26 Kasım 2016 Cumartesi

Ayfer Tunç - Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek

Ayfer Tunç'u çok çok çok sevdiğimi ve her bir kitabını yalayıp yuttuğumu ona hayran olduğumu, ilerde bir gün yazar olursam ( 35 yaş gibi düşünüyorum ) onun gibi olmayı çıldırırcasına istediğimi bilmenizi isterim. Ayfer Tunç benim nezlimde kelimelerle dans eden kadın, onları öldürüp tekrar tekrar hayata döndüren usta bir yazar. Tabi ben bu kadın ne yazsa okurum ama şu an okumadığım iki kitabı kaldı ee haliyle biterse kitaplar ne yapacağım modundayım bu aralar. Bu yüzden hiç acele etmeden içime sine sine okuyor, kendimce notlar alıp duvarlarıma yazıyor,yapıştırıyorum onun dediklerini. Kim bilir belki büyüyünce ilerde Ayfer Tunç olurum :P


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
70'li 80'li yılları kendi dünyasında gördüklerini,anımsadıklarını anlatan yazar bu konuda yine çok başarılı.

Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek benim çok uzun zamandır okunacaklar listemdeydi ancak bu kitabın etiket fiyatı 33 lira olunca ve internet sitelerinde 25-27 fiyat aralığında olunca biraz ertelemek zorunda kaldım. Sonunda BKM kitap sitesinde bu kitabın 21 liraya düştüğünü görünce hemen aldım. 


Kitapta 70 ve 80'li ait o kadar güzel şeylerden bahsetmiş ki yazar. Çocukluğundan,gençliğinden hatırladığı kadarıyla o kadar güzel ayrıntılara dokunmuş ki zaten o yıllarda yaşamak isteyen ben daha çok sevdim ve merak ettim. 


'' O yılları hatırladıkça bizim kulak için anlamlı olan on yıldan, başka türlü anlamlar yüklenmiş başka bir on yıla geçtiğimizi, bu arada büyümüş olduğumuzu gördüm. Büyümüş olmak mıydı içimi burkan, yoksa o tuhaf masumiyet miydi, bilmiyorum... Ben çocukken büyükler konuşmalarına, '' Bizim zamanımızda...'' diye başlarlardı : '' Gaz lambasında ders çalışırdık.'' Bu kitapta ben de, ''Bizim zamanımızda...'' diye söze başlıyorum. ' Cep telefonu yoktu, şehirlerarasına telefon bağlatırdık.'  Kağıdı oldum olası seven biri olarak gelecekte söze şöyle başlanmamasını dilerim : '' Bizim zamanımızda kitap diye bir şey vardı, kağıttan yapılıyordu. Düşünebiliyor musunuz?''


Ayfer Tunç'un bu kitabını okurken insanın burnunun direğini titretecek cinsten o kadar detay var ki insan ister istemez o günleri benim gibi 90'larda çocuk olan biri çok fazla merak ediyor o dönemde yaşamak istiyor deli gibi.


Hala ruhunuzda 80'lerden bir şeyler varsa ve güzel bir nostalji yaşamak istiyorsanız bu eser tam size göre :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

26 Kasım 2016 Cumartesi

Ayfer Tunç - Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek


Ayfer Tunç'u çok çok çok sevdiğimi ve her bir kitabını yalayıp yuttuğumu ona hayran olduğumu, ilerde bir gün yazar olursam ( 35 yaş gibi düşünüyorum ) onun gibi olmayı çıldırırcasına istediğimi bilmenizi isterim. Ayfer Tunç benim nezlimde kelimelerle dans eden kadın, onları öldürüp tekrar tekrar hayata döndüren usta bir yazar. Tabi ben bu kadın ne yazsa okurum ama şu an okumadığım iki kitabı kaldı ee haliyle biterse kitaplar ne yapacağım modundayım bu aralar. Bu yüzden hiç acele etmeden içime sine sine okuyor, kendimce notlar alıp duvarlarıma yazıyor,yapıştırıyorum onun dediklerini. Kim bilir belki büyüyünce ilerde Ayfer Tunç olurum :P


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
70'li 80'li yılları kendi dünyasında gördüklerini,anımsadıklarını anlatan yazar bu konuda yine çok başarılı.

Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek benim çok uzun zamandır okunacaklar listemdeydi ancak bu kitabın etiket fiyatı 33 lira olunca ve internet sitelerinde 25-27 fiyat aralığında olunca biraz ertelemek zorunda kaldım. Sonunda BKM kitap sitesinde bu kitabın 21 liraya düştüğünü görünce hemen aldım. 


Kitapta 70 ve 80'li ait o kadar güzel şeylerden bahsetmiş ki yazar. Çocukluğundan,gençliğinden hatırladığı kadarıyla o kadar güzel ayrıntılara dokunmuş ki zaten o yıllarda yaşamak isteyen ben daha çok sevdim ve merak ettim. 


'' O yılları hatırladıkça bizim kulak için anlamlı olan on yıldan, başka türlü anlamlar yüklenmiş başka bir on yıla geçtiğimizi, bu arada büyümüş olduğumuzu gördüm. Büyümüş olmak mıydı içimi burkan, yoksa o tuhaf masumiyet miydi, bilmiyorum... Ben çocukken büyükler konuşmalarına, '' Bizim zamanımızda...'' diye başlarlardı : '' Gaz lambasında ders çalışırdık.'' Bu kitapta ben de, ''Bizim zamanımızda...'' diye söze başlıyorum. ' Cep telefonu yoktu, şehirlerarasına telefon bağlatırdık.'  Kağıdı oldum olası seven biri olarak gelecekte söze şöyle başlanmamasını dilerim : '' Bizim zamanımızda kitap diye bir şey vardı, kağıttan yapılıyordu. Düşünebiliyor musunuz?''


Ayfer Tunç'un bu kitabını okurken insanın burnunun direğini titretecek cinsten o kadar detay var ki insan ister istemez o günleri benim gibi 90'larda çocuk olan biri çok fazla merak ediyor o dönemde yaşamak istiyor deli gibi.


Hala ruhunuzda 80'lerden bir şeyler varsa ve güzel bir nostalji yaşamak istiyorsanız bu eser tam size göre :)

0 yorum:

Yorum Gönder