Nasıl Küçük Şeylerden Mutlu Olurum ?

Şimdi şu yazıyı bir anlık bir duygu patlamasından sonra yazıyor olmama kaç puan sevgili okur? Hepimiz insanız ve hepimiz bazı zor zamanlardan geçeriz. Bazen her şey bizim istediğimiz gibi olmaz tamam kabul çoğu zaman olmaz (en azından benim için şu aralar) hayattan umudumuzu keseriz, küseriz insanlara,yaptığımız çoğu şeyden zevk alamayacak hale geliriz. Ben bu yüzden çok sarsılmış, çok zor zamanlar geçirmiştim ama sizi en iyi anlayacak ve tedavi edecek olan unutmayın yine siz olacaksınız.



Okuldan mezun olduktan sonra insan büyük bir boşluğa düşüyor ister istemez her gün gördüğün, konuştuğun insanlar bir anda kayboluyor sonra alışkanlıkların onlar da birer birer seni terk ediyor. Her sabah düzenli yürüyüşe çıkardım mesela ben son iki senedir sınavlar yüzünden buna eskisi gibi çok vakit ayıramıyordum ama sınavlarımın bitmesiyle yeniden başladım. Sabahları erken kalkıp yürümek o kadar iyi geliyor ki tahmin edemezsiniz. Bir zaman sonra vücudunuz alışınca siz bırakmak isteseniz de vücudunuz istemeyecektir.


İş arama telaşına kapıldım bir anda herkes gibi düzenli bir hayatım, gidip geleceğim iyi bir işim olsun istedim sınavlar yüzünden çok fazla içime kapandığım,kimseyle çok görüşmediğim zamanlar oldu. Saçlarımdaki aklar bunun en güzel kanıtıdır mesela :) 


Çok sıkıldığımda kendi kendimi motive etmek istediğimde sevdiğim şeyleri yapmaya hep özen gösterdim. Sınav zamanı canım ders çalışmak istemiyorsa modum düşükse hep bir-iki gün bıraktım çalışmayı. Tiyatro sezonundaysak tek başıma oyunlara gittim eğer o gün iyi çalıştıysam kendime ödüller vermeyi ihmal etmedim. İstediğim bir kitabı satın aldım,bir kahveye girip kendime pasta ısmarladım,uzun süredir görüşmediğim bir arkadaşımla görüştüm,gönüllülük yaptığım vakıflara gittim ve hiçbir zaman olumsuz düşünmemeye çalıştım. Bazen kara bulutlar tepeme çıksa da ağlama krizlerine girsem de kendimi en kötüsüne alıştırmamaya, kötü düşünmemeye çalıştım.


Bazen salt yaşadığımız için,aldığımız nefes için bile çok fazla şükür etmeliyiz. Hastanelere işim düşüyor bazen o kadar sarsılıyorum ki bir kaç gün kendime gelemiyorum. Etrafımızda her zaman bizden daha kötü şartlara sahip olan insanlar var umut etmek ve şükür etmek ben bu yaşıma kadar hep bu iki kelimenin sihrine inandım. Her zaman her şeyin sahibi olamazsınız bazen peşinden çok koştuğunuz şeyler size altın tepside sunulmaz, hayatı sizden daha kolay yaşayan insanlar da muhakkak olacaktır ama unutmayın bu sizin yaşamınız ve onu daha güzel yapmak sizin elinizde eğer olmuyorsa yukarıdakinin vardır bir bildiği deyin ve geçin üzerine çok düşünmeyin,yıpranmayın. Hayat o kadar kısa ki ne oldum demeden bir bakmışsınız geçmiş ve siz kendi hayatınızda oynayan sıradan bir figürana dönüşüvermişsiniz.


Sabır güzel şeydir ve meyvesi çok güzeldir. Mutluluk kolay bulunan bir şey değildir ama onu da yaratan sizsinizdir. Kendinize değer verin sevgili okur ve küçük mutlulukların peşinden koşun haa bir de unutmadan hep gülümseyin. Siz gülümsedikçe dünya daha çekilir bir yer olacaktır ve gülümsemek bulaşıcıdır :)








Yorumlar

  1. Hep gülümseyebilmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir duygu patlamasi olmus.

    YanıtlaSil
  3. Aslında mutlu olmanın en basit ve etkili tarifi umut etmek ve şükretmek bizce de çok hoş bir yazı olmuş gerçekten, hep umut ve şükretmek duasıyla, selametle :)

    YanıtlaSil
  4. Böyle bir yazıya ihtiyacım varmış :))

    YanıtlaSil
  5. Mutluluk peşinden bazen koşturuyor ama sonra güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  6. Keyif zamanları diye bir yazı yazmıştım bende o geldi aklıma senin yazını okurken . Kendimize arada bir ne istediğimizi sormak ve istediğimiz şeyi yapmak mutluluk sebebi.

    YanıtlaSil
  7. Evet gerçekten bakınca hepimiz bir figüran olmuşuz.


    Bu arada seni bayadır takip ediyorum. Artık seni de beklerim.

    http://berilcimcime.blogspot.com.tr
    ve
    http://makyajbox.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. ☺blogunuz güzelmiş takibe aldım okuugit.blogspot.com.tr ben de bloguma beklerim ☺

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Nermin Yıldırım - Dokunmadan