Sınav Şeysi

Bu postu aylardan beri yazacağım güya hep bir erteleme hep bir ''Aman şu sınav da geçsin, aman şu dönemde bir bitsin aman şu zıkkımdan da kurtulayım sağ salim yazacağım vs vs sizin anlayacağınız sevgili okur anca bugüne kısmetmiş :)



Hayatımın son üç yılını sınavlara adadım desem yeri sevgili okur çok boktan zamanlar geçirdim. Yeri geldi boy friend tekliflerini mi geri çevirmedim, arkadaşlarımdan daha fazla ders çalışayım diye onlardan köşe bucak mı kaçmadım, sosyal hayat denen şeyi üç yıldır yaşamıyorum ben sevgili okur pardon da o ne ??   Size sınav şeysimi anlatmak istiyorum dinleyin olmaz mı az biraz içimi dökeyim rahatlayayım :) 



Sevgili okur, ben Edebiyat mezunuyum hay mezun olmayaydım keşke bir ordu kuracak kadar mezunumuz var dahası kime sorsam neye çarpsam Edebiyat anacım hayır ne bu sokakta falan satışa mı çıkarıldı bölüm uçan kuş bile Edebiyat anasını satayım çok sinirleri bozuluyor insanın inanın. Ben bölümüme girerken çok severek girdim o kadar da mezunumuz yoktu haliyle insan üniversiteye girerken bir hayallerle umutlarla giriyorsunuz sonra ellerim bomboş şarkısını söyleyerek çıkıyorsunuz sayın seyirciler. Çok dertliyim çok sen o kadar oku devlete 10 bin borç yap ödemek için bir yerlerin yırtılsın sonra kafan Yıldız Tilbe moduna geçsin. 


Sevgili okur, KPSS denilen illetle 3 yıl önce tanıştım ilk başlarda onu çok kavle almadım ama 2014 sınavı bana öyle bir çarptı ki kendimi yerlerden kazıdım resmen. 



Sene başında pür heves Yds denen illete hazırlanmaya başladım Allah'tan biraz alt yapım vardı da çok tökezlemedim ama o sınavda bile ecel terleri döktüm. Kurs olayına oldum olası çok karşıyım ben. Hayatımda sadece bir kere kursa gittim o da üniversiteye hazırlanırken ama illallah ettim,nefret ettim,t-i-k-s-i-n-d-i-m. Sizde bana diyorsunuz ki içinizden ''Bu kız da amma olumsuz çıktı'' Ah sevgili okur yok öyle bir dünya sene başından beri girmediğim sınav kalmadı başvurmadığım özel okul da yok ama hep olumsuz sanırım ben çok talihsiz bir kızceyim neyse devam ediyorum ben harala gürele bu sınav senin o sınav benim canım ÖSYM'ye olmayan sınav paralarını yatırırken çevremde dolaşan şahin görünümlü Akrabalarımla pardon pardon çok pardon Akbabalarımla mücadele ederken hayat bana son darbesini vurmaya hazırlanıyormuş meğersem haberim yokmuş tam sınav parasını yatırmaya çabalarken lisede en sevmediğim kız beni o gün bankamatikte yakaladı ve yapacağı dillere destan düğünü anlatmaya başladı. Kız daha evlenmeden müstakbel zevcesine ''Kocişim!! '' demeye başlamış bir de elime davetiye tutuşturup inşallah senin düğünü de görürüz tabi olursa bakışıyla bir yeni gelin edasıyla hoplaya zıplaya yanımdan uzaklaştı. Bense sinirimden en yakın markete gidip bir kavanoz Nutella, bir kavanoz fındık ezmesi ve bir kutu antep fıstıklı dondurmayla eve geldim en sevdiğim süpersonik depresip filmimi açtım ve hönkürerek Nutellamdan kaşıklamaya başladım.



Hayatta bizi çok fazla şey zorlar mesela hak etmeyen insanların biz hak edenlerin yerini alması, şükür nedir bilmeyen şükürsüzlerin daldan dala atlayarak kendisine çok aşık zengin kocalar bulması, yıllar boyunca okuyarak dişinizle tırnağınızla girdiğiniz üniversiteden mezun olurken ''Lan keşke mezun olmasaydım bir ordu kuracak kadar mezun var üstelik devlet babaya da 10 bin borç var '' dememiz anne-babadan çok Akbabalar gibi tepemizde uçup etlerimizi didikleyecek olan hısım akrabanın laf söz çarpmaları vs. vs. bunların hepsi bir bir binince haliyle fon da bir Müslüm Gürses ''Kaç kadeh kırıldı sarhoş gönlümde'' veya İbrahim Tatlıses'ten ''Bir meçhule döndü benim hayatım'' şarkılarını kafamda çalarken duyabiliyordum haliyle.


Sınav yaklaştıkça annemin benden ev işlerine daha çok yardım etmemi istemesi, tarihe hiç çalışmadığım kadar çalışıp ''Tarihin Rotası,Tarihin Fillahı,Tarihin Anası-Bacısı, Tarihin Eşşoğ... töbe töbesini alıp Aman Allahım ya bu çıkan soru bankasını almazsam ya da ondan sorarlarsa şüphesi çıkan her yeni tarih soru bankasına kredi kartımın limitini bitirip borcumu ödeyememe noktasına kadar getiren bir mallık furyasına beni sürüklemiş ve sonuçta tarihte hiç çalışmayanla aynı netleri yapmama sebebiyet verdiği için yıl içinde pek çok kişiye saydırma usulüne gitmişimdir.


Demem o ki sevgili okur, hayat siz ne kadar çok peşinden koşarsanız koşun ne kadar çok isterseniz isteyin bazen size ''Bu ara tükkanı kapadık başka zaman gel canım ablam abim'' diyebilir ama siz vazgeçmeyin o inatsa sizde inatlaşın ama hayattan da kopmayın eğer koparsanız bir daha bağlama şansınız olmuyor ne yazık ki yani bazı şeyler zamanında güzel eyyy sevgili okur !!


Ne demiş Süreya '' Hayat kısa kuşlar çok biliyor '' :D

Öperim gözlerinizden :)







Yorumlar

  1. ah be güzelim , sen hayatı yanlış anlamışsın , şimdi diyeceksin ki eylem niye bu kadar dik girdi. Birincisi herkesi çok kaale almışsın , onları unutmayı öğren , ikincisi niye kaçışların bu stres en çok sana zarar verir sınavda , bak kanıtlanmış bir şey çok kasanı sınav da kasıyor , yani demem o ki evet hayatın acı gerçekleri bunlar , para , başarı hırs ama her şey değil , özellikle o milletin neleri var , bak nerelere gelmişler yorumunu zinhar bir daha duymayayım , sen iste , önce iste , başka şeylerle o kadar doluyorsun ki kendi boşluklarının farkına varmıyorsun . Önce silkelen , inan karanlığın en koyu anında güneş ilk ışıklarıyla doğacak dünyana :D seviyorum seni , sert oldu ama kırmak değil niyetim , bil istedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaaa saçmalama Eylemtosum bende seni seviyorum:D dik giren sen ol bana yeter ki :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk