17 Eylül 2016 Cumartesi

Selçuk Baran - Güz Gelmeden

Hiiii ! 

Bayramı da yedik yedik bitirdik en nihayetinde bir pazarınız kaldı değil mi bir de bugününüz var pardon unutmuşum be canım okur ama günü yarıladık şunun şurasında ne kaldı cumartesinin de bitmesine :) 


Cumartesinin şanına yakışır bir kitap yorumu gelsin mi o halde, bence gelsin canım okur en nihayetinde kitaplar paylaştıkça çoğalır.


Selçuk Baran benim geç ama güç keşfettiğim yazarlardan biri oldu,yazarı kardeşimin sayesinde tanıdım, okuma fırsatını elde ettim ve iyi ki okumuşum dediklerimin içine hemen girdi,kendine paşa bir koltuk kaptı gönlümde. Hatırlar mısınız bilmem yazarın Bir Solgun Adam kitabını okumuştum kendisiyle ilk kez hasbihal edişim de böyle vuku buldu. Bir Solgun Adam yazısını göremeyip de merak edenler için bir link vereyim de tık tık yapıverin bi zahmet be okur :) 

Bir Solgun Adam blog yazısı için tık tık 

http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/2016/07/bir-solgun-adam-selcuk-baran.html

http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/
Selçuk Baran'ın okuduğum ikinci kitabı Güz Gelmeden 
Güz Gelmeden 4 Kasım 1999 tarihinde aramızdan ayrılan Selçuk Baran'ın çekmecesinde bulunan son romanı. Bu kitapta Baran, Yeşilçay'da, küçük bir çayın sahil kasabasına esir ettiği insanları, onların birbirine değen yaşamlarını konu edinmiş. Bu sahil kasabasında yaşayan oradan yolu geçen insanların hayatlarına değinen Baran, farklı kişilerin ağızlarından her bir insanın hikayesini önümüze sermiş. Her bir hayatın ona değen bir başka kişinin ağzından anlatıldığı bu kitap yine bana Yusuf Atılgan ve onun kelimelerini hissettirdi. 


Kendine has kurgusu,üslubu ve söyleyiş tarzı ile sıkılmadan okuyacağınız bu romanı size şiddetle tavsiye ediyorum. 


Yapı Kredi Yayınlarından çıkan kitap 242 sayfa ve tekrar tekrar okunmayı hak edecek değere sahip. Önümüzdeki kış tekrar okuyacağım kitapların içine şimdiden girdi bile. 



2 yorum:

  1. Yakında d&r ye yolum düşecek ve bir sürü kitap alacağım. Bu kitabı da alacağıma söz veriyorum. Kitabın kapağına bayıldım resmen. Teşekkürler kelebenk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan yorumunu paylaş lütfen :)

      Sil

17 Eylül 2016 Cumartesi

Selçuk Baran - Güz Gelmeden


Hiiii ! 

Bayramı da yedik yedik bitirdik en nihayetinde bir pazarınız kaldı değil mi bir de bugününüz var pardon unutmuşum be canım okur ama günü yarıladık şunun şurasında ne kaldı cumartesinin de bitmesine :) 


Cumartesinin şanına yakışır bir kitap yorumu gelsin mi o halde, bence gelsin canım okur en nihayetinde kitaplar paylaştıkça çoğalır.


Selçuk Baran benim geç ama güç keşfettiğim yazarlardan biri oldu,yazarı kardeşimin sayesinde tanıdım, okuma fırsatını elde ettim ve iyi ki okumuşum dediklerimin içine hemen girdi,kendine paşa bir koltuk kaptı gönlümde. Hatırlar mısınız bilmem yazarın Bir Solgun Adam kitabını okumuştum kendisiyle ilk kez hasbihal edişim de böyle vuku buldu. Bir Solgun Adam yazısını göremeyip de merak edenler için bir link vereyim de tık tık yapıverin bi zahmet be okur :) 

Bir Solgun Adam blog yazısı için tık tık 

http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/2016/07/bir-solgun-adam-selcuk-baran.html

http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/
Selçuk Baran'ın okuduğum ikinci kitabı Güz Gelmeden 
Güz Gelmeden 4 Kasım 1999 tarihinde aramızdan ayrılan Selçuk Baran'ın çekmecesinde bulunan son romanı. Bu kitapta Baran, Yeşilçay'da, küçük bir çayın sahil kasabasına esir ettiği insanları, onların birbirine değen yaşamlarını konu edinmiş. Bu sahil kasabasında yaşayan oradan yolu geçen insanların hayatlarına değinen Baran, farklı kişilerin ağızlarından her bir insanın hikayesini önümüze sermiş. Her bir hayatın ona değen bir başka kişinin ağzından anlatıldığı bu kitap yine bana Yusuf Atılgan ve onun kelimelerini hissettirdi. 


Kendine has kurgusu,üslubu ve söyleyiş tarzı ile sıkılmadan okuyacağınız bu romanı size şiddetle tavsiye ediyorum. 


Yapı Kredi Yayınlarından çıkan kitap 242 sayfa ve tekrar tekrar okunmayı hak edecek değere sahip. Önümüzdeki kış tekrar okuyacağım kitapların içine şimdiden girdi bile. 



2 yorum:

Samet Tutal - Kişisel Blog on 17 Eylül 2016 08:12 dedi ki...

Yakında d&r ye yolum düşecek ve bir sürü kitap alacağım. Bu kitabı da alacağıma söz veriyorum. Kitabın kapağına bayıldım resmen. Teşekkürler kelebenk :)

Damla EKER on 17 Eylül 2016 09:31 dedi ki...

Okursan yorumunu paylaş lütfen :)

Yorum Gönder