Kemal Varol - Ucunda Ölüm Var

Ölüyorum.
Bu sefer sahiden ölüyorum.
Gelecek misin yanıma ?
Boz Atlı Hızır gibi son nefesime yetişecek misin?
Ucunda ölüm var Heves Ali'm,ucunda ölüm var.


Bugün size Kemal Varol'un Ucunda Ölüm Var kitabından bahsetmek istiyorum kitabı dün bitirdim kitabı genel anlamda çok beğendiğimi söylemeliyim. 

Kemal Varol 77 doğumlu bir yazar daha önce hiçbir eserini okumak kısmet olmadı. Bu kitabını da bana doğum günü hediyesi olarak çok sevdiğim bir arkadaşım hediye etti elbette ki yazarı biliyordum ama daha önce okumamıştım ve benim için bir ilk olacaktı. 

kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Ucunda Ölüm Var - Kemal Varol 
Gel gelelim kitabın konusu daha önce okuduğum hiç bir kitaba benzememekle birlikte içime ince ince işleyen bir Anadolu örgüsüne sahip. Yıllar önce birbirine söz vermiş iki aşık düşünün bu iki aşık bazı sebeplerden ötürü ayrı düşüyorlar yıllar yılı haber alamıyorlar birbirlerinden. Kadın diyar diyar dolaşıyor sevdiği adamı bulabilmek için adamda kayıp o gün bugündür sonra kadın yerleşiyor Anadolu'nun bir köyüne önce ebelik yapıyor ardından da yanık sesiyle Ağıtçı kadın oluveriyor bir anda. Sevdiği adam ise Heves Ali dillere destan sesiyle, sazıyla nam salmış bir usta. Gelene geçene konana göçene sorar Ağıtçı kadın sevdiğini ama yıllar yılı bulamaz bir iz.


Ağıtçı kadın yorulmuştur artık iyiden iyiye yaşlanmıştır Azrail kapısını çalmıştır bir vakit sonra gelip canını alacaktır bildirmiştir bunu ona. Ağıtçı kadın huzurla ölümü beklerken birden bir ses yankılanır kulaklarında yıllar yılı aradığı sestir bu Heves Ali'nin sesidir. Bu sesin peşine düşen Ağıtçı kadın şehir şehir dolaşır durur Bursa,Konya,Erzurum o sesin peşine düşerken birbirinden farklı insanların hikayelerine tanık olur. O hikayeleri dinlerken içi daha da kararır kendi üzüntüsünü unutur o hikayelerin içinde sürüklenip durur.


Kitap hakkında yeteri kadar ipucu verdim sonunu da söylemeyeyim de orasını da eğer kitap ilginizi çektiyse alıp okursanız kendiniz görün. 

Buram buram bir Anadolu okuyacaksınız ben çok çok sevdim kitabı yazarın diğer kitaplarını da edinmek için sabırsızlanıyorum. 


Yorumlar

  1. ana ben de okumadım ama ilk satırlar var ya harika :D

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten anlamlı kitap, anlamlı metinler. Tavsiyeniz için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk