Hasan Ali Toptaş - Kuşlar Yasına Gider

Hasan Ali'nin uzun zamandır beklediğim kitabıydı ''Kuşlar Yasına Gider''. Hasan Ali beni yine yanıltmadı yine ondan beklenildiği gibi harika bir kitap yayınladı. 


Edebiyat dünyasında beni en çok etkileyen yazarların başında Latife Tekin, Nazlı Eray, Ayfer Tunç ve bit-tabi Hasan Ali Toptaş gelmektedir. Kitap hakkında hiçbir yorum okumadan, hiçbir şey duymadan ilk satın aldığım gün dün gibi aklımda. Heyecanlanmış, kitabın kapağını şöyle bir aralamış ve sanki bitecekmiş korkusuyla hemen kapatmıştım. Bazı yazarlarda böyle olur bana ilk gün hemen gidip satın almam biraz zaman geçer belki herkes o kitabı okur o vakitte ama ben hiçbir yoruma bakmam hazır hissettiğimde alıp, okumaya başlarım. Kuşlar Yasına Gider kitabında da tıpkı böyle oldu.


kelebenkinnotdefteri.blogspot.com
Son kitabı bir armoni Hasan Alimin.
Açıkçası kitabın konusuna hiç bakmadan almam beni bir parça hem heyecanlandırdı okuma sürecimde hem de konusu ne olabilir diye de meraklandırdı. Ben bugüne kadar bütün kitaplarını okumadım yazarın ancak okuduklarım içinde içime işleyen en derin romanı Heba ve son kitabı Kuşlar Yasına Gider olmuştur. 


Kuşlar Yasına Gider babasını zamansız kaybeden, hiç tanımayan ya da onun yaşama tutunmaya çalışırken buna dahil olan yetimlerin romanı. Sanki eksik bir parçanız var ve o eksik parça bu romanı okuyunca tamamlanıyor. Her çocuk babasını derin bir sızı farklı bir kalp çarpıntısı ile taşır yüreğinde işte bu roman da bunun ispatıdır.


Bir baba- oğul mücadelesi beklerken bu romanda okur ilk başlarda içerisinde az da olsa kalp kırıklıkları taşıyan,öfkeyi çabuk terk eden, omuz omuza veren iki insanın hikayesine şahitlik ediyoruz.


Hasan Ali ölüm ve yaşam çizgisinde gidip gelen,baba sevgisini bir armoni gibi kulaklara fısıldayan,içe işleyen çok güzel bir kitap yazmış. Okudukça özellikle çok duygulanacak,düşünecek ve belki de içsel bir meditasyon yaşayacaksınız.

250 sayfadan oluşan bu kitap şiir diliyle işlenmiş muazzam bir eser. Eğer hala yazarla tanışmadıysanız çok şey kaçırdığınızı yüzünüze haykırmak istiyorum. Bu güzel yazarla tanışın, onu okumayanlara okutun çünkü Hasan Ali Türk Edebiyatının başına gelen en güzel şey kanımca.


ve kitaptan en çok sevdiğim cümle '' Babalar, alınlarımıza yazılmış yalnızlıklardır.''





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Haydar Ergülen - Öyle Küçük Şeyler

Tiyatro - Annemin Son Çılgınlıkları

Zülfü Livaneli - Elia ile Yolculuk