmadığım için ne çok kızdınız bana. Yine de fayda etmedi, öğrenemedim. Yemek yapmayı,evi toparlamayı,sizi anlamayı öğrenemedim. Beni sevip sevmediğinizi hiç bilemedim. Sadece kendime çiçeklerden çaylar demledim ve sizi seyrettim.''

Mine Söğüt benim en sevdiğim kadın yazarların başında gelir ama geçen kıştan beri yazarın aklımda olmasına rağmen okumadığım kitaplarını okuyamadığını fark ettim ve fark etmemle kütüphaneye ışınlanmam bir oldu denebilir. 

Mine Söğüt'ün daha önce Madam Arthur ve Hayatındaki Her Şey ve Beş Sevim Apartmanı adlı kitaplarını okumuş dilini çok sevmiştim. Bu iki kitabın yorumlarını blogda bulabilirsiniz. 
Beş Sevim Apartmanı yorumu için tık tık:
 http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/2015/10/mine-sogut-bes-sevim-apartman.html

Ece Temelkuran - Muz Sesleri

Resim
Sizin oraları bilmem ama Ankara sonbaharı şu son bir haftadır iliklerine kadar hissetti hissetmeye devam da ediyor. Ankara'nın sevdiğim yanlarından biri de sonbaharı derinden yaşayabilen ve bunu içinde yaşayan insanlara hissettirebilmesi bu yüzden de başlasın battaniye okumaları be sevgili okur !


Sonbaharın güzelliğinin en güzel yanı salaş kahveler,battaniye altı okumaları ve her daim çay-kahve ile güzel bir kitabın buluşmasıdır benim için işte bu güzel okumalarda size yine az evvel bitirebildiğim Ece Temelkuran ve Muz Seslerinden bahsederek gününüzü renklendirmek isterim. Eee hazırsan bırak soluğunu başlıyoruz sevgili okur.

Kore Dizisi - Playful Kiss

Resim
Hellö be sevgili okur ! İşte yine ben yine bir Kore dizisi ile huzurunuzdayım. Temmuz ayından beri baya dizi izlemişim şöyle bir bakıyorum da ancak bunlardan yalnızca küçük bir bölümünü buraya yorum olarak atabildim. Eğer merak ediyorsanız k-dramaların devamı gelecek beni takip edin güzel okur :)



Bugün size 2010 yılında yayına giren Playful Kiss den bahsedeceğim. Koreantürk'te yeni dizi arayışına girerken alt yazıda mutlaka izlenmesi gereken Kore dizileri diye bir link gördüm. Linkin içinde Playful Kiss de yer alıyordu bende mini bir araştırma yaptım ve bugün itibariyle yayınlanan 16 bölümü ve youtube için çekilen 7 bölümü izledim ve size izlenimlerimi aktarıyorum hazır mısın canım okur hadi başlıyorum.

Tahsin Yücel - Sonuncu

Resim
'' Bir zamanlar kimi insanlar yaratır,kimi insanlar da onlara öykünerek bir yerlere gelirlerdi. Sonra ortada olan,herkesin gördüğünü yazma yaklaşımı geldi. Son zamanlarda da kendinden hiçbir şey katmadan başkalarını yineleme akımı başladı.''
Ne kadar doğru bir cümle öyle değil mi ? Şimdiki popüler kitaplara baktığımızda,en çok satan listelerini kurcaladığımızda bazı kitapların bu nitelikte olduğunu görmek o kadar da zor olmasa gerek. İşte Tahsin Yücel bunun ayrımına yıllar önce varmış Sonuncu gibi harika bir eseri Türk Edebiyatına kazandırarak yine bir farkındalık yaratmış. Bugün bir başka Tahsin Yücel romanı olan Sonuncu kitabını konuşalım istedim sevgili okur hazırsan başlıyorum.

Selçuk Baran - Güz Gelmeden

Resim
Hiiii ! 
Bayramı da yedik yedik bitirdik en nihayetinde bir pazarınız kaldı değil mi bir de bugününüz var pardon unutmuşum be canım okur ama günü yarıladık şunun şurasında ne kaldı cumartesinin de bitmesine :) 

Cumartesinin şanına yakışır bir kitap yorumu gelsin mi o halde, bence gelsin canım okur en nihayetinde kitaplar paylaştıkça çoğalır.

Selçuk Baran benim geç ama güç keşfettiğim yazarlardan biri oldu,yazarı kardeşimin sayesinde tanıdım, okuma fırsatını elde ettim ve iyi ki okumuşum dediklerimin içine hemen girdi,kendine paşa bir koltuk kaptı gönlümde. Hatırlar mısınız bilmem yazarın Bir Solgun Adam kitabını okumuştum kendisiyle ilk kez hasbihal edişim de böyle vuku buldu. Bir Solgun Adam yazısını göremeyip de merak edenler için bir link vereyim de tık tık yapıverin bi zahmet be okur :) 
Bir Solgun Adam blog yazısı için tık tık 
http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/2016/07/bir-solgun-adam-selcuk-baran.html

Kore Dizisi - She Was Pretty

Resim
Hellö canım okur !

Bayramı da yedik şaka maka pazartesi sendromuna hazır mısınız peki ? Yavaştan kendinizi alıştırma turlarına başlayın bence nitekim ben kendimi alıştırmaya başladım ve tatilimin son demlerinde çok güzel diziler izleyip,güzel kitaplar okumayı sürdürüyorum arada da yeni salata tarifleri deniyorum kendimce.
Eee bu kadar hasbihal ettikten sonra uzun zamandır yazmak istediğim yazıyla başlıyorum. Bugün yine bir Kore dizisi She Was Pretty ile gününüze renk katalım ne dersin sevgili okur :)

Thomas Hardy - Çılgın Kalabalıktan Uzak

Resim
İyi bayramlar canım okur :)

Bayram günü size geçen hafta bitirebildiğim bir klasik olan Çılgın Kalabalıktan Uzak adlı kitaptan söz etmek biraz hoş-beş etmek ve kitabın yazarı olan Hardy'den bahsetmek isterim. Okumaya niyetliysen buyur buradan yak ve oku sevgili okur başlıyorum.

Kore Dizisi - Kıll Me Heal Me

Resim
Kore dramalarının bu yaz müptelası oldum be sevgili okur ! Hem de öyle böyle değil baya baya güzel senaryoları var üstelik ciddi anlamda başarılı oyuncuları ile dizilerini izlettiriyorlar haliyle bende neredeyse bütün bir yazımı Kore dramalarına ayırmadım desem yalan olur.


Hatırlarsanız bundan önceki postlarımda size W-Two Worlds ve Doctor Stranger'dan bahsetmiştim Doctor Stranger bitirdim W ise iki bölüm sonra bitecek bende bunun üzerine yeni diziler izlemeye başladım. Bir süre araştırınca Kıll Me Heal Me dizisini çok fazla sevildiğini ve bazı Kore bloggerları tarafından kesinlikle izlenmesi gereken Kore dramalarının başında geldiğini okuyunca bende merakıma yenik düşüp başladım ve iyi ki başlamışım oldu. Hem senaryosu hem de oyuculuklarıyla beni dehşete düşüren Kıll Me Heal Me itiraf etmeliyim ki ilk başlarda beni çok sarmadı ama 8. bölümden sonra dizinin hastası oldum özellikle başroldeki erkek oyuncu olan Ji Sung'a resmen aşık oldum. Hazırsanız başlayalım Kıll Me Heal Me y…

Erdal Öz - Yaralısın

Resim
Size geçen postlarımda söz etmiştim hatırlarsanız Erdal Öz ve Yaralısın kitabını edinip okumak istiyorum demiştim işte o kitabı edindim okudum ve çok ağladım.  İyi romanın nasıl yazılabileceğini bana bir kere da öğreten Erdal Öz'e sevgilerimle Yaralısın'ı anlatmaya başlıyorum sevgili okur hazırsan derin bir nefes al öyleyse.


