Chrısty Brown - Sol Ayağım 1 ve 2

Hellööğ!

Bu ara yine ders çalışma itemi,kurs,şehir dışından gelen arkadaşları karşılama, gezdirme,eller havaya yapma ekşınları ve müzdarip olduğum kopamadığım alan sınavımın geçen hafta Ohal denen kararla 1 ay ertelenmesi sebebiyetiyle okuyamama durumlarına tekrar döndüm sevgili okur :(  Üstelik pür heves aldığım ve az sonra size hasbihal edip tanıtacağım kitabın ikincisi beni büyük hayal kırıklığına uğrattı. Neyse hazırsanız başlıyorum bu haftaki kitaba :)

Sol Ayağım 1-2


Sol Ayağım kitabını eminim hepiniz bir dönem okumuşsunuzdur okumadıysanız da kesin duymuşsunuzdur illa ki bir dönem çok popüler bir kitaptı. Bundan yaklaşık 8-9 sene evvel okumuştum serinin ilk kitabını ve anımsadığım kadarıyla öğretmenimiz de bir dönem bu kitaptan sorumlu tutmuştu bizi. İlk okuduğumda etkilenmiştim çocuk aklımla vay be demiştim doğuştan beyin felci geçiren bir çocuk nasıl o kadar şeyi başarmış diye de hayret edivermiştim hemen. Kitabın ikincisi olduğunu çok sonra öğrendim araya başka kitaplar girince de haliyle bu kitabı beynimin bir köşesine attım. İki hafta önce kütüphaneye uğrayınca bu kitap ile beraber serinin 2. kitabını da görünce vakit vakittir dedim aldım çantama attım ama 2.kitabını keşke çantama atmaz olaymışım çünkü bende büyük bir hayal kırıklığı yaşattı. İlk kitabı olan Sol Ayağım yine küçük Christy'nin beyin felci ile olan mücadelesini, yaşadıklarını,başardıklarını ve ailesini anlatıyor ve kitap oldukça akıcı bir günde bitirdim ki sınavla beraber çok hızlı okuyamaz oldum bu ara ancak 2.kitaba geçince kitap Christy'in ailesinde,çevresinde yaşanılan olaylara odaklanmış ama bunu yazarken çok zoraki bir dil ile akıcı olmayan bir üslup kullanılmış bilemiyorum belki de çevirmenin hatasıdır. Kitabı bir başkası çevirse belki daha çok zevk alabilirdim ki bunu Grinin Elli Tonu serisinde net olarak yaşamıştım.


Küçük Christy'nin yaşadıkları pek çok kişiye ders olacak nitelikte kaleme alınmış zaten yazarın yaşadıkları gerçek. Beyin felci olan bir çocuğun önce yazı yazmayı azmederek öğrenmesi ardından resme ilgi duyup kendini geliştirmesi ve düzenlenen bir resim yarışmasını kazanarak kendini ispat etmesi müthiş bir kurguyla anlatılmış üstelik yazar bunların hepsini yaparken sadece sol ayağını kullanmış. 


Kitabın ilkini hatırlama maksatlı okumuştum ve yine aktı gitti bir günde ama yazarın devam kitabı olan Sol Ayağım- 2 Her Gün Hüzün bana ilki kadar zevk veremedi ne yalan söyleyeyim. Yine hayatta sizden daha kötü durumlarda olan mücadele etmeyi bırakmayan kişilerin varlığını bilmeniz açısından okumanızı şiddetle tavsiye ederim. :)


Bu arada bana yazın sıkıcı olmayan ama çok da pembevari olmayacak kitaplar önerirseniz çok mutlu olurum. 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan