Beni Motive Edin Çok Da Ellemeyin

Bu bir iç dökme yazısıdır sevgili okur. Seversin ya da sevmezsin okursun ya da okumazsın ama kendi içimdekileri bir nevi paylaşma editidir kendimi anlatma, yaşadıklarımı paylaşma hevesidir kusura kalma emi. Çok çenebaz olursam da yarıda kes okuma gene dellenmiş bu de salla gitsin.



Nerede olduğunu bilmiyor musun, sürekli savaşmaktan zor olan hayatını kolaylaştırmaya çalışmaktan ve yokuş aşağı yuvarlanmaktan sıkıldın mı ? Hayat biz planlar yaparken Allah babanın bizi baya yukarılardan izleyip sırıtması -Alo ! Napıyonuz ponçikler siz istediğiniz kadar kıçınızı yırtın benim dediğim olacak nidalarıyla hayatın size esaslı bir şamar patlatmasıdır. 



Bu tamamiyle işin gırgırı elbette ama blogger acı söyler sayın okur inanın bana acı tecrübelerimle bunu sabitledim size de anlatmayı farz bildim. Eee hazırsanız hayatımın en koyu demli günlerini ve kendimi motive etmek için yaptıklarımı anlatıyorum. 


Lisanstan mezun olalı beri tek isteğim iyi bir işim olsun kafama göre hareket edeyim haftada iki kere sinemaya gideyim istediğim kitapları özgürce alabileyim erkek arkadaşıma posta koyabileyim ve canım o anda nereye ve kime gitmek isterse gitmek istemekti. Haliyle bu gibi ekşinları bedava gerçekleştiremiyorsunuz biraz paranızın olması şart. Yüksek lisans yaparken de para şartmış bir de geri ödemeli burs alıyorsunuz ya devlet babadan onu da ödemek çok koyuyormuş dahası sizden küçüklerin tek tek evlenip kına günlerine çağrılıp -Sen de yok mu bir şeyler, -Aaa senin de vardı sanki ne oldu bitti mi vah vah ee bu zamanda benimki gibi erkek nerede gibi mal nidalara maruz bırakılabiliyorsunuz. 


Ya ben bu evlilik işlerini aştım galiba eskisi gibi kına ve düğünlere gitmek beni yormuyor en çok da düğün pastası yemeye bayılıyorum. Bütün tabakları önüme çekip hunharca pasta kemiriyor ve tabi ki o pastalara bok atmayı ihmal etmiyorum.


Telefonumun şarjı daha çok gitse daha mutlu bir insan olabilirmişim gibi geliyor bazen ya da internet paketimin hiç bitmeyecek gibi harcamak veya çok sinir olduğum birinin önümde düşmesi de benim hunharca mutlu olmama sebep olabilir. Ne değişik bir insanım ama ya gıcık kaptığınız birinin önünüzde yuvarlandığını düşünün bence siz de hunharca mutlu oluverirsiniz alın size motive şeysi :P



Hayatınız tepetaklak mı? 

Aileniz bir işiniz yok,para kazanamıyorsunuz diye çok mu üzerinize geliyor?

Üniversite sınavına girmek sizin sürekli kabus görmenize mi sebep oluyor?

Sevdiğiniz kız(erkek) aslında sizi kanka olarak mı görüyor? ( Bu arada kanka ayağı kusura kalmayın ama göt ayağı)

Kpss'den yıldınız mı ? Akrabalarınızın hepsi Kpss uzmanı mı kesildi, sürekli övülen komşu çocuğunu bulup benim gibi öldürmek mi istiyorsunuz? 

O zaman doğru yerdesiniz sevgili okur. Size kendimi motive ederken neler yaptığımı anlatıyorum. Üzerine rahat bir şeyler geçir ve git bir kahve yap yazıyı okumadan önce.


1- Ben kendimi ne zaman kötü hissetsem yürüyorum. Evet yürümek bana o kadar iyi geliyor ki hele de kulaklıklarımı alıp son ses müzik dinlerken yürümek beni oldum olası rahatlatır. Sinirliysem,üzgünsem evde ağlayamıyorsam çıkarım evden ve saatlerce yürürüm. Deneyin bence sakin kafayla.



2-Dinlerken mutlu olduğum bir müzik listesi yapar ve onu telefonuma yüklerim. Genelde favorilerim Ceylan Ertem, Yeni Türkü, Bülent Ortaçgil, Cem Adrian ve Sıla. 


3- Eğer yalnız kalmak istiyorsam kimseyle konuşmam. Telefonumu kesinlikle açmam,kimseyle yazışmam görsem bile yazmam,açmam. Sizi gerçekten seven dostlarınız varsa sizin peşinize düşüyorlar zaten gerisini de sallayın pek bi boka yaradıkları söylenemez onların. Hayatınızda sizin canınızı kim yakıyorsa,sizi kim üzüyorsa kıçlarına tekmeyi basın. :D Unutmayın sizden bir tane var 10 tane değil. 


4- Okuyun. Depresyonda olduğum zaman açıp bol bol Bridget Jones okurum ben hem komik hem de eğlenceli.

5- Çok sevdiğiniz biriyle görüşün sizi koşulsuz seven ve sizi her koşulda dinleyebilen birine sahip olun ve onu sakın kaybetmeyin.


6- Yemek yapın. Ben yapmayı değil ama yemeyi severim annem beni çok mutfağa sokmasa da o tatildeyken kendimi baya bir geliştirdiğim söylenebilir en azından artık makarnanın dibi tutmuyor ve yapış yapış olmuyor o kadar söylüyorum size :D

7- Kendinizde olumlu ve olumsuz gördüğünüz yönlerinizi bir deftere yazın. Mesela ben çok inatçıyımdır ve bu yönümü çok severim :D En sevmediğim özelliğim çok sıcak kanlı olabiliyorum bazen bokunu çıkarabiliyorum ya neyse bunu da aşıyorum bence.

8- Kısa molalar verin. Sevdiğiniz şeyle uğraşın ne yapmak istediğinizle ilgili kendi kendinizle konuşun. Kafanızı rafa kaldırın bırakın arada o da nefes alsın. Dünyanın derdi çok be sevgili okur siz uğraştıkça olmayabiliyor çok yaşadım gene söylüyorum ''SU AKAR YOLUNU BULUR.'' Bazen akışına bırakmak peşinden koşmamak iyidir. Siz koştukça sizden kaçacaktır bırakın o size gelsin ya da bırakın ne hali varsa görsün.




9- Kader-Kısmet bu tarz şeylere de inanın. Bazen ne yaparsanız yapın olmaz. 

10- Aileniz yanınızda mı, sağlıklılar mı, herhangi bir hastalık,sağlık sorunu olmadığı müddetçe her şeye çare bulunuyor şu dünyada da bir ölüme çare yok. Unutmayın hepimizin gideceği yer aynı yanımızda hiçbir şey götürmeyeceğiz;günahlarımız ve sevaplarımızdan başka.


11- Büyük konuşmayın hiç olmaz ya da olacak demeyin. O laf sizi öyle bir yerde gelip buluyor ki şaşar kalırsınız :)

12- Yapabilirseniz çizim yapın. Ben ufaklıktan beri çizerim az buçuk da iyiyim bu konuda bu aralar yeniden başlayacağım.

13- Ön yargılarınızdan sıyrılın. 

14- Kullanmadığınız eşyaları ihtiyacı olan birilerine verin. 

15- Depresyonun en içinde misiniz o halde açın bir Türk filmi yanına da bir paket cips ve en alasından bitter çiklat kilolarınızla halay çekin.

16- Daha da tavsiye isterseniz ya da konuşmak aha da buraya yazın ben okurum sevgili okur. 


Not : Bu yazıları sürekli yazma niyetindeyim başınız ciddi derecede belada benden söylemesi.



Yorumlar

  1. Seni ben ye-rimmmm!!! Hepsine okey de sicakkanliligini aşma bence. Daha iki kez yuz yuze gorustuk ve simdiden yaninda bu kadar rahat olmami saglayan sicakkanliligin oldu :*

    YanıtlaSil
  2. Bence arada yaz içini dök rahatla kurtul fazlalıklardan:) aılelerın hepsı aynı, düğün pastaları hep guzel, yaşam hayalller kadar bize saygı duymuyor maalesef:(

    YanıtlaSil
  3. Aileden olmayan bir kankanız olsun ve ona salya sümük ağlayın, gerçek haliyle duygularınızı bağıra çağıra ifade edin..

    Sırf azcık param olsun mantığı ile özgürce karar verebildiğiniz, kaynana- elti- çoluk-çocuk-koca kavramlarının hayatınızda olmadığı gençlik yıllarınızı boktan işlerde harcamayın..

    YanıtlaSil
  4. Ilık duş iyi gelir.Günlük tutup yazmak da iyidir :)

    YanıtlaSil
  5. Ben deli deli dans ederim. O da çok iyi geliyor:))) Bağıra bağıra şarkı söylemekte süper:) Sonra kitap okumak iyi gelir, neşeli müzikler dinlemek. Montaigne Denemeler kitabında "canı sıkılan kadın kalkıp evi süpürsün" diyor. Yani hareket etmenin ruha iyi geleceğini anlatıyor.

    YanıtlaSil
  6. 12. seçeneği her zaman yapıyorum. Canım sıkılınca ya da öfkelenince elime kalemi alıp kulağıma da kulaklık takıp (Her zaman Sagopa Kajmer çalar) çizim yapıyorum. Kahve değil de çay vardı elimde bence böyle okuması daha keyifli oldu :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan