9 Ekim 2016 Pazar

Sinan Sülün - Kırlangıç Dönümü

Ankara'ya sonbahar o kadar yakışıyor ki galiba bunu en iyi dün bir kez daha anladım. Buna vesile olan olay ise Küçük Tiyatro'da oyun dönüşü Kızılay'a kadar yürürken Adalet Sarayının yanındaki parkın sapsarı yapraklarla örtülmesi, o örtünün içinde Dil- Tarih Coğrafya fakültesinin bana sanki göz kırparcasına gülümsemesiydi. Sanki bütün binaların,parkın,gökyüzünün dili vardı, sanki kafamda söylemek istediğim bütün sözcükler bulutlara gidip aklımdakileri fısıldamış ve ara ara bana tebessümünü göstermek için yağmur yağdırıyor benimle eğleniyordu. 


İşte tiyatro çıkışı,yağmur sonrası toprak kokusunu içime çekip kütüphanenin yolunu bulmaya çalışırken aklıma bu aralar Sinan Sülün'ün hala okumakta olduğum romanı geliverdi. Tam da bu mevsime yakışır bir kitap yazmış tam da okudukça insana aşık olmasını tembihleyen bir kitap olmuş dedirtti bana içimden. 

Eğer hazırsan sevgili okur bugün hüzünle ve dolu dolu sevgiyle yoğrulmuş bir hikayeden ''Kırlangıç Dönümü'' adlı kitaptan bahsedelim Verda ile Ali nasıl aşık olmuşlar birbirlerine bir dinleyin benden de.


http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/
Kırlangıç Dönümü yazarın ilk romanı daha önce Karahindiba adlı bir öykü kitabı bulunuyor.
Kırlangıç Dönümü işlemediği bir suçtan ötürü üniversitede okurken hapse atılan orta sınıftan olan ama zeki,hassas ve duyarlı Ali ile ailesinin ona verdiği olanaklarla iyi bir eğitim alan, akademisyenlik hayatında başarılı olan ancak bir önceki ilişkisinde aldatılan bu yüzden aşka inancını kaybeden Verda'nın hikayesiyle başlıyor. 



Ali hapiste işlemediği bir suç yüzünden senelerce işkence çekmiş,türlü haksızlıklara uğramıştır, yaşadığı şeyler gördükleri onun için kolay değildir nitekim ruhunda açılan kara deliğin farkındadır ve bir şeklide hayata olan inancını yitirmemiştir. Ali hapisten çıkınca ablası Nergis ve eniştesi Hüseyin'in yanına yerleşir. Hüseyin'in küçük bir çiçekçi dükkanı vardır ve boş zamanlarında ona yardım etmektedir. Dükkanın yan tarafında açılan pasta dükkanına sürekli gidip gelen Verda ilk bakışta hemen Ali'nin dikkatini çeker ve ona ilk görüşte aşık olur. Ali'nin duygularından ilk başta bi haber olan Verda ise aldatılmanın acısı ile en yakın arkadaşı olan Başak'ın yanına sığınırken Ali ile karşılaşır zamanla onun bakışlarının, masumluğunun tesiri altında kalır ve bu iki genç insan yakınlaşır. 

İlk başlarda Ali'nin yaşadıklarını bilmeyen Verda zamanla onun ruhuna ulaşacak ve ulaştığı anda ona daha çok bağlanacaktır ancak bu ilişki zamanla Verda'nın çevresini bilhassa ailesini tedirgin edecektir.


Kitabın sonunda sizce çiftimizin zorlukla süregelen aşkı devam edecek mi yoksa kötü bir son mu bizi beklemektedir ? 


Kitabı okuyan ben elbette okumayanlar için spoiler vermiyorum. Kitabı alıp okumanız gerek :)



Karahindiba öykü kitabıyla beni mest eden Sinan Sülün ne yazık ki Kırlangıç Dönümü ile beni biraz hayal kırıklığına uğrattı demesem olmazdı. Ben ondan daha sağlam bir roman daha farklı bir örgü beklerdim. Nitekim yıl başından beri okumak istediğim bu kitap akıcı ve kolay ilerledi,sıkmadı da ama günümüzdeki çıkarcı ilişkilere bakınca bu aşkın gerçek olamayacak derece de hayal ürünü olduğunun bilince olmak benim kanatlarımın kırılıp alaşağıya yere çakılmama sebep oluyor nedense :) 



Aşk romanı sevenlere tavsiyedir sevgili okur :)

2 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim...
    http://modadusleri.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

9 Ekim 2016 Pazar

Sinan Sülün - Kırlangıç Dönümü


Ankara'ya sonbahar o kadar yakışıyor ki galiba bunu en iyi dün bir kez daha anladım. Buna vesile olan olay ise Küçük Tiyatro'da oyun dönüşü Kızılay'a kadar yürürken Adalet Sarayının yanındaki parkın sapsarı yapraklarla örtülmesi, o örtünün içinde Dil- Tarih Coğrafya fakültesinin bana sanki göz kırparcasına gülümsemesiydi. Sanki bütün binaların,parkın,gökyüzünün dili vardı, sanki kafamda söylemek istediğim bütün sözcükler bulutlara gidip aklımdakileri fısıldamış ve ara ara bana tebessümünü göstermek için yağmur yağdırıyor benimle eğleniyordu. 


İşte tiyatro çıkışı,yağmur sonrası toprak kokusunu içime çekip kütüphanenin yolunu bulmaya çalışırken aklıma bu aralar Sinan Sülün'ün hala okumakta olduğum romanı geliverdi. Tam da bu mevsime yakışır bir kitap yazmış tam da okudukça insana aşık olmasını tembihleyen bir kitap olmuş dedirtti bana içimden. 

Eğer hazırsan sevgili okur bugün hüzünle ve dolu dolu sevgiyle yoğrulmuş bir hikayeden ''Kırlangıç Dönümü'' adlı kitaptan bahsedelim Verda ile Ali nasıl aşık olmuşlar birbirlerine bir dinleyin benden de.


http://kelebenkinnotdefteri.blogspot.com.tr/
Kırlangıç Dönümü yazarın ilk romanı daha önce Karahindiba adlı bir öykü kitabı bulunuyor.
Kırlangıç Dönümü işlemediği bir suçtan ötürü üniversitede okurken hapse atılan orta sınıftan olan ama zeki,hassas ve duyarlı Ali ile ailesinin ona verdiği olanaklarla iyi bir eğitim alan, akademisyenlik hayatında başarılı olan ancak bir önceki ilişkisinde aldatılan bu yüzden aşka inancını kaybeden Verda'nın hikayesiyle başlıyor. 



Ali hapiste işlemediği bir suç yüzünden senelerce işkence çekmiş,türlü haksızlıklara uğramıştır, yaşadığı şeyler gördükleri onun için kolay değildir nitekim ruhunda açılan kara deliğin farkındadır ve bir şeklide hayata olan inancını yitirmemiştir. Ali hapisten çıkınca ablası Nergis ve eniştesi Hüseyin'in yanına yerleşir. Hüseyin'in küçük bir çiçekçi dükkanı vardır ve boş zamanlarında ona yardım etmektedir. Dükkanın yan tarafında açılan pasta dükkanına sürekli gidip gelen Verda ilk bakışta hemen Ali'nin dikkatini çeker ve ona ilk görüşte aşık olur. Ali'nin duygularından ilk başta bi haber olan Verda ise aldatılmanın acısı ile en yakın arkadaşı olan Başak'ın yanına sığınırken Ali ile karşılaşır zamanla onun bakışlarının, masumluğunun tesiri altında kalır ve bu iki genç insan yakınlaşır. 

İlk başlarda Ali'nin yaşadıklarını bilmeyen Verda zamanla onun ruhuna ulaşacak ve ulaştığı anda ona daha çok bağlanacaktır ancak bu ilişki zamanla Verda'nın çevresini bilhassa ailesini tedirgin edecektir.


Kitabın sonunda sizce çiftimizin zorlukla süregelen aşkı devam edecek mi yoksa kötü bir son mu bizi beklemektedir ? 


Kitabı okuyan ben elbette okumayanlar için spoiler vermiyorum. Kitabı alıp okumanız gerek :)



Karahindiba öykü kitabıyla beni mest eden Sinan Sülün ne yazık ki Kırlangıç Dönümü ile beni biraz hayal kırıklığına uğrattı demesem olmazdı. Ben ondan daha sağlam bir roman daha farklı bir örgü beklerdim. Nitekim yıl başından beri okumak istediğim bu kitap akıcı ve kolay ilerledi,sıkmadı da ama günümüzdeki çıkarcı ilişkilere bakınca bu aşkın gerçek olamayacak derece de hayal ürünü olduğunun bilince olmak benim kanatlarımın kırılıp alaşağıya yere çakılmama sebep oluyor nedense :) 



Aşk romanı sevenlere tavsiyedir sevgili okur :)

2 yorum:

Nil ModaDusleri on 11 Ekim 2016 10:25 dedi ki...

Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve artık takipteyim :)
Bana da uğrarsanız çok sevinirim...
http://modadusleri.blogspot.com.tr

Damla EKER on 12 Ekim 2016 10:10 dedi ki...

Elbet :D

Yorum Gönder