26 Kasım 2016 Cumartesi

Arthur Golden - Bir Geyşanın Anıları

Uzun zamandır kütüphanemde bekleyen bir kitap vardı '' Bir Geyşanın Anıları'' Elim ne zaman bu kitaba gitse nedendir bilinmez ürküp başka bir kitap alıyor bu kitabı eleste edip '' Daha sonra okurum'' deyip geçiştiriyordum. Yazın o kadar kitap okudum ki sınavlarımın bitmesiyle okunacak kitap kalmayınca benim de elim bu kitaba uzandı ve beni şaşırtacak cinsten akıp gitti kitap.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bir Geyşanın Anıları filme de çekilmiş bir kitap.

Kitap hakkında ufak bir araştırma yapınca çıktığı günden itibaren Avrupa ve Amerika da dahil pek çok ülke listesinde bir numara olduğunu öğrendim. Bu kitap tam anlamıyla Japon kültürü ve Geyşalık hakkında bir baş yapıt. Okudukça sizi içine çekiyor ve işin ilginci artık daha fazla şaşıramam dedikçe daha da çok şaşırırken buluyorsunuz kendinizi.


Kitap, Japonya'nın en ünlü geyşasının gerçek anılarının kusursuz bir içtenlik ve ince bir anlayışla anlatıldığı bu kitabı elinizden bırakamıyor geyşalık üzerine merakınız artıyor daha fazla şey öğrenmek istiyorsunuz.


Bakire kızların açık artırmalarla en yüksek fiyata satılması, kadınların güç ve iktidar mücadelesi veren erkekleri ellerinde tutmak için giriştikleri akıl akıl almaz mücadele vermeleri, erkeklerin kalplerine girmek üzere ustaca eğitilmeleri, aşk hayallerine küçümsenerek bakılması ve tek gerçeğin Geyşalık olduğu bu roman diliyle,anlatımıyla konusuyla sizi saracak kitabı bitirdiğinizde uzun zaman Geyşa kavramı üzerine düşüneceksiniz.


Eğer hala okumadıysanız bu eser size şiddetle tavsiye edebileceğim kitapların en başında geliyor. Altın Kitaplar baskısı benim elimdeki ve 558 sayfa. 


 Geyşa Sayuri'nin hikayesi sizi de çarpacak :)

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı ilk ortaokuldayken okumuştum bizimde kitaplığımızda duruyordu, annemin kitabıydı, Japonya'ya ilgim olunca okumuştum bende çok beğendim sonra lise dönemi bir kez daha okudum. Bir arkadaşıma vermiştim onda kaldı gitti. Yıllar sonra tekrar okuyabilirim denk gelirsem eğer. :) Filminde Sayuri karakterini oynayan kız biraz hayal kırıklığı, gerçi kitaptaki gibi bir kız bulmakta imkansız sanırım. Yine filmi de izlenebilir. Sevgiler...

      Sil
    2. Filmini biliyorum şu sıra zaman darlığından fırsat bulamadım ilk fırsatta izlemeyi istiyorum : )

      Sil

26 Kasım 2016 Cumartesi

Arthur Golden - Bir Geyşanın Anıları


Uzun zamandır kütüphanemde bekleyen bir kitap vardı '' Bir Geyşanın Anıları'' Elim ne zaman bu kitaba gitse nedendir bilinmez ürküp başka bir kitap alıyor bu kitabı eleste edip '' Daha sonra okurum'' deyip geçiştiriyordum. Yazın o kadar kitap okudum ki sınavlarımın bitmesiyle okunacak kitap kalmayınca benim de elim bu kitaba uzandı ve beni şaşırtacak cinsten akıp gitti kitap.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Bir Geyşanın Anıları filme de çekilmiş bir kitap.

Kitap hakkında ufak bir araştırma yapınca çıktığı günden itibaren Avrupa ve Amerika da dahil pek çok ülke listesinde bir numara olduğunu öğrendim. Bu kitap tam anlamıyla Japon kültürü ve Geyşalık hakkında bir baş yapıt. Okudukça sizi içine çekiyor ve işin ilginci artık daha fazla şaşıramam dedikçe daha da çok şaşırırken buluyorsunuz kendinizi.


Kitap, Japonya'nın en ünlü geyşasının gerçek anılarının kusursuz bir içtenlik ve ince bir anlayışla anlatıldığı bu kitabı elinizden bırakamıyor geyşalık üzerine merakınız artıyor daha fazla şey öğrenmek istiyorsunuz.


Bakire kızların açık artırmalarla en yüksek fiyata satılması, kadınların güç ve iktidar mücadelesi veren erkekleri ellerinde tutmak için giriştikleri akıl akıl almaz mücadele vermeleri, erkeklerin kalplerine girmek üzere ustaca eğitilmeleri, aşk hayallerine küçümsenerek bakılması ve tek gerçeğin Geyşalık olduğu bu roman diliyle,anlatımıyla konusuyla sizi saracak kitabı bitirdiğinizde uzun zaman Geyşa kavramı üzerine düşüneceksiniz.


Eğer hala okumadıysanız bu eser size şiddetle tavsiye edebileceğim kitapların en başında geliyor. Altın Kitaplar baskısı benim elimdeki ve 558 sayfa. 


 Geyşa Sayuri'nin hikayesi sizi de çarpacak :)

3 yorum:

kirmizibaslikiz on 26 Kasım 2016 12:56 dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kirmizibaslikiz on 26 Kasım 2016 13:00 dedi ki...

Bu kitabı ilk ortaokuldayken okumuştum bizimde kitaplığımızda duruyordu, annemin kitabıydı, Japonya'ya ilgim olunca okumuştum bende çok beğendim sonra lise dönemi bir kez daha okudum. Bir arkadaşıma vermiştim onda kaldı gitti. Yıllar sonra tekrar okuyabilirim denk gelirsem eğer. :) Filminde Sayuri karakterini oynayan kız biraz hayal kırıklığı, gerçi kitaptaki gibi bir kız bulmakta imkansız sanırım. Yine filmi de izlenebilir. Sevgiler...

Damla EKER on 27 Kasım 2016 09:24 dedi ki...

Filmini biliyorum şu sıra zaman darlığından fırsat bulamadım ilk fırsatta izlemeyi istiyorum : )

Yorum Gönder