Orhan Kemal - Murtaza

Hiiii!

Canım okur bugün size harika bir Orhan Kemal eserinden bahsetmek isterim bu eser hem çok komik hem de çok eğlendirirken insanı düşünmeye sevk eden şahane bir kitap kısacası Orhan Kemal ve onun bugün bitirdiğim Murtaza kitabı benim blogumun konuğu olacak.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Orhan Kemal okumaları 





Bu benim ilk Orhan Kemal okumam değil elbette yazarı tanıyorum haliyle bu da okurken bana çok büyük getiri bırakıyor size de tavsiyem okuyacağınız kitapların yazarlarını şöyle bir inceleyin ne yazmışlar,külliyatları neler falan diye inanın çok faydasını görecek yazarın diline ve çizmiş olduğu karakterlere yabancılık çekmeyeceksiniz. 



Orhan Kemal Murtaza adlı eseri Everest Yayınlarından çıkmış ve toplamda 363 sayfa zaten Everest'i sevdiğimi bilmeyen kalmadı hem böyle Yeni Türk Edebiyatının müzmin yazarlarını orta bir fiyatta okuyucuyla buluşturuyorlar hem de kapak ve sayfa içi Doğan Kitaba göre daha kaliteli. 

Gelelim kitabın konusuna, Murtaza sizin benim gibi sıradan orta halli bir vatandaş esasında. Onu Murtaza yapan özellikleri onun söylediğine göre arz,namus,şeref, haysiyet,görev ve disiplin kavramlarına bağlı oluşu görevindeyken kimseyi kayırmayışı bozuk düzene karşı aslanlar gibi vuruşması. Murtaza bir mahallede bekçi ama ne bekçi sevgili okur ama ne bekçi Murtazanın bu görev aşkından herkes yaka silkmekte herkes illallah etmekte. Neden mi ? Çünkü Murtaza mahallede adı çıkmış sübyancı amcanın işine çomak sokmakta,paralı dulları ağına düşürüp yolan zampara oğlanları yakalamakta, gece arsızlık eden sakinleri susturmakta dahası milletin tekerine çomar üstüne çomar sokmaktadır. Vatanı uğruna şehit olan ve onun asil kanının damarlarında dolaştığını iki de bir mahalleliye söyleyip duran, oğullarının da aynı Hasan Dayılarına çekmesini isteyen ve yine kendini görevine kaptırıp gözü hiçbir şeyi görmeyecek ( ki kızı bir zaman sonra fabrikada onun dayağıyla beyin kanaması geçirip ölecektir ) olan Murtaza karakterini bize apaçık tanıtıyor zaten.


Murtazayı okurken çok sinirlenebilir, gülebilir, kah okurken gerilebilir yahu kaldı mı böylesi bu devirde bile diyebilirsiniz. 


Kitabı elbette beğendim ama bazı yerlerde devamlı ''Ben şehit Kolağası Hasan Bey'in yeğeniyim almışım amirlerimden sıkı disiplin, görmüşüm kurs '' lafı beni çok sinir etti :D

Orhan Kemal sevenler bu romanı daha alıp okumadılarsa hemen edinip okumalılar. 

Dip Not: Murtaza romanının İngilizcesi de yakın bir zamanda Everestten çıktı meraklılarına duyurulur :)



Yorumlar

  1. everesti ben de severim tabii orhan kemal'i de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bi Orhan Kemal okuması istiyorum senden :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk