8 Ekim 2016 Cumartesi

Tahsin Yücel - Mutfak Çıkmazı

Sonbahar okumalarımdan selam sevgili okur, gününüzün iyi geçtiğini varsayarak size bu yıl içerisinde bütün kitapları olmasa da yazmış olduğu kitapların büyük bir kısmını okumayı hedeflediğim Tahsin Yücel'in Mutfak Çıkmazı adlı kitabından bahsetmek isterim. Sizi sıkmadan,yormadan kısa ve öz anlatmayı başarırım umarım hadi başlıyorum :) 


Tahsin Yücel denince bende şöyle akan sular bir duruyor aynısı Ayfer Tunç için de geçerli. Biliyorum ki bu ikisi ne yazarlarsa yazsınlar okunmalı,okutulmalı. İşte bu yüzden Tahsin Yücel külliyatını yavaş yavaş tamamlamaya çabalıyorum.


kelebenkinnotdeferi.blogspot.com
Kumru İle Kumru kitabında anlattığı nesne tutkusunu başka boyutta dillendirmiş Tahsin Yücel.
Hatırlarsanız yazarın Kumru ile Kumru kitabında Kumrunun nesnelere olan tutkusu onun felaketine sebep olmuştu ailesi dağılmış,kocası ölmüş iki çocuğuyla beraber bir bilinmezin içinde buluvermişti kendini. İşte bu kitapta da nesneler olmasa da bir tutku söz konusu. O tutkunun adı ''Yemek Yapmak''. Mutfak Çıkmazının kahramanı İlyas Divitoğlu ailesinin tek umudu olan çalışkan,hırslı ve hedefinde hukuk fakültesini bitirip Yargıtay'a üye olmayı hedefleyen bir gençtir ancak İlyas fakültede Emel adında genç bir kıza gönlünü kaptırınca her şeyi boşlar hedeflerinden,amacından uzaklaşır. Emel tarafından bir süre sonra terk edilen İlyas bunun acısıyla kendini olmayacak bir işe verecektir: ''Yemek Yapmaya'' 


Yemek yapmak onun için nefes almak,su içmek gibi bir alışkanlık haline gelecek ve tehlikeli bir boyuta ulaşacaktır böylelikle Divitoğlu'nun yaşamı benzerine pek de rastlanmayan bir tragedya'ya dönüşecek kitabı bitirdiğinizde içinizi sağlam bir hüznün sarmaladığını göreceksiniz.

2 yorum:

  1. Merhabaa :) Bloguna bayıldım ve hemencecik takibe aldım :D lütfen benim bloguma da göz at :) https://sofistikedusunur.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

8 Ekim 2016 Cumartesi

Tahsin Yücel - Mutfak Çıkmazı


Sonbahar okumalarımdan selam sevgili okur, gününüzün iyi geçtiğini varsayarak size bu yıl içerisinde bütün kitapları olmasa da yazmış olduğu kitapların büyük bir kısmını okumayı hedeflediğim Tahsin Yücel'in Mutfak Çıkmazı adlı kitabından bahsetmek isterim. Sizi sıkmadan,yormadan kısa ve öz anlatmayı başarırım umarım hadi başlıyorum :) 


Tahsin Yücel denince bende şöyle akan sular bir duruyor aynısı Ayfer Tunç için de geçerli. Biliyorum ki bu ikisi ne yazarlarsa yazsınlar okunmalı,okutulmalı. İşte bu yüzden Tahsin Yücel külliyatını yavaş yavaş tamamlamaya çabalıyorum.


kelebenkinnotdeferi.blogspot.com
Kumru İle Kumru kitabında anlattığı nesne tutkusunu başka boyutta dillendirmiş Tahsin Yücel.
Hatırlarsanız yazarın Kumru ile Kumru kitabında Kumrunun nesnelere olan tutkusu onun felaketine sebep olmuştu ailesi dağılmış,kocası ölmüş iki çocuğuyla beraber bir bilinmezin içinde buluvermişti kendini. İşte bu kitapta da nesneler olmasa da bir tutku söz konusu. O tutkunun adı ''Yemek Yapmak''. Mutfak Çıkmazının kahramanı İlyas Divitoğlu ailesinin tek umudu olan çalışkan,hırslı ve hedefinde hukuk fakültesini bitirip Yargıtay'a üye olmayı hedefleyen bir gençtir ancak İlyas fakültede Emel adında genç bir kıza gönlünü kaptırınca her şeyi boşlar hedeflerinden,amacından uzaklaşır. Emel tarafından bir süre sonra terk edilen İlyas bunun acısıyla kendini olmayacak bir işe verecektir: ''Yemek Yapmaya'' 


Yemek yapmak onun için nefes almak,su içmek gibi bir alışkanlık haline gelecek ve tehlikeli bir boyuta ulaşacaktır böylelikle Divitoğlu'nun yaşamı benzerine pek de rastlanmayan bir tragedya'ya dönüşecek kitabı bitirdiğinizde içinizi sağlam bir hüznün sarmaladığını göreceksiniz.

2 yorum:

Ayşe Yıldırım on 8 Ekim 2016 11:39 dedi ki...

Merhabaa :) Bloguna bayıldım ve hemencecik takibe aldım :D lütfen benim bloguma da göz at :) https://sofistikedusunur.blogspot.com.tr/

Damla EKER on 9 Ekim 2016 04:38 dedi ki...

Peki bakalım :)

Yorum Gönder