29 Ağustos 2016 Pazartesi

Hasan Ali Toptaş - Harfler ve Notalar

''Sevgili çocuklar,hikaye dediğiniz şey kelime kusarak değil, kelime yutarak anlatılır.''

Hasan Ali Toptaş külliyatını devirmeye devam sevgili okur devam devam da az sonra anlatacağım kitap benim için pek bir kıymetli. Neden mi ? Nedenini az sonra öğreneceksiniz ve Doğunun Kafkası Hasan Ali Toptaş'a sizde benim gibi hayran olacaksınız. Hazırsanız bir giriş yapalım Harfler ve Notalar'a.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Harfler ve Notalar


Hasan Ali bu kitabını yazdığı kısa denemelerinden oluşturmuş. Yazma serüveninden tutun da, aile yaşamına, yazar-şair arkadaşlarıyla beraber olan minik anılarına, oğluna,çok sevdiği ve tekrar tekrar okuduğu kitaplara,altını defalarca çizdiği cümlelere yer vermiş,bunları anlatırken de okuru ile sık sık dertleşmiş, kendi yaşamından sonelerle doldurmuş kitabını. 


Harfler ve Notalar yazarın aslında bir nevi yazı mecrasında aldığı yol, görüp geçirdiği yaşadığı minik anekdotlardan oluşuyor. Siz kitabı okurken yine Hasan Ali Toptaş'ın Uykuların Doğusu adlı kitabının yazılış serüvenine konuk oluyor, Çürümenin Kitabını alıp okumalıyım diye post-it kenarına yazıveriyor, Yarasalar adlı kitabını hemen araştırmalıyım diye aklınıza not düşüyorsunuz. Tabi bunlar benim ilk aklıma gelip de alıp okumak istediğim külliyatın sadece bir kısmı kitabın içinde Kafka'dan tutun da daha pek çok yazarın eserine yer veren Hasan Ali bizi güzel bir Edebiyat şölenine maruz bırakıyor biz de ağzımız sulanarak bu şöleni bayıla bayıla okuyoruz.


Demen o ki hala Hasan Ali Toptaş okumadıysanız Edebiyattan,sanattan, hayattan oluşan yap-bozunuzun bazı kısımları eksik ve tamamlamak için hemen bu kitabı alıp okumalı,defterinize notlar almalısınız. Kitabı bitirip bir fincan kahveyle kitap hakkında düşündüğünüzde inanın bana yıl içinde bu kitabı yeniden okumalıyım, her satırını yeniden gözden geçirmeliyim diyeceğinize şüphe duymuyorum.




2 yorum:

  1. Henüz kendisinin eserlerini okuma fırsatım olmadı ama oldukça merak ediyorum. Bu kitabı da listeme ekledim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa sürede okursun umarım :)

      Sil

29 Ağustos 2016 Pazartesi

Hasan Ali Toptaş - Harfler ve Notalar


''Sevgili çocuklar,hikaye dediğiniz şey kelime kusarak değil, kelime yutarak anlatılır.''

Hasan Ali Toptaş külliyatını devirmeye devam sevgili okur devam devam da az sonra anlatacağım kitap benim için pek bir kıymetli. Neden mi ? Nedenini az sonra öğreneceksiniz ve Doğunun Kafkası Hasan Ali Toptaş'a sizde benim gibi hayran olacaksınız. Hazırsanız bir giriş yapalım Harfler ve Notalar'a.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Harfler ve Notalar


Hasan Ali bu kitabını yazdığı kısa denemelerinden oluşturmuş. Yazma serüveninden tutun da, aile yaşamına, yazar-şair arkadaşlarıyla beraber olan minik anılarına, oğluna,çok sevdiği ve tekrar tekrar okuduğu kitaplara,altını defalarca çizdiği cümlelere yer vermiş,bunları anlatırken de okuru ile sık sık dertleşmiş, kendi yaşamından sonelerle doldurmuş kitabını. 


Harfler ve Notalar yazarın aslında bir nevi yazı mecrasında aldığı yol, görüp geçirdiği yaşadığı minik anekdotlardan oluşuyor. Siz kitabı okurken yine Hasan Ali Toptaş'ın Uykuların Doğusu adlı kitabının yazılış serüvenine konuk oluyor, Çürümenin Kitabını alıp okumalıyım diye post-it kenarına yazıveriyor, Yarasalar adlı kitabını hemen araştırmalıyım diye aklınıza not düşüyorsunuz. Tabi bunlar benim ilk aklıma gelip de alıp okumak istediğim külliyatın sadece bir kısmı kitabın içinde Kafka'dan tutun da daha pek çok yazarın eserine yer veren Hasan Ali bizi güzel bir Edebiyat şölenine maruz bırakıyor biz de ağzımız sulanarak bu şöleni bayıla bayıla okuyoruz.


Demen o ki hala Hasan Ali Toptaş okumadıysanız Edebiyattan,sanattan, hayattan oluşan yap-bozunuzun bazı kısımları eksik ve tamamlamak için hemen bu kitabı alıp okumalı,defterinize notlar almalısınız. Kitabı bitirip bir fincan kahveyle kitap hakkında düşündüğünüzde inanın bana yıl içinde bu kitabı yeniden okumalıyım, her satırını yeniden gözden geçirmeliyim diyeceğinize şüphe duymuyorum.




2 yorum:

Senden Benden Bizden on 15 Eylül 2016 05:54 dedi ki...

Henüz kendisinin eserlerini okuma fırsatım olmadı ama oldukça merak ediyorum. Bu kitabı da listeme ekledim. Teşekkürler :)

Damla EKER on 15 Eylül 2016 07:40 dedi ki...

En kısa sürede okursun umarım :)

Yorum Gönder