Tahsin Yücel - Kumru İle Kumru

Resim
Öykücü,romancı,denemeci Tahsin Yücel her kitabıyla beni yeniden kendine hayran bırakan eşsiz kişi,yazar,edebiyatçı Tahsin Yücel. Okurlarını düşündüren,eğiten bulunmaz bir nimet toprağı bol olsun Tahsin Yücel. 

Bugün size yine bir Tahsin Yücel romanı ile karşılıyorum. Çok seviyorum çünkü Tahsin Yücel okumayı onu okurken hem çok bilindik yerlere yolculuk yapıyorum hem de hiç bilmediğim bir dünyanın kapısını aralıyorum gibi oluyor ve hazırsanız başlıyorum Kumru ile Kumru kitabını dilimin döndüğünce anlatmaya.

Hasan Ali Toptaş - Harfler ve Notalar

Resim
''Sevgili çocuklar,hikaye dediğiniz şey kelime kusarak değil, kelime yutarak anlatılır.''

Hasan Ali Toptaş külliyatını devirmeye devam sevgili okur devam devam da az sonra anlatacağım kitap benim için pek bir kıymetli. Neden mi ? Nedenini az sonra öğreneceksiniz ve Doğunun Kafkası Hasan Ali Toptaş'a sizde benim gibi hayran olacaksınız. Hazırsanız bir giriş yapalım Harfler ve Notalar'a.

Yekta Kopan - İki Şiirin Arasında

Resim
''Duyduğum her şeye başka bir anlam vermekten vazgeçemiyorum. Dil böyle işte,             ehlileştirilemeyen  bir hayvan.''

Yekta Kopan'ı nedense öykülerinden çok yaptığı kültür-sanat programları ve seslendirmeleriyle daha çok seviyorum. Çok başarılı bir seslendirme sanatçısı olduğu kadar Türkçeyi kullanmadaki üstün başarısı dili kendine has üslubuyla o özel tınısıyla sizi kendinize hayran bıraktıracak şekilde oynaması benim gibi çok okuyup yazan hele de kitaplara düşkün biri için bir erkeği çekici kılıyor sizi bilmiyorum.

Elif Key - Bize İki Çay Söyle

Resim
Doğru dürüst baharı göremedik, baharı göremeyene yaz gelir mi ?

Gelmiyor.

Gerçi böyle memlekete böyle hava.

Bizim buralara bulut, yağmur,çamur yakışır.

Elmalarla armutların toplandığı,sapla samanın karıştığı memleketlere bahar gelmez.

Geldiği gibi kaçar. 

Paçasından yakalayamayız.


Barış Bıçakçı - Bizim Büyük Çaresizliğimiz

Resim
Bizim Büyük Çaresizliğimiz sahi neydi bizi bu kadar çaresiz kılan şeyler? Hevesle başladığımız ancak ilerledikçe bizi sarmayan kitaplarımız mı yoksa her defasında sarıldığımız umutlarımızın bir bir duvara çarpıp tuzla buz olması mı ?

'' Her şeyin geçip gittiğine,yaşadıklarımızın geçmişte kaldığına kim inandırabilir bizi ?Anılarımızı avuç dolusu su gibi her sabah yüzümüze çarpmanın işe yaramayacağına kim inandırabilir ? '' 

Kore Dizisi - Doktor Stranger

Resim
Bu yaz bir Kore rüzgarına kapılmış olabilirim sevgili okur bunda benim çok sevgili arkadaşım Duygu'nun parmağı başrol oynamakta ha bir de şu benim süregelen işsizlik halimi de hesaba kattığımızı düşünürsek evde patlayıncaya,tıksırıncaya,aksırıncaya kadar kitap okumak film izlemek sayısız çeviri işiyle meşgul olmak gibi pek çok meşgalem varken bir de Kore dramalarına sarmış bulundum sonumu varın siz getirin sevgili okur.